Gå til innhold
Hundesonen.no

Bergen 29-30/9

ingrid_92

Recommended Posts

Min søte herlige fantastiske (kremt.... :wub:) Tervueren tispe Chevy's Kahroma ble BIM med Cert idag.... Da er det bare å vente på at hun blir 2 år, og jakte på et lite cert... :wub: for stor-certet fikk hun jo på nkk bø som 10 mnd gammel debutant. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater anyone? :wub:

Skjøl var eg ikkje med den gongen her, men mamma stilte vesle Lita (Mellsjahøgda's Olympia), og det blei Cert i dag òg, + BIM!(shetland sheepdog) :wub:

*Kjempestolt* :icon_fun:

Noken fleire som har tatt turen til Bergen i helga?

Gratulerer så mye. Da står hun for Championatet da. Lykke til!

Jeg var der ikke, men vet at Croft's Brown Sugar ble BIR. Han bor her på Sandnes :wub: og eies av Janne Andersen.

Hvordan det gikk i gruppen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia fikk en flat blå som vi sier så fint, hun har ikke helt perfekt bitt så jeg forventet ikke noe mere.

Stilte som valp i haugesund og der sa de at hun hadde underbitt i dag hade hun revers saksebitt (skjønner ingenting jeg)

Broren til Freia fikk der i mot CK - Cert - 3BHK på sitt første forsøk i ringen.

Stolt oppdretter i dag ja :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kan si at du hadde en bra dag Benedicte :wub: Gratulerer med alle tre!

Gjett om!:wub: Gleder meg til å stille Memphis igjen. Dommeren er visst en veldig dyktig fuglehunddommer, og han takket meg for at han fikk se en så utrolig flott vorstehhund i ringen!

Kritikken til Memphis:

5,5 mnd hannhund. Utmerket type, bra størrelse. Velbygget for alder. Herlig hode, flott hals. Meget god kropp for alder. Bra benstamme + poter. Meget gode bevegelser. Flott fremvist

MEMP.jpg

TIAAAA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia fikk CERT og ble BIR.

Memphis stilte på valpeshow og ble BIR og BIG:-)

Stilte også Sico som ble 2BHK med cert

Igjen, GRATULERER!

CERT og 2BHK :):D:P

Kun slått av henne jeg stilte til BIM dagen før - så det var helt ok :icon_redface:

Dere er så flinke, Kath, GRATULERER, dette er så velfortjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :) Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :D Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Syntes hun er meget pen jeg, det eneste er det med hodet som du bemerker.

Tror Mephis eies av Benedictes mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Benedicte og Kathrine!

Memphis er så utrolig lekker :) Håper det kræsjer med han og Tia en dag så jeg får stilt han ;) hihi

Ja! Han minner så utrolig mye om pepper da han var på den alderen at det er skummelt! Stor, nesten overvinklet bak, lange bein med store poter og vimsete :icon_fun:

øverste bildet er rævva, både halen henger og han ser høy ut bak fordi jeg ikke fikk strukket ut bakbeina hans skikkelig (han sklei på gulvet)

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_108.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_102.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...