Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk=(


mikkmeister

Recommended Posts

og det er ikke idiotisk og legge inn på ett hundeforum at de tok livet av en valp ved å skyte den?

er det folk har reagert på. ( vertfall jeg)

Jeg tilgir idioti fremfor hjerteløshet hvilken som helst dag.

Det er tydelig at dette ikke er en erfaren hundeeier. Hun er ung også.

Å skyte en hund er det delte meninger om, og det kommer det sikkert alltid til å være. Men det virker for meg heller ikke at det er trådstarter som har avfyrt det skuddet.

Uansett syns jeg det er trist å se en hel skokk med bedrevitere tråkke denne jenta ned på den måten, mange av dere har sikkert mistet en hund selv og vet at det er vondt nok som det er. Det er greit å komme med råd om at hun lærer seg litt mer om hund, men vær så snill - gjør det på en human måte. Dere skyter henne, for å si det på en måte dere forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Jeg reagerer også sterkt her. Men Det jeg reagerer på, er hvor utrolig HJERTELØST dere oppfører dere. Dette er et menneske som nettopp har mistet hunden sin. Dere kan mene så mye dere vil om å skyte en hund, men det er fortsatt bare meninger.

God forby om DERE noengang skulle gjøre noe galt fordi dere ikke vet ALT. Jeg er sikker på at Falco ikke ga kylling til hunden for at den skulle lide.

Jeg kjenner jeg er ordentlig, ordentlig SINT nå, at det går an!

Mine dypeste kondolanser til deg, Falco. Det var en dyrkjøpt erfaring du gjorde deg der.... Jeg håper selvfølgelig at du har lært av det, men jeg håper du kan heve deg over alle de onde kommentarene du har fått.

Utrolig at dette ikke blir sett på som personangrep...

Beklager hvis jeg virker skarp nå, men skjerp deg! Når Falco poster en slik sak her og spør om hva vi mener...ja da får vedkommende takle tilbakemeldingene som de kommer når saken er som den er. Jeg tror heller ikke Falco mente å skade hunden, og det er det vel ingen som tror heller. Det vi reagerer på er den utrolige tafatte attituden og den meningsløse utgangen dette fikk. På tross av "ørtogfjørti" tilbakemeldinger om at h*n måtte komme seg til vet'en - snarest.

Det er så mye som ikke henger på greip i denne saken - for mye til ikke å ha en krass mening om dette. Jeg har fortsatt store problemer med å helt tro på at denne saken er ekte, men fordi det faktisk ikke er uvanlig at hundeeiere spør om hjelp på et forum hvis de tror at hunden er alvorlig syk fremfor å kontakte veterinær, så velger jeg å svare på innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg virker skarp nå, men skjerp deg! Når Falco poster en slik sak her og spør om hva vi mener...ja da får vedkommende takle tilbakemeldingene som de kommer når saken er som den er. Jeg tror heller ikke Falco mente å skade hunden, og det er det vel ingen som tror heller. Det vi reagerer på er den utrolige tafatte attituden og den meningsløse utgangen dette fikk. På tross av "ørtogfjørti" tilbakemeldinger om at h*n måtte komme seg til vet'en - snarest.

Det er så mye som ikke henger på greip i denne saken - for mye til ikke å ha en krass mening om dette. Jeg har fortsatt store problemer med å helt tro på at denne saken er ekte, men fordi det faktisk ikke er uvanlig at hundeeiere spør om hjelp på et forum hvis de tror at hunden er alvorlig syk fremfor å kontakte veterinær, så velger jeg å svare på innlegg her.

Falco har ikke spurt deg hva du mener om å skyte en hund som tydeligvis har fått "dødsdommen" av veterinær. Men det er ikke rådene dere gir jeg reagerer på, det ordvalgene og vinklingen dere setter det i. Hun er antakeligvis i sorg, og det er normal folkeskikk å vise litt hensyn til slikt. "Skjerpe meg" kommer jeg ikke til å gjøre.

edit: Hun ringte også veterinær i natt, og fikk beskjed om at det kunne vente til i dag tidlig... og jeg kan egentlig ikke se ørtenogfjørti beskjeder om at hun skal komme seg til dyrlegen snarest - men at hun skal ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilgir idioti fremfor hjerteløshet hvilken som helst dag.

Det er tydelig at dette ikke er en erfaren hundeeier. Hun er ung også.

Å skyte en hund er det delte meninger om, og det kommer det sikkert alltid til å være. Men det virker for meg heller ikke at det er trådstarter som har avfyrt det skuddet.

