Gå til innhold
Hundesonen.no

omplaseringshund og pris


MarieR

er 4000 mye for en omplaseringshund?  

16 stemmer

  1. 1.

    • ja
      7
    • næi
      9


Recommended Posts

er litt iritert nå, vennina mi skal ha omplaseringshund, og sliter livet av seg for og finne en som ikke koster mer en MAKS 3500!! ærlig talt, jeg synns at visst hun ikke er villi til og betale 4000, så burde hun ikka skaffe hund. 4000 er ingenting, ask kosta 7000, og jeg synns det er en rimelig pris for ren rase. hva synns dere? vet at dette med prsi har vært diskutert før, men det jeg vil vite er deres syns punkt på hennes "gjerrighet" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Enig. En sju år gammel blandingshund syns jeg hadde vært dyr om den hadde kostet 4000, men en seks mnd gammel renraset valp med gode foreldre ville jeg gladelig betalt 4000 for. Som Julie sa, man må se an hunden som omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vell helt ann på hvilken hund det er og hva somfølger med den.

hvis det er snakk om blandingshund så hadde jeg ikke betalt så mye for den, for den kan da ikke være med på noe annet en vanlige lydighets konkuranser og slikt, hvis den skulle vise seg å bli så god i lydighet at den kunne ha vært med på landslaget så får du ikke være med der hvis den ikke har en stamtavle og da nytter det ikke å komme med en blandings hund da nei.

men hvis det er snakk om rasehund på under 5 år så kunne jeg ha vært villig til å betalt 4000,- hvis jeg hadde fått med stamtavlen i mitt navn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har hatt omplaseringshund og den kostet meg 1200,- med stamtavlen i mitt navn(det er faren til Småen) det var 600,- for hunden med papirer og 600,- for å få den sendt til bergen.

han var da 7år gammel og ble 13og1/2 år. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner skulle kjøpe en omplasseringshund på 9 mnd, og den kostet 7500kr(det var en dvergschnauzer, som regel koster en valp 10000kr). Det synes jeg er drøy pris. Alt skulle jo ordnes med stamtavle og reg. i deres navn, men jeg synes fortsatt det er en drøy pris. Atpå til viste det seg at den hadde en feil at den ikke kunne bli avlet på, stilles ut eller trene AG, og da er det for mye å ta 7500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Uff, det er så fælt hva folk kan gjøre med levende dyr. Skal man ha hund så burde man være villig til å betale for den, selv om det er en omplasseringshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Ja, akkurat.. Derfor synes jeg ikke de skal omplassere dem for billig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Enig! Skal man ha råd til å holde dyret og bruke tid og penger på det, så kan man like gjerne bruke noen tusen på selve hunden også. (til en viss grad selvfølgelig)

- Man kan få en hund til 1000 kr, men den skal ha mat, utstyr, vetrinær o.l

- Man kan få en hest til 12 000, men den skal ha for, stallplass, vetrinær og hovslager.

- En bil koster vanligvis ikke så mye, det som er dyrt er å få bilen på veien (registrering) + få den til å gå fremover (bensin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...