Gå til innhold
Hundesonen.no

Bergen 29-30/9

ingrid_92

Recommended Posts

Skrevet

Resultater anyone? :wub:

Skjøl var eg ikkje med den gongen her, men mamma stilte vesle Lita (Mellsjahøgda's Olympia), og det blei Cert i dag òg, + BIM!(shetland sheepdog) :wub:

*Kjempestolt* :icon_fun:

Noken fleire som har tatt turen til Bergen i helga?

Skrevet

Min søte herlige fantastiske (kremt.... :wub:) Tervueren tispe Chevy's Kahroma ble BIM med Cert idag.... Da er det bare å vente på at hun blir 2 år, og jakte på et lite cert... :wub: for stor-certet fikk hun jo på nkk bø som 10 mnd gammel debutant. :wub:

Skrevet
Resultater anyone? :wub:

Skjøl var eg ikkje med den gongen her, men mamma stilte vesle Lita (Mellsjahøgda's Olympia), og det blei Cert i dag òg, + BIM!(shetland sheepdog) :wub:

*Kjempestolt* :icon_fun:

Noken fleire som har tatt turen til Bergen i helga?

Gratulerer så mye. Da står hun for Championatet da. Lykke til!

Jeg var der ikke, men vet at Croft's Brown Sugar ble BIR. Han bor her på Sandnes :wub: og eies av Janne Andersen.

Hvordan det gikk i gruppen vet jeg ikke.

Skrevet

Freia fikk en flat blå som vi sier så fint, hun har ikke helt perfekt bitt så jeg forventet ikke noe mere.

Stilte som valp i haugesund og der sa de at hun hadde underbitt i dag hade hun revers saksebitt (skjønner ingenting jeg)

Broren til Freia fikk der i mot CK - Cert - 3BHK på sitt første forsøk i ringen.

Stolt oppdretter i dag ja :wub:

Skrevet
Hihi, kan si at du hadde en bra dag Benedicte :wub: Gratulerer med alle tre!

Gjett om!:wub: Gleder meg til å stille Memphis igjen. Dommeren er visst en veldig dyktig fuglehunddommer, og han takket meg for at han fikk se en så utrolig flott vorstehhund i ringen!

Kritikken til Memphis:

5,5 mnd hannhund. Utmerket type, bra størrelse. Velbygget for alder. Herlig hode, flott hals. Meget god kropp for alder. Bra benstamme + poter. Meget gode bevegelser. Flott fremvist

MEMP.jpg

TIAAAA.jpg

Skrevet
Gratulerer så mye. Da står hun for Championatet da. Lykke til!

Tusen takk! Blir NKK kongsvinger neste helg, så er jo lov å håpe, skjøl om ho selvfølgelig er i felling :rolleyes:

Gratulerer så masse med gode resultater alle sammen! :icon_fun:

Skrevet
Tia fikk CERT og ble BIR.

Memphis stilte på valpeshow og ble BIR og BIG:-)

Stilte også Sico som ble 2BHK med cert

Igjen, GRATULERER!

CERT og 2BHK :):D:P

Kun slått av henne jeg stilte til BIM dagen før - så det var helt ok :icon_redface:

Dere er så flinke, Kath, GRATULERER, dette er så velfortjent :P

Skrevet

Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :) Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Skrevet
Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :D Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Syntes hun er meget pen jeg, det eneste er det med hodet som du bemerker.

Tror Mephis eies av Benedictes mor :)

Skrevet
Grattis Benedicte og Kathrine!

Memphis er så utrolig lekker :) Håper det kræsjer med han og Tia en dag så jeg får stilt han ;) hihi

Ja! Han minner så utrolig mye om pepper da han var på den alderen at det er skummelt! Stor, nesten overvinklet bak, lange bein med store poter og vimsete :icon_fun:

øverste bildet er rævva, både halen henger og han ser høy ut bak fordi jeg ikke fikk strukket ut bakbeina hans skikkelig (han sklei på gulvet)

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_108.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_102.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_104.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
    • Det er ikke kun dynene som lukter men også hele madrassen stinker.
    • Har sett alle de episodene til Maren i mange år. De går opp av sengene sine mens jeg sover og står utenfor rommet å bjeffer høyt. Helt til jeg lukker opp siden jeg ikke får sove.
    • Det første og viktigste er å ta valpen ofte nok ut, så det ikke er behov for å å gjøre fra seg inne. Også om natta. Jeg ville sendt dynene til rens for å få de rengjort skikkelig. Er hundene vante til å sove på soverommet? Isåfall må dere lære dem å slappe av og sove et annet sted. Her er det mye inspirasjon å hente fra Maren og Bølle til Bestevenn. Gi de faste liggeplasser i stua eller annet rom og lær de å ligge der og slappe av. Det kan hjelpe med å bruke kompostgrinder eller barnegrinder til å begynne med, for å begrense dem litt, og evt. i soveromsdøren.
    • Etter jeg fikk valpen som har tissa flere ganger i senga og på dynene så begynte de andre to også å gjøre det samme. Vi har sprayet på Urin Off og andre spray noe som ikke har funka. Vi har også gjort sånn at hundene ikke kommer inn på soverommet vårt men da står de utenfor å bjeffer sammenhengende i flere timer og det går ikke siden de ikke kan vekke nabolaget her. Nå stinker det tiss og bæsj i hele senga og på dynene og de fortsetter å markere. Må vi kjøpe en ny seng og nye dyner og alt? Men bjeffinga slutter de ikke med når de vet at vi er inne på soverommet. Har dere noen tips? Vi er helt desperate her.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...