Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening i Oslo

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Nå skal vi være i Oslo en månde, og ettersom jeg ikke bor her er jeg ikke medlem av noen klubber. Men jeg ønsker å trene med noen andre for det. Så om det hadde gått ann å få til noen faste fellestreninger i Osloområdet? Om ikke faste, så med ugjevne mellomrom?

Vi trenger sårt noen treningskompiser hvor hundene ikke får leke/hilse hver gang.

Forslag til hvilken dag som passer? Jeg vil helst ha klokkeslett etter 6.

Skrevet

Lydighet for det meste.

Hvor er det fint å trene da, og opplyst når det er mørkt? En eller annen parkeringsplass i byen? Hvilken dag passer best for dere?

Forslaget mitt, Cubaparken på den store betongsirkelen om det ikke er noe der. Eller?

Eller på tøyen noen plass? På gressmatta ovenfor Munch museet?

Skrevet

Har også litt lyst til å være med, hadde vært fint å få trent litt sammen med andre hunder... Aner ikke hvor Cubaparken er, jeg heller :)

Skrevet
Ja lydighet er noe vi har fortrengt :) Men vi er med hun trenger definitivt en oppfriskning der ;)

Vet ikke helt hvor Cubaparken er?

Grünerløkka, med mindre det er flere Cubaparker ;)

Skrevet

Er gjerne med hvis det blir en dag det passer for oss. Er ferdig på kurs om to uker, og har to mnd på å bli klar til bronsemerket... :)

Skrevet

Hvis det blir på kvelden (det vil si etter 18.30), kan jeg mandager, fredager og eventuelt helger.

Dersom det blir på dagen før kl 13.00 kan jeg mandag, tirsdag, onsdag og eventuelt helger.

Varierer selvfølgelig litt, men det er en generell greie i hvert fall :)

Skrevet

Jeg kan de fleste fredager framover men ikke alle. Men vi er med fredager vi :)

Vi kunne ikke ha tatt det ved Skøyen skole da? Rett ved frognerparken? Tror det er lys der ;)

Skrevet

Vi er gjerne med, men har løpetid her enda, så om det kommer hanhunder som ikke takler det, står vi over første gang.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...