Gå til innhold
Hundesonen.no

Tepper i ett hundehjem


Margrete

Recommended Posts

Vi skal flytte om 2 uker og jeg har begynt å tenke litt på tepper. Jeg vet det er enklest å ikke ha de, men mann og barn vil gjerne ha.

Jeg vil gjerne ha ensfarget, men hvilken farge er best å ha på gulvet i ett hjem der det er helårsrøyting og tråkk av bikker som ikke alltid er like rene. Jeg trenger 3 farger vi skal ha tre tepper, helst i samme fargeskala eller som passer i hop. Teppene blir store så det kan ikke være farger som eksploderer i ansiktet ditt på en måte. Noen som har gode råd til farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har beige, brune og sorte tepper hjemme hos oss. Flatvevde tepper selvsagt - de er Guds gave til hundeeiere!

Skiten vises best på det beige teppet så det har vi innerst i stua - da har hundene tråkket over mange andre tepper før de kommer til det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har beige, brune og sorte tepper hjemme hos oss. Flatvevde tepper selvsagt - de er Guds gave til hundeeiere!

Skiten vises best på det beige teppet så det har vi innerst i stua - da har hundene tråkket over mange andre tepper før de kommer til det. :D

*ler* Er vel de fargene jeg har tenkt ja. Flere forslag? Kanskje tipse litt om farger på møbler. Her går det i beige og brunt. Fargene har jeg i bilder og det er stort sett høstfarger. Gardiner har jeg ikke bestemt meg for, men tipper det blir noe i offwhite, samt att veggene "hvite".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Er vel de fargene jeg har tenkt ja. Flere forslag? Kanskje tipse litt om farger på møbler. Her går det i beige og brunt. Fargene har jeg i bilder og det er stort sett høstfarger. Gardiner har jeg ikke bestemt meg for, men tipper det blir noe i offwhite, samt att veggene "hvite".

Vi har visst samme smak - eller er det at vi begge har flere hunder? :D Vi har beige sofa, sorte skinnstoler og mørkebrune møbler (bord osv). Veggene var hvite, men syntes de så grønne ut så nå holder vi på å male dem litt lyselysebeige-aktige (jess, er SÅ inne i interiør-uttrykk og farger). Alt dette passer jo selvsagt kjempegodt med våre elskede, hundevennlige tepper. ;) Gardinene mine er mørkelilla de, farger måtte jeg jo ha. ;) Bruker også bilder til å få litt farge i tillegg til uendelig med grønne kulelys o.l i smijernsstaker både på vegger og bord. Og grønne veggkrukker med grønne planter med litt lilla i gjør underverker. Grønt og lilla er flott sammen. Men nå tok jeg jo helt av, det var vel ikke mye nyttig som kom ut av dette. :rolleyes:

Vi har et brungrått teppe med beige striper i stua, og det holder seg utrolig nok reint. Korte, fæle labradorhår forsvinner med støvsuging en gang i uka. Jeg tror nok du bør satse på noe grått/brunt/svart...

Èn gang i uka?? Gaaad, jeg er SÅ misunnelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst samme smak - eller er det at vi begge har flere hunder? :D Vi har beige sofa, sorte skinnstoler og mørkebrune møbler (bord osv). Veggene var hvite, men syntes de så grønne ut så nå holder vi på å male dem litt lyselysebeige-aktige (jess, er SÅ inne i interiør-uttrykk og farger). Alt dette passer jo selvsagt kjempegodt med våre elskede, hundevennlige tepper. ;) Gardinene mine er mørkelilla de, farger måtte jeg jo ha. ;) Bruker også bilder til å få litt farge i tillegg til uendelig med grønne kulelys o.l i smijernsstaker både på vegger og bord. Og grønne veggkrukker med grønne planter med litt lilla i gjør underverker. Grønt og lilla er flott sammen. Men nå tok jeg jo helt av, det var vel ikke mye nyttig som kom ut av dette. :rolleyes:

hihi, vi kan jo rett og slett bare bli interiørarkitekter. Sånn lyselysebrune farger du vet... og en dæsj med svart men ikke så svart, kanskje litt lillasvart.. Gjør overhodet ikke noe at du tok av, artig dette lell.

Gubben mente han skulle legge sånn fint gulv. Tok han med opp å viste han det fineste (var fint i butikken) gulvet, og han ombestemte seg du! Med to hunder som får dilla når det er foringstid så blir ikke gulvet så vakkert.

Èn gang i uka?? Gaaad, jeg er SÅ misunnelig. ;)

Tror hun juger skikkelig! Eller så har hun en mamma som tryller litt ;) Eller så har hun limt fast pelsen på bikkja. Her gjelder det å ikke la seg vippe av pinnen. Også hjelper det litt å presentere hybelhundene ved navn til besøkende, da blir det på en måte litt ufarliggjort *flir*

Men tepper ja. Rote meg bort på teppebutikken å høre om de kan sy om vegg til veggtepper, så kan jeg leke meg litt med farger i beige og beige og beige som alle har en dæsj med grått i seg. Kom gjerne med flere forslag altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo det som på godt norsk heter "hundeeiers verste mareritt", lysegrått vegg til vegg-teppe. Men til tross for at det faktisk er lyst, så synes ikke møkk såå godt, ei heller lange svarte/hvite BChår. Så tepper i fargeskalaen beige/grått/mørkegrått/sort høres bra ut. Jeg elsker den stilen Pointerguri har (og som det høres ut som dere skal ha også), kanskje det er noe som smitter blant hundefolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo det som på godt norsk heter "hundeeiers verste mareritt", lysegrått vegg til vegg-teppe. Men til tross for at det faktisk er lyst, så synes ikke møkk såå godt, ei heller lange svarte/hvite BChår. Så tepper i fargeskalaen beige/grått/mørkegrått/sort høres bra ut. Jeg elsker den stilen Pointerguri har (og som det høres ut som dere skal ha også), kanskje det er noe som smitter blant hundefolk?

