tm100021 Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Jeg tror jeg trenger noe vitaminer... Er mye sløv om dagen, har sen reaksjonsevne, dårlig hukomelse... Og jeg kjenner at jeg mangler noe, men vet ikke hva? Tør ikke å spørre på apoteket liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Ja, min løsning er at du nettopp hører på apoteket. Det er jo faktisk det som er jobben deres. Men utover det, kan det jo høres ut som om du har jernmangel kanskje? Dette er desidert IKKE mitt felt, men man blir iaf slapp og ukonsentrert av det.. Men lille du, hør med apoterkerne, de er der nettopp for å hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 16. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Jeg vet... kanskje jeg kan få med meg Camilla og hun kan være med meg å spørre... Jeg tenkte en stund på å bare kjøpe en pakke av alt, man fant fort ut at det har jeg desidert ikke råd til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Vet mangel på B-vitaminer kan gjøre noe av det samme Gikk selv på det fordi jeg var uopplagt, sliten,osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristina Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 er ikke multivitaiminer greit da? Så får du hverfall i det NOE av det du trenger, ettersom du ikke veit hva. Evt ta en blodprøve hos legen og finn ut,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 16. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Det koster penger Jeg får bare manne meg opp til å dra til apoteket *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Ta blodprøve hos legen! *sier jeg som sitter å manner meg opp til det samme* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 16. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Noen som vet ca hvor mye den koster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chino Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Enig med Tonje! Ta en blodprøve. Jeg var faktisk hos legen og gjorde det i dag. Nettopp for de samme problemene som du sa du hadde... Vet ikke hva det koster, for jeg har frikort nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shilamon Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 blodbanken gir deg blodverdiprøve om du blir blodgiver;) (og verden trenger flere av disse) Om verdiene dine da viser seg å være for lave så får du jerntilskudd. Men er du under 18 så er vel kanskje ikke det løsningen (vet ikke hvor gammel du er). Kankskje helsesøster kan ta prøve? Husker at vi hadde sykeplier i tillegg til helsesøster 2 ganger i uken på vgs og nå har vi det en gang i uken på studiestedet. En enkel blodprøve (et stikk i fingeren) kan iallefall gi deg svar på blodverdiene dine. alt mellom 12, 5 17 tror jeg er normale verdier, men det vet jo en evt lege/ helsesøster. Lykke til! Eller så er jo den evinnelige leksen om et sunt og variert kosthold for god helse da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2007 Helt sikkert jern eller B-vit, dersom det er vitaminmangel, men også cøliaki og endel andre sykdommer gir de symptomene. Stikk til legen og ta en blodprøve, du betaler bare et par hundre og så får du sjekket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristine&Scott Skrevet 18. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2007 Man skal ikke bare begynne å proppe i seg feks jern uten å ha sjekket blodverdiene først. Gå til legen du, koster deg ca 170 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 18. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2007 Aldri skjønt helt hvorfor det er så farlig å ta en jerntablet hver dag. Så vil du fortelle hvorfor dette ikke er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 18. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2007 *Ja jeg skal til legen,men uansett* Hva om man har blodsukker som ligger på 1,7? Noen som vet "hva"det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 19. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 blodbanken gir deg blodverdiprøve om du blir blodgiver;) (og verden trenger flere av disse) Om verdiene dine da viser seg å være for lave så får du jerntilskudd. Men er du under 18 så er vel kanskje ikke det løsningen (vet ikke hvor gammel du er). Kankskje helsesøster kan ta prøve? Husker at vi hadde sykeplier i tillegg til helsesøster 2 ganger i uken på vgs og nå har vi det en gang i uken på studiestedet. En enkel blodprøve (et stikk i fingeren) kan iallefall gi deg svar på blodverdiene dine. alt mellom 12, 5 17 tror jeg er normale verdier, men det vet jo en evt lege/ helsesøster. Lykke til! Eller så er jo den evinnelige leksen om et sunt og variert kosthold for god helse da;) Ha, da tror jeg at jeg drar til blodbanken... Er over 18 Går ikke på skolen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 Aldri skjønt helt hvorfor det er så farlig å ta en jerntablet hver dag. Så vil du fortelle hvorfor dette ikke er bra? Fordi overskudd på jern gir samme symptomer som underskudd på jern. Her gjelder det å he den perfekte balansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shilamon Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 jern er også et metall (og ja det er det samme i kroppen som gjerdet til naboen) og overskudd sier seg selv at kan gi et lite trivelig forgitning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 Ville forsøkt å ikke tenke så mye på utgifter til lege, men heller se på det som en investering i din egen kropp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 Det er ikke vits i å dra til blodbanken, de driter langt i deg når du har hull i tunga. Har vært der selv, men det var fordi jeg ville gi blod da, ikke fordi jeg trengte blodprøve. Fikk ikke lov, siden jeg har hull i slimhinner (altså leppa og tunga) og da er det infeksjonsfare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turnip Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 Jeg pleier å ta rosenrot som jeg kjøper i kosttilskudd butikk... Alltid i oktober/november månede blir jeg sliten, sene reaksjonsever, lite oppvakt.. Sliten generelt.. Tar en rosenrot og c vitamin + tran hver dag. Det gjør susen for meg hvertfall Men du kan høre med evt apotek, eller kosttilskuddbutikk... Er ikke så mye du får av et apotek uten resept... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 Billigere å ta en blodprøve å finne ut hva du mangler enn å kjøpe inn litt av alt og knaske masse greier... Som regel smaker det ikke godt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Susa Skrevet 19. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2007 For meg høres det ut som du trenger Multivitamin og omega3:) Men er jo bare å snakke med dem på apoteket også, de er vant til folk om kommer og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar