Gå til innhold
Hundesonen.no

Bergen 29-30/9

ingrid_92

Recommended Posts

Min søte herlige fantastiske (kremt.... :wub:) Tervueren tispe Chevy's Kahroma ble BIM med Cert idag.... Da er det bare å vente på at hun blir 2 år, og jakte på et lite cert... :wub: for stor-certet fikk hun jo på nkk bø som 10 mnd gammel debutant. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingrid_92 skrev:
Resultater anyone? :wub:

Skjøl var eg ikkje med den gongen her, men mamma stilte vesle Lita (Mellsjahøgda's Olympia), og det blei Cert i dag òg, + BIM!(shetland sheepdog) :wub:

*Kjempestolt* :icon_fun:

Noken fleire som har tatt turen til Bergen i helga?

Gratulerer så mye. Da står hun for Championatet da. Lykke til!

Jeg var der ikke, men vet at Croft's Brown Sugar ble BIR. Han bor her på Sandnes :wub: og eies av Janne Andersen.

Hvordan det gikk i gruppen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia fikk en flat blå som vi sier så fint, hun har ikke helt perfekt bitt så jeg forventet ikke noe mere.

Stilte som valp i haugesund og der sa de at hun hadde underbitt i dag hade hun revers saksebitt (skjønner ingenting jeg)

Broren til Freia fikk der i mot CK - Cert - 3BHK på sitt første forsøk i ringen.

Stolt oppdretter i dag ja :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line skrev:
Hihi, kan si at du hadde en bra dag Benedicte :wub: Gratulerer med alle tre!

Gjett om!:wub: Gleder meg til å stille Memphis igjen. Dommeren er visst en veldig dyktig fuglehunddommer, og han takket meg for at han fikk se en så utrolig flott vorstehhund i ringen!

Kritikken til Memphis:

5,5 mnd hannhund. Utmerket type, bra størrelse. Velbygget for alder. Herlig hode, flott hals. Meget god kropp for alder. Bra benstamme + poter. Meget gode bevegelser. Flott fremvist

MEMP.jpg

TIAAAA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

labbis skrev:
Tia fikk CERT og ble BIR.

Memphis stilte på valpeshow og ble BIR og BIG:-)

Stilte også Sico som ble 2BHK med cert

Igjen, GRATULERER!

Femidotten skrev:
CERT og 2BHK :):D:P

Kun slått av henne jeg stilte til BIM dagen før - så det var helt ok :icon_redface:

Dere er så flinke, Kath, GRATULERER, dette er så velfortjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :) Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Showtime skrev:
Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :D Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Syntes hun er meget pen jeg, det eneste er det med hodet som du bemerker.

Tror Mephis eies av Benedictes mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambii88 skrev:
Grattis Benedicte og Kathrine!

Memphis er så utrolig lekker :) Håper det kræsjer med han og Tia en dag så jeg får stilt han ;) hihi

Ja! Han minner så utrolig mye om pepper da han var på den alderen at det er skummelt! Stor, nesten overvinklet bak, lange bein med store poter og vimsete :icon_fun:

øverste bildet er rævva, både halen henger og han ser høy ut bak fordi jeg ikke fikk strukket ut bakbeina hans skikkelig (han sklei på gulvet)

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_108.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_102.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
    • Jeg har en hannhund på 3,5 år. Han var tidlig (1 år) veldig stresset,peip,sov ikke, dro seg ut av seler/åpnet dører for å stikke av, jokket på ting. Så han ble kjemisk kastrert da han var litt 14 måneder. Dette funket kjempe bra! Vi fikk en rolig hund, uten piping, stressing, sov om natten, stakk ikke av og sluttet å jokke. For 6 måneder siden valgte vi å ikke kjemisk kastrere han, for å sjekke hvordan han var i væremåte nå. Nå, 6 måneder etter er han superstresset, piper og ynker seg, og blitt yppete og hissig mot hannhunder, noe vi aldri har sett før! Han har også behybtå dominere leken. Han har pr nå ikke fått sjangs til å stikke av, men jeg stoler heller ikke på han. Væremåten er helt forandret.  Kommer dette av at vi sluttet med kjemisk tro? Burde vi bare bestille kastrering? Vet vi burde, og skal, snakke med veterinæren vår, men måtte bare lufte ting nå, høre om dere har hatt noen lignende tilfeller..?? Hilsen frustrert eier, og hund!
    • Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold.
    • Takk for innspill, men jeg tror hunden min kommer til å ha et fullverdig og helt fint liv selv om den ikke får være i sofaen når den er våt og skitten. Jeg ville heller ikke latt en et barn som nettopp hadde rullet seg i gjørme eller bæsjet på seg sette seg rett ned i sofaen i stua (da bør jeg kanskje heller aldri ha barn?). Jeg tror at en hund som får ligge i sin egen seng i stua, midt i mellom alle menneskene den er glad i, har det veldig fint og føler seg som en del av flokken. 
    • De menneskelige medlemmene forventes å gjøre det etterhvert, ja.. som er hele poenget her.. ser ikke ut til at du forstår hva jeg skriver. Jeg orker ikke å gjenta meg selv, de som evner å reflektere over dette får gjøre det. At du ikke ser noen grunn til at hunden får et dårligere liv av å nektes å oppholde seg i sofaen sammen med familien sin er triste greier.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...