Jump to content
Hundesonen.no

Nytt medlem med eldre hund.

CGJ

Recommended Posts

Oppdaget siden i dag, etter et søk på hunderasen Groendael.

Vi, det vil si familien, består av 4 2-beinte personer, og en firbeint, eldre herremann ved navn Woodshines Hierro, Hero til daglig.

Vi overtok Hierro for snart 3 uker siden, og han er et fullverdig medlem av familien nå. Han er 8 år gammel, men sprek som en unghund. Verdens beste lynne, snill, gavmild og VELDIG kosesyk.... Han sover sammen med meg og min mann, på gulvet når mannen er hjemme, og i senga når mannen er på jobb. Det blir av og til litt fullt i senga, når barn og voksne og en hund breier seg godt utover...

Litt om hvordan Hierro kom til oss.

En kveld satt jeg på nett og lette etter møbler til campingvognen vår. Midt i mellom møbler og andre rariteter, dukket det opp en gis bort annonse som formelig sto og ropte: LES MEG.... Leste til øyet var både stort og vått, og ringte mannen for å be om hans velsignelse til å sende en epost til annonsøren. Klokka var 23.30 om kvelden tirdag, så det var litt sent å ringe. Mailen ble sendt, og jeg gikk og la meg. Neste morgen sjekket jeg mailen i håp om å ha fått et svar. Men der var det ikke noe. Så på annonsen en gang til, og det sto at man skulle ringe etter kl 19..... DET er lenge å vente asså! Så da klokka ble 11. og ingen mailer tikket inn, fant jeg mobilnummeret og ringte.... Vi snakket lenge og langt, og ble enige om å møtes dagen etter. Natt til torsdag sov jeg dårligt, ja.... Kl 10.30 torsdag satte vi oss i bilen for å kjøre de 2 timene til der Hierro bodde.

Da vi ankom, ble v møtt av en herlig dame og en meget sjarmerende hund. Vi snakket, koset og hygget oss, før vi måtte ta fatt på hjemreisen. Før vi reiste, snakket vi litt frem og tilbake med eieren, og jeg sa som sant var, at var det opp til meg, kunne Hierro bli med hjem med en gang, noe mannen også var enig i. Det tok eieren to sekunder, så sa hun at Hierro allerede var vår og at vi kunne få ta ham med med en gang!!

Siden vi ikke hadde nevnt noe til barna, ble vi enige om å hente barna sammen med Hierro, og tro meg, barna elsket ham med en gang!

For andre gang har vi fått hund i huset, noe vi er evig takknemmelige for. Hierro er verdens herligste "lodott" og sjarmerer alle med å forlange kos og klapp.

Min første hund, min skjønne og høyt elskede Scheff, måtte reise fra oss for litt over 2 år siden. Han hadde da fulgt meg gjennom tykt og tynt i 12 år. Han var en schaefer med sjarm, men hadde Svak HD med forkalkninger som forverret seg det siste året før han døde. I dag hviler han under "sukkertoppen" sin på favorittstedet sitt i hagen vår.

Huff, jeg har aldri vært flink til å fatte meg i korthet når det gjelder mine elskede, enten det gjelder barn eller hund...

Jeg er da en dame på 37 år, gift og 2 barn på 3 og 5 år.

Nå er jeg usikker på hvordan jeg legger ut bilder, men jeg skal gjøre meg litt bedre kjent med forumet og de funksjonene litt senere... Hierro sier at nå skla vi ut og tisse, mor, og så er det natta. Far er borte, og da får han ligge i senga ved siden av meg...

post-2770-1191535380_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vri opp en vaskefille eller tyggeknute i vann og legg den i fryseren. Kulden lindrer kløen i tennene.
    • Hei! Etter å ha vært uten hund en stund nå er tiden innen for å begynne planleggingen av neste, tenkt til 2025. Jeg har noen tanker om rase selv, eller rettere sagt det er flere raser som ikke er aktuelle. Hunden kommer til å leve i en familie på fire(to barn på 5 og 7 år) å ha mulighet til å enten være med på jobb eller være hjemme med den andre parten på hjemmekontor.  Hunden kommer til å få ca. 1 time med fysisk aktivitet hver dag, pluss mental trening retning av det vi skal drive med.  Planen min er å konkurrere i lydighet å håper vi klarer å klatre oppover i klassene. Ellers litt smeller og nosework på si.  Det er viktig for meg at hunden(rasen), selv om man selvfølgelig må ta høyde for individuelle forskjeller er en stødig og trygg hund som kan være med familien på det meste. Ønsker en hund som har høy samarbeidsevne. Det er også et stort pluss om den ikke flyr etter vilt i skogen. Størrelse og pels har ingenting å si.  Forslag til rase? 🙂
    • Jeg vet at svar mitt er preget av at vår tispe ble operert for halvannet uke siden. Så jeg vil ikke skremme deg. Men med løpetid og redusere matlyst så ville jeg fulgte nøye med på formen. For livmorbetenelse er skummelt.  Om dere er usikre så ta en telefon til vetrinær og spør.  Men det kan være så enkelt som nye hannhunder i nærheten.     
    • Hei Kløing i tennene er satt i gang for fullt, og tennene faller fortere enn jeg rekker å følge med føler jeg. Med det så kommer også BITING! 🥲 Finnes det noe jeg kan gi valpen min som kan hjelpe mot kløen? Han har et bein spesielt for kløe i tenna (Nylabone), men hendene til mor er mye morsommere å tygge på. I tillegg så får han vanlige tyggebein han kan kose seg med (de med kylling rundt). Er det også vanlig at de sover mindre på denne tiden? At det gjør vondt når voksentennene kommer ut, og at han ikke vil sove pga. det?
    • Jeg har nylig kjøpt meg valp selv og bor i leiebolig. Huseier har på en måte tatt en risk med å leie ut til meg som har katter og nå hund i tillegg, men jeg har gjort så godt jeg kan for å unngå skader. Valpen min hadde grinder, men han hatet å være i de (han liker å sove i gangen) så de er ikke veldig i bruk lenger. Han har ikke ødelagt noe som jeg har sett, og jeg har en relativt liten leilighet (45kvm) hvor han er avgrenset til stue, kjøkken og gang. Boden har han null tilgang til (lukket dør til enhver tid), badet har jeg grind til (han gikk i kattedoen) og soverommet får han kun være i på natten. Da har jeg mest mulig oversikt over han. Uhell på gulvet skjer, det gjelder bare å tørke det opp fortest mulig tenker jeg. Har du gulvtepper og hunden tisser på de så pass på at du lufter og sjekker at det er tørt under teppene, så unngår du skader i gulv. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...