Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger

Caroline

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Så kommer resten av innlegget;

Gratulerer så mye med championatet i dag Guro! :lol: Og Belle & co med BIS og BIS2.

Og selvfølgelig Aris sin søster Branca med BIS Avlsklasse og dermed "Årets avlshund" banana

Gr resultater fra hodet.

Gr 1. Korthårs collie (Sandcastle's super goofy)

Gr 2.

Gr 3. Fox terrier - Naugthy but Nice

Gr 4/6 Basset houn

Gr.5 Norsk Buhund - Gyda

Gr.7 Irsk rød & Hvit setter

Gr.8 Am. Cocker Galaksi Million Dollar Baby -også BIS

Gr.9 Boston terrier(?) BIS 4 tror jeg.

Gr 10. Afgansk mynde

(Navna er på trynet, men håper dere skjønner hvem det er)

Det var Galaksi Million Dollar Question som ble BIG og BIS :thumbs:

BIG i gruppe 2 ble en boxer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere?

Sånn passe :thumbs:

Jeg stilte broren til Albin, Agazzi, og av 12 hannhunder i åpenklasse ble han nr 1 med ck! :lol:

I bhk slo han ut de 4 andre åpenhundene som fikk ck, unghunden og et par championer og ble 4 bhk. Er utrolig fornøyd med det, men så utrolig surt å stå på plassen bak storcertet! Var to championer og en junior foran oss. Menmen, 4 bhk av ca 30 hannhunder er ikke verst :D

Bella ble nr 4(av 10) i klassen med hp.

Kritikken hennes:

"Stor ung tispe med middels benstamme. Feminint hode. Litt slappe øyekanter. Velbårne ører. God reisning. Velkroppet. Noe framskutt skulder. Tilstrekkelig vinklet. Beveger seg bra fra siden, noe løs fremme. Veltegnet, velpresentert, trivelig temp."

Agazzi:

Agazzi2.jpg

Agazzi1.jpg

Bella nr 4(5 ble plassert):

Bella1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultater, og da spesielt til Kathrine!:D Den 1.plassen har du fortjent lenge! Synd ikke alle dommerne skjønner hvor mye man må jobbe med en crazy flat i ringen.

Jeg er ganske sur etter helgen, fordi dommeren til aussiene absolutt IKKE kunne standarden OVERHODET! Greit at han var veldig veldig sær med å dele ut ck, men når han rakker ned på helt gale ting? Som en hund som ikke hadde full pigmentert nese. Det skal ikke trekkes ned på en aussie så lenge det er over 70% farget. Og Tia som hadde for lyse øyne, og trengte finere muskler i ansiktet? Hvis han mener at hun er for feminin, så er det faktisk slik at tispeaussiene skal ha veldig tydelige kjønnspreg. Er det noe hun virkelig har fått skryt av, så er det at hun har feminint hode.

Flere aussier fikk også trekk for bretten på ørene sine (de fleste aussier har slike ører med mindre man har massert de,slik jeg har gjort med Tia sine).

Så utrolig bortkastet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse Guro med N UCH på Akira av All Sighthounds!!! :lol:

Min juniortispe deltok for første gang på en NKK utstilling og det gikk jo over alle forventning.

Nr 2 i juniorklasse m/HP. Dette synes jeg var utrolig bra ettesom det er høyere standard på NKK-utstillinger.

Den andre dalmisen min fikk kun rød, men synes det også er greit ettersom det var 6 i klassen hennes.

For meg som er vant med blå så var dette en veldig vellykket dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En wheatenterrier jeg kjenner hadde store planer om å gjøre det godt på Kongsvinger (for å si det sånn), men hun plagdes sånn med det stive langflossete kunstgresset at hun flippa helt ut. Hun prøvde faktisk å stå på skoene til eieren da hun ble stilt :lol: . Var det flere som plagdes med underlaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En wheatenterrier jeg kjenner hadde store planer om å gjøre det godt på Kongsvinger (for å si det sånn), men hun plagdes sånn med det stive langflossete kunstgresset at hun flippa helt ut. Hun prøvde faktisk å stå på skoene til eieren da hun ble stilt :lol: . Var det flere som plagdes med underlaget?

Jeg digger kunstrgress som underlag jeg, utrolig mye bedre enn glatte hallgulv :P Det tror jeg hundene er enige i også, de får ikke akkurat vist gode bevegelser på glatte gulv. Eldste tispa mi går som ei krøkke da, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, hvem var det?

Kjenner flere som ikke trivdes med underlaget, også ei jeg kjenner fra tr.heim nemlig;)

Oscar derimot syns alt er greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger kunstrgress som underlag jeg, utrolig mye bedre enn glatte hallgulv :P Det tror jeg hundene er enige i også, de får ikke akkurat vist gode bevegelser på glatte gulv. Eldste tispa mi går som ei krøkke da, hehe..

Ditto! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, hvem var det?

Kjenner flere som ikke trivdes med underlaget, også ei jeg kjenner fra tr.heim nemlig;)

Oscar derimot syns alt er greit :lol:

Hunden heter Zimba til daglig, jeg tror hun kommer fra kennel Windisle. Vi er på ringtrening sammen dem hver onsdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder og jeg elsket dette underlaget. Det samme gjorde jeg. Slipper å dumme meg ut ved å skli på gulvet :lol: Hundene mine slapp å skli også. Ene hunden min er utrolig kilen under beina og hater å stilles på gress. Må si jeg var nervøs når jeg så dekket. Hun pleier nemlig å bli kenguru med prikker da :P Heldigvis gikk dette bra:) Skulle ønske det var slik i vikingskipet også. Da slipper hund og eier å være redd for å skli på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ikke i år,men var der med 3 hunder i fjor. Verken hundene eller jeg har noe å utsette på underlaget. Jeg synes det var helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...