Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg og Eso har vært på markatur :-)

Ina

Recommended Posts

Skrevet

Når mamma og tante skulle opp i marka idag, så benyttet jeg meg av sjansen å sitte på bil opp (siden det er 5 km BARE oppoverbakke)

Eso fikk løpet skikkelig ifra seg, jaget noen sauer (det er vist fryktelig morsomt, selv om eier ikke er så begeistret for det da) og spist masse blåbær :D

Tok også noen bilder av gullungen :D

IMG_1544_lite.JPG

IMG_1552_lite.JPG

IMG_1554_lite.JPG

IMG_1562_lite.JPG

IMG_1563_lite.JPG

Vi bestemte oss for å gå ned igjen, siden "gamlingene" brukte så lang tid på å plukke bær + at det var jo bare nedoverbakke hjem igjen. 5 km flate og nedoverbakke, gikk ganske så fort det.

Her er et bilde som er tatt på toppen, jeg har ringet rundt boligfeltet der jeg bor, så som dere ser er det et stykke, hihi..

IMG_1575_litemix.jpg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hvor er han aldeles nuttet! Jeg synes helt klart han er den flotteste border collie jeg har set! :D =D> Hvor gammel er han nu?

Han er 5 mnd og 4 dager for å være helt nøyaktig :)

Skrevet

Eso er kjempefin ja! Så langt dere gikk!! Hehe, blir endel turer med hund :wink: Men så er de jo så fine å snille atte... Hehe, jah i alle fall de fleste :)

Skrevet

Han er 5 mnd og 4 dager for å være helt nøyaktig :)

Øj, er han ikke ældre... jeg synes han ser stor ud allerede, men jeg har heller ingen peiling på racen egentlig, så jeg ved ikke hvor store de skal blive. Men altså jeg synes virkelig han er flot. Er helt vild med hans ansigt, han har det mest bedårende udtryk i øjnene. :D

Skrevet

Øj, er han ikke ældre... jeg synes han ser stor ud allerede, men jeg har heller ingen peiling på racen egentlig, så jeg ved ikke hvor store de skal blive. Men altså jeg synes virkelig han er flot. Er helt vild med hans ansigt, han har det mest bedårende udtryk i øjnene. :D

Øynene er mye flottere i virkeligheten enn på bilder. :D

Skrevet

Øynene er mye flottere i virkeligheten enn på bilder. :D

Ih, har du set ham? *misundelig* De bordere jeg kender er ikke nær så flotte synes jeg. Skulle jeg have en border ville jeg blive nødt til at stjæle Eso hi hi. I hvert fald måtte jeg have en i brun. :D

Skrevet

Ih, har du set ham? *misundelig* De bordere jeg kender er ikke nær så flotte synes jeg. Skulle jeg have en border ville jeg blive nødt til at stjæle Eso hi hi. I hvert fald måtte jeg have en i brun. :D

Møtte ham før sommerferien på NKK Trondheim, og får møte han igjen nå første helga etter ferien. Blir artig å se hvor mye han har vokst!

Og helt enig - etter å ha sett Eso er det ikke tvil engang om hvilken farge jeg ville hatt, hihi. 8)

Skrevet
Øj, er han ikke ældre... jeg synes han ser stor ud allerede, men jeg har heller ingen peiling på racen egentlig, så jeg ved ikke hvor store de skal blive.

Han blir nok et ganske stort og kraftig eksemplar av rasen. Faren er veldig kraftig og fin :)

Oppdretteren var innom her om dagen, hun hadde vært på en runde rundt om i landet å hilst på endel av valpene. Eso var absolutt den største og peneste hittil sa hun *stolt* Skikkelig kraftige bein, høy, bredt hode :D

Skrevet

kjempe fin Eso er... han har blitt utroooolig vakker :):D det er bestandig morro å se bilder med ham..

Skrevet

å fjo.. jeg hadde virkelig trengt å være med på denne turen.. hehe

Hunden din blir jo søtere og søtere for hvert bilde!

Skrevet
Fikk oppdretter til å måle faren til Eso, siden han er så stor.. 58 cm høy og 63 cm lang! :)

Hvordan er det i forhold til Eso nå?

Skrevet

Hvordan er det i forhold til Eso nå?

Eso er 52,5 cm høy og ca 64 cm lang (så vanskelig å måle lengda, noen ganger strekker han seg når jeg måler, andre ganger "krymper" han seg sammen, hehe..)

Skrevet

Måler du med sånn vanlig mykt målebånd? Ble nysgjerrig jeg, skal løpe ned og måle pelsen!

Måler man fra snute til haletupp, eller til haleroten? Hovr måler du?

Skrevet
Måler du med sånn vanlig mykt målebånd? Ble nysgjerrig jeg, skal løpe ned og måle pelsen!

Måler man fra snute til haletupp, eller til haleroten? Hovr måler du?

Måler med mykt målebånd ja, men holder det stramt, legger det ikke langs siden på hunden lixom, for da blir det jo litt lengre. Jeg snakka lengden på ryggen jeg nå. Fra hals til halerot.. (Siden jeg driver å stresser med de dekkenstørrelsene hele tiden, hihi..)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...