Uansett syns jeg det er trist å se en hel skokk med bedrevitere tråkke denne jenta ned på den måten, mange av dere har sikkert mistet en hund selv og vet at det er vondt nok som det er. Det er greit å komme med råd om at hun lærer seg litt mer om hund, men vær så snill - gjør det på en human måte. Dere skyter henne, for å si det på en måte dere forstår.

syntes det her er litt for teit jeg...

Ung og uerfaren har jeg og vært en gang, men det å skyte en valp... er i allefall det jeg reagerer på her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det her er litt for teit jeg...

Ung og uerfaren har jeg og vært en gang, men det å skyte en valp... er i allefall det jeg reagerer på her

Selvom du mener det er galt å avlive en hund ved å skyte den (ja det høres brutalt ut), så finnes det folk som syns dette er en grei måte å gjøre det på. Skuddet er værre for menneske enn hunden mener nå jeg. Skjønner ikke hvorfor man skal skrike ut om måten den avlivde den på. For det er absolut ikke det denne tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falco har ikke spurt deg hva du mener om å skyte en hund som tydeligvis har fått "dødsdommen" av veterinær. Men det er ikke rådene dere gir jeg reagerer på, det ordvalgene og vinklingen dere setter det i. Hun er antakeligvis i sorg, og det er normal folkeskikk å vise litt hensyn til slikt. "Skjerpe meg" kommer jeg ikke til å gjøre.

edit: Hun ringte også veterinær i natt, og fikk beskjed om at det kunne vente til i dag tidlig... og jeg kan egentlig ikke se ørtenogfjørti beskjeder om at hun skal komme seg til dyrlegen snarest - men at hun skal ringe.

Ok, my bad...La meg få si det slik da. Er hunden din så syk at den knurrer når du løfter på, hyler, har oppkast og diare - kan et veldig godt tips være og dra til veterinær. Kan hende kan hunden din være litt uvel, og mulig den trenger behandling.

Og nei, det var vel ingen som direkte sa at hun måtte dra til veterinær, og siden ikke mange nok på Hundesonen sa klart i fra om dette så er det ikke rart at vedkommende ikke kom seg til vet'en. Det innebærer jo at man må tenke selv.

Sorry, men dette provoserer meg så masse, og ja, trådstarter får kanskje mer pepper enn fortjent her. Men innlegget "lukter" av at dette er noen som ikke har hatt interesse for/mulighet til å bruke penger på en syk valp..OG - lignende saker har vært tatt opp før- med samme tragiske utfall. Jeg blir bare så paff, og jeg gjentar meg selv sikkert til det kjedsommelige, over folk som ikke tenker på å ringe vet'en i stedet for å lage en tråd på et forum??? :lol::P :P :P

Om det er trådstarter eller foresatte som har tatt denne beslutningen vet ikke jeg, og er det foresatte så har trådstarter min fulle sympati. Jeg bare håper at vedkommende, under noen omstedigheter, ikke skaffer seg hund igjen før h*n selv økonomisk kan forsørge en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er da ikke så ung og uerfaren at man ikke skjønner at det er noe alvorlig galt med hunden når den ikke spiser,har diare, og piper/knurrer ved håndtering. Dette er veldig klare tegn på at noe er galt. I tillegg har vedkommende gitt hunden kylling - enhver burde klare å koble to og to sammen her!

Har selv ringt dyrlegen jeg og lagt frem problemstillingen min- og fått beskjed om å komme neste dag. Men da har jeg stått på mitt og sagt at hunden må inn nå - og veterinæren innså først alvoret i situasjonen når han så bikkja - noen ganger er det ikke lett å danne seg et bilde av alvorlighetsgraden av en situajon over telefonen. Man skal ikke stole blindt på dyrlegen bestandig heller, magefølelse er en fin ting i sånne tilfeller, og man reiser heller inn en gang for mye enn en gang for lite!

eieren til denne hunden synes jeg kommer frem som noe uvitende og uforbredt på hva et hundehold innebærer, ikke viste vedkommende at det fantes døgnåpen veterinærklinikker, vedkommende ba om tips til tlf nummer til veterinære osv - har man hund så burde man da ha nummeret til veterinær lett tilgjengelig !

Og det at du ikke hadde penger, har man hund så finnes det noe som heter forsikring, og man kan sette av penger på en konto til nødstilfeller (jeg har 10.000 stående på konto til nettopp dyrlegeregninger - det er en trygghet for meg, og en trygghet for bikkja, i tillegg er den forsikret).

og hvis vedkommende det er snakk om her er så ung og uerfaren - så burde man kanskje stille seg spørsmålet om vedkommende burde ha hund som h*n har ansvar for alene - kanskje man da burde dele ansvare med en voksen (foreldre kanskje)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er da ikke så ung og uerfaren at man ikke skjønner at det er noe alvorlig galt med hunden når den ikke spiser,har diare, og piper/knurrer ved håndtering. Dette er veldig klare tegn på at noe er galt. I tillegg har vedkommende gitt hunden kylling - enhver burde klare å koble to og to sammen her!

