Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til oppdretter ?

Tina&Ella

Recommended Posts

Skrevet

Skal avgårde og hilse på oppdretter og valpene om en uke - og om 3-4 uker skal jeg hente hjem nurket.

Lurer i den forbindelse på om det er vanelig å ha med en gave, og hvis det er tilfellet, hva gir man da ? (har hørt at noen tar med en liten ting, mens andre ikke gjør det.... )

Skrevet

Hva med et eller annet raserelatert? De lager jo så mye rart med bilder av spesielle raser på osv.. Dørskilt og hva det nå enn ikke er.. Kopper.. Duker.. Bruk google. :lol:

Skrevet

Nei- det er ikke vanlig å få gaver som oppdretter i den forbindelse.

Selv har jeg fått det en gang- det var noen herlige små "frakker" hun hadde sydd til alle valpene i kullet. (Som de fikk med seg til sine nye hjem)

Er alltid koselig å få noe, men det er ikke vanlig eller noe man venter (det gjør iallefall ikke jeg)

:lol:

Skrevet

Jeg pleier ikke å ha med noe til oppdretter... men til valpene og mamma`n. Valpene får en biteleke av ett eller annet slag, og mamma`n får godbiter. Jo forresten, det hender at jeg har med en sjokolade til oppdretter (som vi som oftest åpner mens jeg er der:-) :rolleyes:

Skrevet

Nei, man pleier ikke å ta med noe til oppdretteren (den får jo, som sagt her, betaling for valpen/hunden). Men det er klart at det er jo alltids hyggelig hvis noen har med noe, da..

Dog tror jeg nok at de fleste vil sette pris på "noe til kaffe'n" - særlig hvis man kommer på besøk flere ganger.

Det koster så lite, men er sååå lett å glemme når man selger et valpekull..

Man har jo ofte ikke kaker, wienerbrød, kjeks, frukt etc liggende hjemme hele tiden sånn til vanlig. Og det går fort tomt hvis man har "kaffegjester" flere ganger i uka'...

Men nei, ikke vanlig å ta med gaver slik, men en leke eller to til valpene er i alle fall moro for dem! Og hvis oppdr. husker det så får du kanskje med den tilbake igjen når valpen blir hentet (god og kjent lukt fra mor og søsken).

Susanne

Skrevet
Nei, man pleier ikke å ta med noe til oppdretteren (den får jo, som sagt her, betaling for valpen/hunden).

Uff, Susanne - hvordan kan du la en sånn sjanse gå fra deg... Hadde JEG vært oppdretter, tror jeg enten jeg hadde latt være å svare, eller (om jeg var i det hjørnet): "Det er helt vanlig at valpekjøpere har med seg et par flasker vin og et års abonnement på et dyrt, utenlandsk hundeblad til oppdretter. Får jeg ikke det, hender det at jeg ombestemmer meg, og ikke lar vedkommende kjøpe valp likevel."

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt til oppdretter og hentet en valp uten en blomsterbukett, konfekt eller noe annet fint.

Ok jeg betaler for valpen, men det er noe som gjør at jeg ikke hadde følt meg vel ved å komme dit uten en liten oppmerksomhet til dem også, men det er sånn jeg er kanskje hvis det ikke er vanlig... :lol:

Skrevet

jeg synes i grunnen det kommer litt ann på oppdretter da. Visst det er en tispe som har hatt en liten løpetur og fått seg et par valper på "kjøpet". Så blir jo ikke eieren direkte oppdrettere da men, sant. Føler ikke at man skal gi noe ekstra til dem. Man kommer antageligvis ikke til å treffe dem igjen.

Men jeg tenker slik at med noen "virkelige" oppdrettere så arrangerer de kanskje valpetreff osv, senere. Så det blir liksom hyggeligere og gi noe "tilbake" til dem... :unsure: . Og også viss oppdretteren er spesielt hyggelig, så blir det jo mye hyggeligere :rolleyes:

Mn vet ikke jeg :unsure:

Skrevet
Uff, Susanne - hvordan kan du la en sånn sjanse gå fra deg... Hadde JEG vært oppdretter, tror jeg enten jeg hadde latt være å svare, eller (om jeg var i det hjørnet): "Det er helt vanlig at valpekjøpere har med seg et par flasker vin og et års abonnement på et dyrt, utenlandsk hundeblad til oppdretter. Får jeg ikke det, hender det at jeg ombestemmer meg, og ikke lar vedkommende kjøpe valp likevel."

Ha,ha,ha! Fy da! Nå må du ikke plante "gode ideer" i oppdretterhodene.. :lol: Men jeg skal si meg enig, ideen var forsåvidt utmerket den...:o

Skrevet
Nei- det er ikke vanlig å få gaver som oppdretter i den forbindelse.

Selv har jeg fått det en gang- det var noen herlige små "frakker" hun hadde sydd til alle valpene i kullet. (Som de fikk med seg til sine nye hjem)

Er alltid koselig å få noe, men det er ikke vanlig eller noe man venter (det gjør iallefall ikke jeg)

:o

Dette var bare løgn og fanteri. *Kremt* Det er meget vanlig å gi mange dyre gaver når man kommer på besøk. MINST et par flasker dyr, god vin, årsforbruk på för, et lass godbiter, konfekt og et hjemmelaget, raserelatert

lappeteppe burde holde. :lol:

(Iallefall på den første visitten. Forventingene øker selvførgelig proposjonalt med antall besøk)

Skrevet
Dette var bare løgn og fanteri. *Kremt* Det er meget vanlig å gi mange dyre gaver når man kommer på besøk. MINST et par flasker dyr, god vin, årsforbruk på för, et lass godbiter, konfekt og et hjemmelaget, raserelatert l

lappeteppe burde holde. :lol:

(Iallefall på den første visitten. Forventingene øker selvførgelig proposjonalt med antall besøk)

Gjerne noen bokser leverpostei til oppstilling av alle valpene i 4uker også :rolleyes:

Jeg tok med en liten gavepakke med leker til valpene som Aris ble pappa til.. Utenom det har vi veldig aldri tatt med oss noe.. Lagt igjen noen penger etter vi har hamstra hundeting hun selger når hun har valper :o

Skrevet

Takk for mange fine tips :cry:

Da veit jeg hva jeg skal ta med nedover til helga når vi skal hilse på oppdretter og kullet. Oppdretter har vært helt fantastisk sålangt, og fortjener virkelig en liten oppmerksomhet.Jeg er utrolig heldig som får en valp fra dette kullet, så det er det miste jeg kan gjøre for å vise min takknemlighet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...