Gå til innhold
Hundesonen.no

omplaseringshund og pris

MarieR

er 4000 mye for en omplaseringshund?  

16 stemmer

1. 1.

• ja
      7
    • næi
      9

Recommended Posts

er litt iritert nå, vennina mi skal ha omplaseringshund, og sliter livet av seg for og finne en som ikke koster mer en MAKS 3500!! ærlig talt, jeg synns at visst hun ikke er villi til og betale 4000, så burde hun ikka skaffe hund. 4000 er ingenting, ask kosta 7000, og jeg synns det er en rimelig pris for ren rase. hva synns dere? vet at dette med prsi har vært diskutert før, men det jeg vil vite er deres syns punkt på hennes "gjerrighet" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Enig. En sju år gammel blandingshund syns jeg hadde vært dyr om den hadde kostet 4000, men en seks mnd gammel renraset valp med gode foreldre ville jeg gladelig betalt 4000 for. Som Julie sa, man må se an hunden som omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vell helt ann på hvilken hund det er og hva somfølger med den.

hvis det er snakk om blandingshund så hadde jeg ikke betalt så mye for den, for den kan da ikke være med på noe annet en vanlige lydighets konkuranser og slikt, hvis den skulle vise seg å bli så god i lydighet at den kunne ha vært med på landslaget så får du ikke være med der hvis den ikke har en stamtavle og da nytter det ikke å komme med en blandings hund da nei.

men hvis det er snakk om rasehund på under 5 år så kunne jeg ha vært villig til å betalt 4000,- hvis jeg hadde fått med stamtavlen i mitt navn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har hatt omplaseringshund og den kostet meg 1200,- med stamtavlen i mitt navn(det er faren til Småen) det var 600,- for hunden med papirer og 600,- for å få den sendt til bergen.

han var da 7år gammel og ble 13og1/2 år. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner skulle kjøpe en omplasseringshund på 9 mnd, og den kostet 7500kr(det var en dvergschnauzer, som regel koster en valp 10000kr). Det synes jeg er drøy pris. Alt skulle jo ordnes med stamtavle og reg. i deres navn, men jeg synes fortsatt det er en drøy pris. Atpå til viste det seg at den hadde en feil at den ikke kunne bli avlet på, stilles ut eller trene AG, og da er det for mye å ta 7500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Uff, det er så fælt hva folk kan gjøre med levende dyr. Skal man ha hund så burde man være villig til å betale for den, selv om det er en omplasseringshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Ja, akkurat.. Derfor synes jeg ikke de skal omplassere dem for billig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Enig! Skal man ha råd til å holde dyret og bruke tid og penger på det, så kan man like gjerne bruke noen tusen på selve hunden også. (til en viss grad selvfølgelig)

- Man kan få en hund til 1000 kr, men den skal ha mat, utstyr, vetrinær o.l

- Man kan få en hest til 12 000, men den skal ha for, stallplass, vetrinær og hovslager.

- En bil koster vanligvis ikke så mye, det som er dyrt er å få bilen på veien (registrering) + få den til å gå fremover (bensin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...