Har selv ringt dyrlegen jeg og lagt frem problemstillingen min- og fått beskjed om å komme neste dag. Men da har jeg stått på mitt og sagt at hunden må inn nå - og veterinæren innså først alvoret i situasjonen når han så bikkja - noen ganger er det ikke lett å danne seg et bilde av alvorlighetsgraden av en situajon over telefonen. Man skal ikke stole blindt på dyrlegen bestandig heller, magefølelse er en fin ting i sånne tilfeller, og man reiser heller inn en gang for mye enn en gang for lite!

eieren til denne hunden synes jeg kommer frem som noe uvitende og uforbredt på hva et hundehold innebærer, ikke viste vedkommende at det fantes døgnåpen veterinærklinikker, vedkommende ba om tips til tlf nummer til veterinære osv - har man hund så burde man da ha nummeret til veterinær lett tilgjengelig !

Og det at du ikke hadde penger, har man hund så finnes det noe som heter forsikring, og man kan sette av penger på en konto til nødstilfeller (jeg har 10.000 stående på konto til nettopp dyrlegeregninger - det er en trygghet for meg, og en trygghet for bikkja, i tillegg er den forsikret).

og hvis vedkommende det er snakk om her er så ung og uerfaren - så burde man kanskje stille seg spørsmålet om vedkommende burde ha hund som h*n har ansvar for alene - kanskje man da burde dele ansvare med en voksen (foreldre kanskje)...

Må bare si meg veldig enig. Men ang. forsikring - denne hunden var jo bare 10 uker gammel. Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette forsikringsgreiene fungerer (foreldrene mine tar seg av den saken), men det er jo mulig at forsikringen ikke var ordnet sånn helt 100% siden valpen nettopp var kommet i hus? Bare sånn for å ha sagt det, liksom. Men vedkommende burde jo selvfølgelig vite at dyr blir syke akkurat som oss mennesker - og det koster penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til å ha dyr, så ikke kjøp da. Sitter her sjokkert over hele hendelsesforløpet/dersom dette faktisk er tatt fra virkeligheten og ikke oppdiktet er jeg enda mer sjokkert. Tror ikke jeg har noe mer å tilføye enn det som er nevnt her, bortsett fra å gjenta: Har du ikke økonomisk mulighet til å ha dyr ikke gå til innkjøp av ett heller. Tragisk ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være interessant å diskutere litt rundt veterinæren som over telefon sa at det kunne vente til i dag. For jeg regner med at du forklarte hele situasjonen slik den var?

Det er synd at du har mistet valpen din, og ja - det er nok større risiko å putte en valp under narkose enn en voksen hund (hunden min har gjennomgått en sånn operasjon som din sannsynligvis ville ha gått gjennom). Men man prøver i det minste! Er pengene virkelig et problem så kunne dere kanskje ha tatt kontakt med oppdretter og hørt om vedkommende kunne hjelpe til? Forhåpentligvis er oppdretteren såpass seriøs at h*n er villig til å ofre litt for å la valpene vokse opp, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist.. Må bare få ut min mening om saken.. For det første burde du tenkt såpass at en valp ikke skal ha kyllingbein, og fiskebein..

Jeg trur heller ikke det har så mye å si om hunden bli skutt eller satt i "søvn" . Visst hunden var "dømt" til døden og hadde det veldi, veldig vondt på stedet, så hadde det vert best for hunden å bare blitt skutt.. Vet jeg høres brutal ut.. Selv hadde jeg nok reist til dyrlegen.. Ting blir gjort på en roligere måte der.. Viss hunden hadde klart det.. Dyrleger skytter faktisk hester når det har skjedd ei ulykke.. Far min hadde en hest som kom opp i ei ulykke.. Den krasja med en bil.. Dyrlegen kkom, så var det et pang.. Og dermed var lidelsene slutt.. Men det var lien sjangs for at hesten ville komme seg igjen..

Men uansett så ville jeg nok satset på opperasjon i din situvasjon.. Hunden var bare valpen og hadde et helt liv forann seg.. Man må jo kjempe litt.. Tenk om han hadde overlevd.. Da hadde han vell kanskje blitt helt frisk eterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...