Gå til innhold
Hundesonen.no

TSU og forbud

Poter

Recommended Posts

TSU er det tjekkoslovakisk ulvehund? eller står det for noe annet?

vet ikke noe om hvorvidt forbudet arbeides med (men det vil jeg tro), men kan se for meg at det ikke er bare, bare å endre på loven der...

Tsjekkoslovakisk ulvehund, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Er forbudet mot TSU endelig, eller vil det være mulig at loven vil bli endret? Jobbes det med saken for å få gjort det?

Det finns jo eksperter på nye og "nye i Norge" importerte raser her på forumet som sikkert kan svare. Jeg fant noen bilder av en slik hund ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Ke? Jeg er antakelig alt for treig til å skjønne den der :rolleyes:

Flir :)

Det skrives que.

Det finns jo folk her som vet alt om raser jeg ikke engang har hørt om - de vet sikkert svaret på spørsmålet ditt :)

Jeg synes jeg var flink som faktisk fant bilder av ei slik bikkje - jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives que.

Det finns jo folk her som vet alt om raser jeg ikke engang har hørt om - de vet sikkert svaret på spørsmålet ditt :)

Wow, jeg synes du var kjempeflink som fant bilder i hvert fall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives que.

Altså, alle kan vel se at du har sneket deg bort for å ta bilde av naboens elghund. :rolleyes: *Dukker og løper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Per Olav har en Tsjekker. Det er hans hund han har lagt inn bildene av. Det er den eneste i Norge per i dag. Det er ingenting som tyder på at justisdepartementet som forvalter hundeloven har noen høring på gang nå, som omhandler forbud av flere raser eller endring av raseforbudet slik det er pr i dag.

Håper dette var svar godt nok og at PO tar den interne diskusjonen med de det gjelder i en annen tråd..Og heller bruker energien sin på å fortelle deg om den fantastisk flotte hunden han faktisk har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Ingen som kan svare seriøst på spørsmålet mitt?

Som jeg antydet fikk du svar :) Jeg er også rimelig sikker på om noen av de som har forbudte raser idag vet noe mer enn det Gråtass forteller ville de neppe gått ut med det i et offentlig forum eller på annen måte gitt indikasjoner på at "noe er på gang" - eller det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Olav har en Tsjekker. Det er hans hund han har lagt inn bildene av. Det er den eneste i Norge per i dag. Det er ingenting som tyder på at justisdepartementet som forvalter hundeloven har noen høring på gang nå, som omhandler forbud av flere raser eller endring av raseforbudet slik det er pr i dag.

Håper dette var svar godt nok og at PO tar den interne diskusjonen med de det gjelder i en annen tråd..Og heller bruker energien sin på å fortelle deg om den fantastisk flotte hunden han faktisk har!

Okei, takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Stortinget har gitt Justisdepartementet fullmakt til å forvalte forskriftene til hundeloven - herunder innføring/oppheving av restriksjoner i f t hunderaser. Departementet kan selvsagt søke eksterne formelle eller uformelle råd fra hvem som helst men er ikke bundet til å følge rådene det får. Hva som er på "høring" er etter min mening i denne sammenhengen formelt sett relativt uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum :)

Stortinget har gitt Justisdepartementet fullmakt til å forvalte forskriftene til hundeloven - herunder innføring/oppheving av restriksjoner i f t hunderaser. Departementet kan selvsagt søke eksterne formelle eller uformelle råd fra hvem som helst men er ikke bundet til å følge rådene det får.

Kanskje vi skal la det hagle inn med velmente råd til departementet da? Og håpe på at de hører på oss, slik de hørte på bl.a tre "eksperter" for noen få år tilbake, da den nye hundeloven trådte ikraft. At de ikke har spurt oss tar vi ikke så tungt. Vi kan råde likevel vi. :rolleyes:

Gi den nydelige "elgen" din en skikkelig helgekos fra en beundrer da PO. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Gi den nydelige "elgen" din en skikkelig helgekos fra en beundrer da PO. :)
Elg? På profilen min står det vitterlig Reinsdyr. Men det er bare fordi elg ikke er med i nedtrekksmenyen da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elg? På profilen min står det vitterlig Reinsdyr. Men det er bare fordi elg ikke er med i nedtrekksmenyen da :)

Jepp - skal gi den en helgekos forutsatt at den overlever jakta som foregår like rundt hushjørna her :)

Jeg har tunnelsyn og skylapper så jeg så ikke på profilen.

Gleder seg til jul han også da sikkert? Flakse rundt med julegaver til Ben Werner f.eks. :)

Gul refleksvest er kjempefin kamo nå i bom-bom tida :D

Nå skal jeg på helgekurs med bisken, og gleder meg vannvittig!

Ha ei super helg dere også. Taadaa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle kan vel se at du har sneket deg bort for å ta bilde av naboens elghund. :rolleyes: *Dukker og løper*

Jaja, da har du ikke sett så mange elghunder, kunne kanskje minne litt i hodet, men fargene stemte jo ikke helt da.

Alle elghunder jeg har sett er stort sett svarte i snutepartiet og brunt det er det vel ikke så mye av på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har du ikke sett så mange elghunder, kunne kanskje minne litt i hodet, men fargene stemte jo ikke helt da.

Alle elghunder jeg har sett er stort sett svarte i snutepartiet og brunt det er det vel ikke så mye av på de.

Ehm, det innlegget du quotet var jo faktisk ment som en spøk da... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...