Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenekt i idretshaller


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg syns dette er utrolig tåpelig av kommunen, og kommentarene nede på siden viser jo bare hvor lite velkomne vi hundeeiere egentlig er. <_< Uff, kjenner jeg blir litt irritert.. Hva mener dere? Er dette riktig å nekte hunder i haller? Er det kun min by som har det slikt, eller er det flere byer i Norge som har samme "problem"? Jeg forstår allergier, men hvis dette blir praktisert uten problemer andre steder, er det jo egentlig ingen problem?

LINK TIL AVISA BODØ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare blitt kastet ut 1 gang.. og har hatt med hunden min i mange haller..

Men nå har jeg liten hund, og jeg syns det kan virke som at små hunder får lov, men ikke store.. Border Collien min får ikke bli med inn på sånne steder..

egentlig kan jeg litt skjønne problemet ved utstillinger og sånt.. I bergen racketsenteret er det jo teppe på gulvet, og hundene pisser jo inne som bare det.. det kan jo umulig bli helt reint etterpå?? Og unger går jo barfot der inne til vanlig?? Er egentlig litt ekkelt..

Men sånn rent generelt syns jeg ikke at dem burde nektet hunder adgang nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallene vil bli brukt et par ganger i året ved utstilling, og ved tidligere slike arrangementer i haller (ikke i vår by) har vist seg at det ikke er noe endring i støv og forurensing osv osv. Som de sier i avisa:

ikke fant unormale verdier på støvkonsentrasjonen i hallen. Det ble ikke funnet noen forurensning i hallen som skyldtes hundeutstillingen.
testene fra Fauske Idrettshall viste ingen spor etter hunder.
En finner jo ikke dyreallergener der det er avholdt utstilling grunnet solid renhold i etterkant.

Så her sier de at det ikke er noe problem, men alikevel nektes det. Jeg skjønner ikke helt dette. :icon_confused: Det beste er jo å ta tester etter en slik utstilling for å få sett om dette går an eller ikke. I mine øyne er det det som er det mest fonuftige å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste helg skal det være utstilling hvor ca 600 hunder deltar, her i min kommune. utstillingen holdes i dalens idrettshall, og har vært så lenge jeg kan huske; ca fire år, haha.. neida, den har vært her lenge, og er en tradisjon. Føler ikke vi hundeeiere blir uglesett her i alle fall, men så bor jo vi på "bygda" også da.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd dette jeg også en gang. Opplevde til og med at eg ikke fikk lov til åha med hunden inn i en hall, hvor et AG stevne ble arrangert. Kunne ikke dy meg så jeg spurte vakten: Hva med de som skal konkurere? Skal eierne gå AG-banen alene uten hund? Ser ikke det litt dumt ut da?

Kunne forsåvidt vært morsomt det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt dustete spør du meg!

Vi har ikke dette problemet hvor jeg bor, skarphallen blir brukt hvert år til storutstilling(denne utstillinga ble jo nevnt i artikkelen).

Og når det er tatt prøver og bevist at det ikke er noe forurensning etter en utstilling når det er vasket er det jo ingen problemer? Jeg skulle skjønt det om hallen ble forurenset og allergikere fikk problemer, men sannheten er jo at det gjør de ikke, så dette ser heller ut til å være et dumt påfunn fra denne komuneoverlegen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...