Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

På tide å oppdatere litt resultater:

Hvilken Belgisk Fårehund har du? Groenendael :P

Navn: Czarina 'Rina' (Tendance B'Golden Gift)

Kjønn: Tispe

Alder: 3 år

Høyde: ca 60 cm

Kg: 22 kg

Avtegn: ca 10 hvite hår på brystet, og noen få hvite hårstrå fremst på frambeina

Fra hvilken Kennel: Kennel Tendance (www.kenneltendance.com) i Finland

Har dere noen bra utstillingsresultater?

2x Winners Bitch fra USA. Cert og BIR fra Norge.

3. premiering i lydighet klasse 3 (stilt 1 gang og fikk 10 på helhet).

Bestått Funksjonsanalyse

Gjennomført MH med 2 på skudd

Stilt en gang i spor klasse D (men fant flere lemmings enn pinner i sporet *fnise*)

Bilde tatt av Eliandrea her inne :flowers:

225860_10150252867345883_5825161_n.jpg

  • Like 1
  • 2 years later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvilken Belgisk Fårehund har du? Groenendael Navn: Luno des Champs du Trêfle Kjønn: Hann Alder: 4 1/2 (født 10 desember 2007) Høyde: 63 cm Kg: 24,5 (på vei opp igjen etter vekttap) Avtegn: Ingen

Hvilken Belgisk Fårehund har du? Tervueren Navn: Izgara's Frost Kjønn: hann Alder: 22 mnd Høyde: 64-65 cm Kg: Ca 24,5 kg Avtegn: Rød med sort maske, Litt hvit i brystet og på potene bak Fra hv

På tide å oppdatere litt resultater: Bilde tatt av Eliandrea her inne

Posted Images

Guest Liquorice
Skrevet

Hvilken belgisk fårehund har du? Tervueren

Navn: Montmorenja's Marmion Viruz "Link"

Kjønn: Hannhund

Alder: 13 mnd (f. 29. januar 2014)

Høyde: Ikke målt.

Kg: 28 kg v/ 11 mnd

Avtegn: Rød med sort maske

Fra hvilken kennel: Montmorenja, Gjerdrum

Har dere noen bra utstillingsresultater: 2. Best in Show-Valp

IMG_6666.png%201.png%201_zpsevoy3opn.png
IMG_6793.png%202.png%201_zpssjga1bon.png
  • 3 weeks later...
Skrevet

Hvilken Belgisk Fårehund har du? Groenendael
Navn: Jackpot av Vikholmen (Tahlly)
Kjønn: hann
Alder: 3
Høyde: 65-66cm

Kg: Ca 25
Avtegn: Hvit flekk i bryst, hvite hår på potene
Fra hvilken Kennel:
Vikholmen.
Har dere noen bra utstillingsresultater? BIS-valp, BIR, BIG4, og flere cert. Mangler storcert for championat.

Annet: Konkurrerer i LP3.

035.JPG

Skrevet

Hvilken Belgisk Fårehund har du? Tervueren

Navn: Nadjarah's Khal Drogo (Khal)
Kjønn: hann
Alder: 1
Høyde: 63-64 ish

Kg: Ca 23
Avtegn: Rød med sort maske
Fra hvilken Kennel:
Nadjarah
Har dere noen bra utstillingsresultater? BIR Valp

10421307_10153018390915941_6521871317809

Skrevet

Hvilken Belgisk Fårehund har du?

Tervueren

Navn: Izgara's Frost

Kjønn: hann

Alder: 22 mnd

Høyde: 64-65 cm

Kg: Ca 24,5 kg

Avtegn: Rød med sort maske, Litt hvit i brystet og på potene bak

Fra hvilken Kennel: Izgara.

Har dere noen bra utstillingsresultater?

En del, men kan nevne 4 Cert, 1 storcert, cacib, BIR, BIM, BIG, BIS 4 og Nordisk juniorvinner-14

Annet: trener rundering, LP og gjeting

post-13319-0-39998300-1427809731_thumb.jpost-13319-0-62207900-1427809754_thumb.jpost-13319-0-97885700-1427809768_thumb.j

  • Like 2
  • 1 month later...
Skrevet

Hvilken Belgisk Fårehund har du?
Tervueren
Navn: Kvinas Kissed by the Sun
Kjønn: tispe
Alder: f: 10.04.13
Høyde: ~62cm
Kg: Ca 18-19 kg
Avtegn: Rød med sort maske.
Fra hvilken Kennel: Kennel Kvina
Har dere noen bra utstillingsresultater?
Fullcertet

Jeg lurer litt på hva dere forer deres belgere? Jeg bruker V&H og orijen, men synes hun har mye avføring og skulle gjerne lagt på henne en kg.

Edit: Hun er på foravtale, så oppdretter er fortsatt deleier. Hun skal trolig ha ett kull innen 2017 :wub:

post-15186-0-09432000-1431989191_thumb.j

Skrevet

Hvilken Belgisk Fårehund har du?

Tervueren

Navn: Kvinas Kissed by the Sun

Kjønn: tispe

Alder: f: 10.04.13

Høyde: ~62cm

Kg: Ca 18-19 kg

Avtegn: Rød med sort maske.

Fra hvilken Kennel: Kennel Kvina

Har dere noen bra utstillingsresultater?

Fullcertet

Jeg lurer litt på hva dere forer deres belgere? Jeg bruker V&H og orijen, men synes hun har mye avføring og skulle gjerne lagt på henne en kg.

Edit: Hun er på foravtale, så oppdretter er fortsatt deleier. Hun skal trolig ha ett kull innen 2017 :wub:

Nydelig jente.

Jeg fullforer på v&h med bittelitt tørrfor i.

Og økte mengden på hannen her så han skulle legge på seg litt.

Sammen med mye turer i terreng for å bygge litt muskler så gikk han opp to-tre kg over noen mnder.

Har på langt nær så mye avføring som på tørrfor.

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre at flere tyr til VH og at det funker :) Nå synes jeg magen har stabilisert seg litt, så vi fortsetter med VH og litt tørrfor (orijen) fremover og ser om hun legger seg ut litt :).

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...