Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av liggeplassen til hunden din

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Hun er bare helt nydelig :) Skjønt med det hvite på labbene :) *smelte*

Vicky var sirka så liten når jeg fikk henne..

x1pbhy6ku2zwe5gcm7xzhbouf5r3lo.jpg

Skrevet

det her så skikkelig hjemme korslig ut! :)

Ja, ganske så koselig :D Men trond ble helt i fra seg over atjeg ikke hadde fjernet hundehårene i sengene :P "må jo ikke vise sånn på internett, de kan jo tro at vi er noen griser, som ikke vasker og rydder :D"

Så da må jeg bare, for trond sin skyld, si at; joda, vi (les: jeg) vasker og rydder her ganske så ofte (hvertfall nå med røyting og greier :P)

Skrevet

567.jpg

Dette er i kurven til Cita... Den ligger i 1 etasje.

Også har hun en make til den Oscar og Nena har (den brune), bare i svart, som ligger i 3 etasje :)

Sengen og sofaen får hun ikke lov til å ligge i...

videler.jpg

Hardt fliselagt gulv er også deilig :) (Balder likte det ekstra godt.. Cita foretrekker myke ting..)

• 2 weeks later...
Skrevet
seng.jpg

Her sover hun om natten..Ellers så liker hun å ligge på gulvet

næmmen :lol: Forresten jeg vil se fler bilder av Pito! :):D Hun er bare så skjønn.... hadde vært artig å sett fler:) nå skal jeg jo få egen små rase, så det hadde vært artig å sett trenings og tur bilder :D

Skrevet
Så gøy at du vil se bilder da :lol: Kan ta og legge ut noen bilder litt senere i kveld ok? :)

Ja :D:D:D vil kjempe gjerne se bilder :D

Skrevet

næmmen :lol: Forresten jeg vil se fler bilder av Pito! :D:D Hun er bare så skjønn.... hadde vært artig å sett fler:) nå skal jeg jo få egen små rase, så det hadde vært artig å sett trenings og tur bilder :D

Hvilken rase da? Når skal du få? Har ikke fått med meg dette :)

Skrevet

Hvilken rase da? Når skal du få? Har ikke fått med meg dette :)

Papillon :D

Skrevet

Så fint alle hundene har det. :lol:

Jeg får ikke tatt bilder nå for det er et eneste rot her nå oppi all flyttingen, men om noen dager kommer det. :)

Skrevet
Vicky: Gratulere da :mrgreen: Kommer den snart, eller er det lenger fremme i fremtiden?

jeg skal opp til Balken(oppdretter) neste uke kanskje for å diskutere når og fra hvilken kombinasjon :lol: Jeg skal ha fra en litt fresh og sporty linje som kan brukes til alt :D Regner med at jeg får valpen etter mars. :)

Skrevet

Og her er foringsstasjonen, tok med den og, for jeg vil se bilde av andres foringsstasjoner :lol:

DSCF3679.jpg

Skrevet

Lisaliggestilling.jpg

Her er hvertfall en fin liggestilling :lol: Hun har seng her på kontoret da, hun trenger ikke å sove oppi matskåla si.. Også har hun bur hjemme som vi sjelden bruker, også sover hun i senga mi om natta!

Skrevet

Hun e 3 cm lavere enn standarden, så hun får nesten bare 1AK. Men hun har fått utm type flere ganger, men de gangene har hun enten hatt lite underull, vært i for godt hold ( :roll: ) e.l... sååå typisk da! hehe.. For ellers hadde hun sikkert hatt cert eller ck nå. Nå er hun i storform... Pelsen er perfekt med masse underull, gangen er flott, hun stiller seg flott selv osv :lol: Så gleder meg til september da hun skal stilles for første gang på leeenge :wink:

Hun får veldig mye skryt for utrykket sitt og øynene da :)

Skrevet

Luna har ganske mange liggeplasser da, stolen, senga mi, kurven, sofaen og teppe hennes :)

IMG_3475.jpg Her leker hun på teppet sitt

IMG_3477.jpg Her i kurven sin

IMG_3497.jpg Hun liker også å ligge ute

IMG_4386.jpg Her ligger Luna ute sammen men Jenna, den andre hunden vår

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...