Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt medlem med eldre hund.


CGJ

Recommended Posts

Oppdaget siden i dag, etter et søk på hunderasen Groendael.

Vi, det vil si familien, består av 4 2-beinte personer, og en firbeint, eldre herremann ved navn Woodshines Hierro, Hero til daglig.

Vi overtok Hierro for snart 3 uker siden, og han er et fullverdig medlem av familien nå. Han er 8 år gammel, men sprek som en unghund. Verdens beste lynne, snill, gavmild og VELDIG kosesyk.... Han sover sammen med meg og min mann, på gulvet når mannen er hjemme, og i senga når mannen er på jobb. Det blir av og til litt fullt i senga, når barn og voksne og en hund breier seg godt utover...

Litt om hvordan Hierro kom til oss.

En kveld satt jeg på nett og lette etter møbler til campingvognen vår. Midt i mellom møbler og andre rariteter, dukket det opp en gis bort annonse som formelig sto og ropte: LES MEG.... Leste til øyet var både stort og vått, og ringte mannen for å be om hans velsignelse til å sende en epost til annonsøren. Klokka var 23.30 om kvelden tirdag, så det var litt sent å ringe. Mailen ble sendt, og jeg gikk og la meg. Neste morgen sjekket jeg mailen i håp om å ha fått et svar. Men der var det ikke noe. Så på annonsen en gang til, og det sto at man skulle ringe etter kl 19..... DET er lenge å vente asså! Så da klokka ble 11. og ingen mailer tikket inn, fant jeg mobilnummeret og ringte.... Vi snakket lenge og langt, og ble enige om å møtes dagen etter. Natt til torsdag sov jeg dårligt, ja.... Kl 10.30 torsdag satte vi oss i bilen for å kjøre de 2 timene til der Hierro bodde.

Da vi ankom, ble v møtt av en herlig dame og en meget sjarmerende hund. Vi snakket, koset og hygget oss, før vi måtte ta fatt på hjemreisen. Før vi reiste, snakket vi litt frem og tilbake med eieren, og jeg sa som sant var, at var det opp til meg, kunne Hierro bli med hjem med en gang, noe mannen også var enig i. Det tok eieren to sekunder, så sa hun at Hierro allerede var vår og at vi kunne få ta ham med med en gang!!

Siden vi ikke hadde nevnt noe til barna, ble vi enige om å hente barna sammen med Hierro, og tro meg, barna elsket ham med en gang!

For andre gang har vi fått hund i huset, noe vi er evig takknemmelige for. Hierro er verdens herligste "lodott" og sjarmerer alle med å forlange kos og klapp.

Min første hund, min skjønne og høyt elskede Scheff, måtte reise fra oss for litt over 2 år siden. Han hadde da fulgt meg gjennom tykt og tynt i 12 år. Han var en schaefer med sjarm, men hadde Svak HD med forkalkninger som forverret seg det siste året før han døde. I dag hviler han under "sukkertoppen" sin på favorittstedet sitt i hagen vår.

Huff, jeg har aldri vært flink til å fatte meg i korthet når det gjelder mine elskede, enten det gjelder barn eller hund...

Jeg er da en dame på 37 år, gift og 2 barn på 3 og 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker på hvordan jeg legger ut bilder, men jeg skal gjøre meg litt bedre kjent med forumet og de funksjonene litt senere... Hierro sier at nå skla vi ut og tisse, mor, og så er det natta. Far er borte, og da får han ligge i senga ved siden av meg...

post-2770-1191535380_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...