Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening i Frognerparken?

-Vilde-

Recommended Posts

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kunne vi tatt det senere enn 12 denne helgen? Jeg jobber til 1430 :blink: Jeg har veldig lyst til å komme... Ikke for å trene egentlig, men for å treffe dere :blink: I tillegg blir det fin sosialisering for Norma, vi kan gjerne sitte å se på mens dere trener.

Skrevet
Kunne vi tatt det senere enn 12 denne helgen? Jeg jobber til 1430 :P Jeg har veldig lyst til å komme... Ikke for å trene egentlig, men for å treffe dere :lol: I tillegg blir det fin sosialisering for Norma, vi kan gjerne sitte å se på mens dere trener.

Det går bra for meg ihvertfall! Og jeg vil jo ikke gå glipp av en sjanse til å treffe lille Norma :P Skulle gjerne ha tatt med begge dyrene, men Oscar tåler ikke at jeg går mer enn en meter fra han så det blir bare Aysha :D

Skal vi si 15.00? Ved monolitten frognerparken lørdag.

Skrevet
Det går bra for meg ihvertfall! Og jeg vil jo ikke gå glipp av en sjanse til å treffe lille Norma :P Skulle gjerne ha tatt med begge dyrene, men Oscar tåler ikke at jeg går mer enn en meter fra han så det blir bare Aysha :lol:

Skal vi si 15.00? Ved monolitten frognerparken lørdag.

Det høres veldig bra ut for vår del i hvert fall :D

Skrevet
Men jeg har fri søndag *hint-hint*

Da er ihverfall jeg i barnedåp.. Ja de yngler noe innmari i denne familien min :D

Tror kanskje jeg kan til lørdag...Men vet ikke sikkert før imorgen.

Men hvordan kommer man seg fra Oslo S til frognepraken :rolleyes: ?

Ta hvilken som helst bane til Majorstua og gå derfra :lol:

Skrevet

Blir det lørdag kl 15 ved monolitten da for de som kan? (vet jeg maser, men mamma vil trene med Aysha (?!?) hvis jeg ikke skal noe)

:lol:

Skrevet

Hmm, blir litt vanskelig for meg å komme når det blir kl 15. 12 hadde passet perfekt... Men men, kanskje en annen gang:)

Skrevet

Jeg kan komme, men det blir nok litt etter 15 tenker jeg. Jobber til 1430, og må hjem og hente hundene først. Er der ca 1530 vil jeg tro :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...