Gå til innhold
Hundesonen.no

Link til Schäferens historie i bilder

mowgli

Recommended Posts

Skrevet

For en tid tilbake var det noen som la ut en link til Schäferens historie/utvikling i bilder. Har lett og lett her på forumet men fant "bare" denne: http://www.shawlein.com/The_Standard/13_Br...reed_Types.html

Linken jeg leter etter viser noen generasjoner og hvordan avkommene har endret seg over tid. Er det noen som vet hvilken jeg mener og har den?

Skrevet
Denne?

Link

Litt OT, men det var virkelig en utvikling fra 40-tallet og frem til nå, i negativ retning. Regner dog med at noen av bildene som er brukt er skrekktilfeller, men det er jo likevel et rimelig riktig bilde på "trenden" innen schäferavl.

Jeg må si jeg likte hundene på bildene fra 40/50-tallet, de som er listet opp under "German Show Lines".

Skrevet
Denne?

Link

Nei ikke den. Det var bilder og navn av fedre og sønner (stort sett). Hvis jeg husker riktig så startet det med en hund på 40 eller 50 tallet og avkom etter denne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig, "gamle erfaringer" er vanskelig å bli kvitt. Skal ikke mye til hos oss heller før gammelt grums flyter opp. Bra hun får oppfølging av fagfolk, som sikkert hjelper med å holde fokus på hunden som ER og ikke hunder som VAR🌸
    • Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...