Gå til innhold
Hundesonen.no

Bergen 29-30/9

ingrid_92

Recommended Posts

Min søte herlige fantastiske (kremt.... :wub:) Tervueren tispe Chevy's Kahroma ble BIM med Cert idag.... Da er det bare å vente på at hun blir 2 år, og jakte på et lite cert... :wub: for stor-certet fikk hun jo på nkk bø som 10 mnd gammel debutant. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater anyone? :wub:

Skjøl var eg ikkje med den gongen her, men mamma stilte vesle Lita (Mellsjahøgda's Olympia), og det blei Cert i dag òg, + BIM!(shetland sheepdog) :wub:

*Kjempestolt* :icon_fun:

Noken fleire som har tatt turen til Bergen i helga?

Gratulerer så mye. Da står hun for Championatet da. Lykke til!

Jeg var der ikke, men vet at Croft's Brown Sugar ble BIR. Han bor her på Sandnes :wub: og eies av Janne Andersen.

Hvordan det gikk i gruppen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia fikk en flat blå som vi sier så fint, hun har ikke helt perfekt bitt så jeg forventet ikke noe mere.

Stilte som valp i haugesund og der sa de at hun hadde underbitt i dag hade hun revers saksebitt (skjønner ingenting jeg)

Broren til Freia fikk der i mot CK - Cert - 3BHK på sitt første forsøk i ringen.

Stolt oppdretter i dag ja :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kan si at du hadde en bra dag Benedicte :wub: Gratulerer med alle tre!

Gjett om!:wub: Gleder meg til å stille Memphis igjen. Dommeren er visst en veldig dyktig fuglehunddommer, og han takket meg for at han fikk se en så utrolig flott vorstehhund i ringen!

Kritikken til Memphis:

5,5 mnd hannhund. Utmerket type, bra størrelse. Velbygget for alder. Herlig hode, flott hals. Meget god kropp for alder. Bra benstamme + poter. Meget gode bevegelser. Flott fremvist

MEMP.jpg

TIAAAA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia fikk CERT og ble BIR.

Memphis stilte på valpeshow og ble BIR og BIG:-)

Stilte også Sico som ble 2BHK med cert

Igjen, GRATULERER!

CERT og 2BHK :):D:P

Kun slått av henne jeg stilte til BIM dagen før - så det var helt ok :icon_redface:

Dere er så flinke, Kath, GRATULERER, dette er så velfortjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :) Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantana er av og til en 1. kvalitetshund og av og til en 2. kvalitetshund - aldri noe mer :icon_redface: Hehe! På lørdag ble fikk hun 1KVAL og 4KONK. På søndag ble hun 2KVAL. Nei, neste gang blir vi å se i LP-ringen :D Der har det ikke så mye å si om hodet er for lite!

Gratulerer til dere andre!

Syntes hun er meget pen jeg, det eneste er det med hodet som du bemerker.

Tror Mephis eies av Benedictes mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Benedicte og Kathrine!

Memphis er så utrolig lekker :) Håper det kræsjer med han og Tia en dag så jeg får stilt han ;) hihi

Ja! Han minner så utrolig mye om pepper da han var på den alderen at det er skummelt! Stor, nesten overvinklet bak, lange bein med store poter og vimsete :icon_fun:

øverste bildet er rævva, både halen henger og han ser høy ut bak fordi jeg ikke fikk strukket ut bakbeina hans skikkelig (han sklei på gulvet)

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_108.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_102.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...