Gå til innhold
Hundesonen.no

Buster

Buster

Recommended Posts

Buster er en 5,5 år gammel petit basset gutt.

Vi overtok ham for 2 mnd siden.

Tenkte jeg skulle legge inn litt bilder av ham her etterhvert :whistle:

post-2613-1193044522_thumb.jpg

Gjett hvem som er Buster?!? :frantics:

post-2613-1193044779_thumb.jpg

Er ikke bare bare å ha en hvit hund som ELSKER å rulle seg i rådyrbæsj... Han må dusje oftere enn jeg syns han burde, men han er utrolig skitten og lukter veldig vondt etter en av "rulle" episodene sine :) <_<

Det er visst spesielt deilig å få det rundt ørene, noe som er et slit å få bort samtidig som jeg prøver å ikke få vann inn i ørene hans. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi! Han er utrolig fin! Bare lurer, er petit basset griffon vendeen (langt navn da!) en jaktrase? Syns jeg hørte samboeren til ei veninne snakke om at han ønsker seg en slik til jakt..?

De kalles bare petit basset til vanlig :D

Ja, det er en jakt hund. Mye brukt til rådyr og hare jakt. Buster er skuddredd så han er ikke den beste jakt hunden ;) Men vi bor på en plass med MASSE rådyr, så han har det travelt likevel med å sniffe og å rømme :)

Søt hund! Liker den å dusje eller??

har selv en hund som ruller seg i bajs... må være fordi hun liker å dusje hele tiden <_< <_<

Liker det ikke, men går inn i dusjen selv og står liksom bare der samtidig som den prøver å se ut som en druknet katt for å få sympati. :D

Veldig søt hund! :P

Virker som en trivelig hund :P .

Takk takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 2 weeks later...
For en søt hund! :sleep: Har ikke sett slike før jeg.

Takk :ahappy: Tror ikke at det er så mange av denne rasen rundt omkring.

Så søt han var med all pelsen :drool: Jeg liker dem når de er litt rufsete jeg, da. De nynappede mangler litt av den rufselooken jeg synes kler slike hunder så godt. Vi har forøvrig en nabo med hund av samme rase.

Jeg var ikke klar over at denne rasen kunne nappes, har ikke sett det på bilder. Men jeg har bare sett Buster i real life.

Er også veldig glad i rufse og skrukke hunder.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...