Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat Funksjonsanalyse


Djervekvinnen

Recommended Posts

Da var funksjonsanalysen overstått og vi reiste hjem med BESTÅTT! :)

Det var veldig interessant og hunden overassket meg litt. Hun reagerte mindre enn jeg hadde trodd. Hun var imøtekommende og sosial blandt folkene, viste selvsikkerhet og undersøkte ting etterhvert som de skjedde. Vi måtte gå noen ganger bort til tingene for å få henne til å undersøke skikkelig, hvis ikke så snuste hun litt omkring an annen vei. (litt ukonsentrert). Den skumle tingen på sleden, kjeledressen og de to hvite spøkelsene bjeffet hun en gang imot. Men etterpå snuste hun på det og alt var som før. Hun er også helt skuddfast.

Dommeren sa at hun hadde nok erfart litt pga alderen, og vi hadde ikke en farlig hund. Hun undersøkte saken med en gang og ble ferdig med det. En annen som gikk med sin hund (rottis hanne) hadde helt motsatt reaksjon. Hunden holdt seg unna faren, gikk omveier og ville aller helst bare gå rett videre uten å undersøkte ting. En slik hund kunne være skummel med tanke på pressede situasjoner. Denne hunden bestod ikke.

Det var en fin opplevelse og arti å være med på. Jeg er jo også sååå stolt over pia mi ;)

mo.gif

Flere bilder fra testen legges ut på hjemmesia mi utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent er det åpent for alle raser, kdet eneste ravet er vel at hunden må være mellom 1-4 år gammel. Correct me if I'm wrong...

Edit: Trodde jeg hadde gratulert dere, men der tok jeg feil :lol: Men gratulerer så masse! :thumbs:

Og gratulerer med dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent er det åpent for alle raser, kdet eneste ravet er vel at hunden må være mellom 1-4 år gammel. Correct me if I'm wrong...

Mellom 22 måneder og 4 år på funksjonsanalysen. Mentalbeskrivelsen er fra 12 mnd, og karaktertest fra 10 mnd. Og testen er åpen for alle registrerte raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 22 måneder og 4 år på funksjonsanalysen. Mentalbeskrivelsen er fra 12 mnd, og karaktertest fra 10 mnd. Og testen er åpen for alle registrerte raser.

Takker, Betty! :icon_fun: Man lærer stadig nye ting :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...