Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt andre kull er født 02.01.08

Caroline

Recommended Posts

• Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Idag har vi vært på første guttebesøk hos Flyn. Begge viste stor iver, og Saeta stilte seg frivillig opp med halen til side både inne og senere ute i hagen. De forsøkte mange ganger, men fikk bare ikke til å henge. Så vi regner med at hun trenger å gå litt ned i hevelse først. Neste forsøk blir på lørdag :icon_confused:

Var ihvertfall flott å se at de kom godt overens, så vi slipper å tvinge dem liksom. Er ikke noe begeistret for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende ;)

Hadde nylig en tispe som skulle parres med en av våre hannhunder her. Hun kom på dag 12 (og bodde her, da de kom fra Sverige). Det var stor interesse fra første stund, men ikke noe heng. Heller ikke dagen etter ble det noe heng. Dag 14 derimot satt de.

Tenker det går så det suser i morgen ;)

(Du får si hei til Billy, da. Han er "stasjonert bort" til Aud Jorun, Flyn og de andre hannene, da han blir helt tullerusk av løpetispa vi har hjemme her. (Dakkar, så kommer det en ny løpetispe der han er nå også, som han heller ikke får lov til røre. Skal ikke være greit for disse gutta...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun fortalte det, hehe.. Skal ikke være greit. Var kun Flyn som var framme igår, tenker det hadde blitt heisahopp med 5 hanner og ei høyløpsk tispe ;) Men skulle jeg treffe på resten så sier jeg nok hei til alle sammen ;)

Da har vi vært på andre mannfolkbesøk, og idag gikk alt så mye bedre. Hevelsen var gått ned. Vi er nå på dag 14. Etter noen forsøk uten at de fikk det skikkelig til, forsøkte vi med en halv telefonkatalog under teppet, og vips så ble det full klaff! Flyn er ca. 0,5 cm. høyere enn Saeta, men det hjalp tydeligvis ikke. Men dette funket altså, og det ble veldig vellykket, med ca. 30 min. heng. Vi skal se an litt, men tar antageligvis en siste runde på mandag. Den på torsdag ble det ikke noe ut av uansett.

Skulle idag være rette dato blir termin 5. januar, så det blir et par spennende måneder med venting nå :icon_fun:

*Redigert dobbeltpost, buhundjenta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så moro! Håper alt går som det skal, og det kommer bebiser hos dere om et par måneder :kiss: Jeg krever at du holder oss oppdatert *hytte truende med neven*

Oppdateringer kommer, bare vent :D Her kommer nok hver eneste lille ting. Skal prøve å få bilde av dem sammen enten før paring på mandag eller litt senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende :) Har vært uten nett og har ikke fått med meg det "live", men jeg skal følge med fra nå av!

(jeg har litt valpsug for tiden, husker vist bare dem gode stundene fra forje kull alt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at mange følger med :)

Idag fikk vi andre og siste vellykede paring. Idag var nok siste frist, for Saeta var ikke helt villig med en gang, så vi ga egentlig opp, og slapp dem i hagen. Etter litt herjing var det ikke så galt allikevel, og tilslutt fikk vi en fin paring igjen, når hun først slappet av og gadd å holde ham fast. Igjen, heng på ca. 30 min., så dette bør det da bli valper av.

Tok litt bilder ute i hagen, bør jeg her advare evt. svake sjeler? :rolleyes: Nei håper de fleste tåler såpass..

Først litt løp og lek, og snusing hver for seg

2007-11-05106copy.jpg

2007-11-05115copy.jpg

2007-11-05118copy.jpg

2007-11-05121copy.jpg

2007-11-05124copy.jpg

Hun begynner å la seg sjarmere

2007-11-05138copy.jpg

Har jeg sett deg før?

2007-11-05139copy.jpg

Ooh, fiin dame

2007-11-05156copy.jpg

Runaway bride?

2007-11-05158copy.jpg

Og her gikk vi inn ja, interessen ble plutselig større, og vel inne ble det bra igjen

2007-11-05162copy.jpg

Forts. følger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...