hihi er vel en grunn. Gode kamuflasje farger for sprut, møkk, tråkk, møkkete haler som vifter glade inn døren og ikke klarer å stoppe før de har hatt en gledesrunde i stuen og påfølgene raptus over alle møblene :D Førøvrig har Z blitt avslurt som brun/sort/hvit. Ikke sort/brun/hvit. Oppdretteren løy til meg hun! Så nå må jeg altså redekorere hele huset *sukk* Sende regning til oppdretter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun juger skikkelig! Eller så har hun en mamma som tryller litt ;) Eller så har hun limt fast pelsen på bikkja.

Neinei, juge gjør jeg ikke. Jeg støvsuger en gang i uka og da er teppet helt ok hele uka gjennom. Trappa er en annen sak, der støvsuger vi annenhver dag omtrent men allikevel ser det ikke ut. Merkelig at parkett skal være så fristende for pelsen?

Og sånn btw så er det i så fall pappa som driver med magi - mamma vasker ikke og lager ikke middag av prinsipp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, juge gjør jeg ikke. Jeg støvsuger en gang i uka og da er teppet helt ok hele uka gjennom. Trappa er en annen sak, der støvsuger vi annenhver dag omtrent men allikevel ser det ikke ut. Merkelig at parkett skal være så fristende for pelsen?

Og sånn btw så er det i så fall pappa som driver med magi - mamma vasker ikke og lager ikke middag av prinsipp. :D

Hujedamei, vi må støvsuge iallefall en gang om dagen hvis vi skal holde det rent og pent. ;)

Margrete:

Hva med noe sånt som dette:

Mayo teppe

Cathrine teppe

Witney teppe

York

Rio

Carmen og i sort: Carmen

Edit: Du må velge nærmeste varehus første gang du åpner en av linkene, men tror ikke du trenger det for hver gang. Uansett er alle teppene å finne på skeidar.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn btw så er det i så fall pappa som driver med magi - mamma vasker ikke og lager ikke middag av prinsipp. ;)

:D Gidder du å spørre mamma'n din om hvordan hun greide å få pappa til å gjøre alt dette? For jeg tror kanskje jeg kjenner at jeg har lyst til å finne på ett slikt prinsipp jeg å (selv om jeg er hjemmeværende)

Hujedamei, vi må støvsuge iallefall en gang om dagen hvis vi skal holde det rent og pent. ;)

Margrete:

Hva med noe sånt som dette:

Mayo teppe

Cathrine teppe

Witney teppe

York

Rio

Carmen og i sort: Carmen

Næmmen Skeidar hadde jo mye fint jo! Hmm dette må sees nærmere på. Tusen takk ;)

ups dobbeltpost... sorry Pointerguri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Gidder du å spørre mamma'n din om hvordan hun greide å få pappa til å gjøre alt dette? For jeg tror kanskje jeg kjenner at jeg har lyst til å finne på ett slikt prinsipp jeg å (selv om jeg er hjemmeværende)

Det er et ukjent mysterium som jeg håper å løse innen jeg eventuelt gifter meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, Witney var lekkert!

Ingvild: Høh, gifte seg? Det holder at du slipper en av mannkjønnet inn i leiligheten din skal jeg si deg.. Og jeg har ikke kommet noe nærmere løsningen enn trusler.. Som i lengden ikke funker så bra *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grå sofa, det vet du jo (hvis ikke du har glemt det da :) ) SYns det fungerer veldig fint, bra kamuflasjefarge :blink: Har fått meg et grått teppe også, som du ikke har sett enda, syns ikke ting syntes så godt på det heller, selv ikke Tequilas lyse lokker :)

Og forresten: GO mamma'n til Ingvild! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Er vel de fargene jeg har tenkt ja. Flere forslag? Kanskje tipse litt om farger på møbler. Her går det i beige og brunt. Fargene har jeg i bilder og det er stort sett høstfarger. Gardiner har jeg ikke bestemt meg for, men tipper det blir noe i offwhite, samt att veggene "hvite".

For en fantasi da folkens :blink:

Det finnes flere jordfarger enn beige, brunt og grått liksom. Hva med grågrønt? Lady 8199 passer fint sammen med høstfarger. Rustrøde tepper er heller ikke dumt - ikke vises støv og hundehår bedre på disse enn på et i beige heller og det passer jo sammen med bildene og så kan man fikse gardiner i en annen nyanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantasi da folkens :blink:

Det finnes flere jordfarger enn beige, brunt og grått liksom. Hva med grågrønt? Lady 8199 passer fint sammen med høstfarger. Rustrøde tepper er heller ikke dumt - ikke vises støv og hundehår bedre på disse enn på et i beige heller og det passer jo sammen med bildene og så kan man fikse gardiner i en annen nyanse.

hmmm se der ja. Det var lurt. Men Lady 8199? *google*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på jotun.no og så videre på "male inne" så finner du det i paletten "ild".

Jeg er jo dum som et brød i dag, klarer ikke å finne frem til noen ildpalett? :lol:

Edit: Helt til to sekunder etter at jeg la inn innlegget.. nå fant jeg det endelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...