Gå til innhold
Hundesonen.no

omplaseringshund og pris

MarieR

er 4000 mye for en omplaseringshund?  

16 stemmer

1. 1.

• ja
      7
    • næi
      9

Recommended Posts

er litt iritert nå, vennina mi skal ha omplaseringshund, og sliter livet av seg for og finne en som ikke koster mer en MAKS 3500!! ærlig talt, jeg synns at visst hun ikke er villi til og betale 4000, så burde hun ikka skaffe hund. 4000 er ingenting, ask kosta 7000, og jeg synns det er en rimelig pris for ren rase. hva synns dere? vet at dette med prsi har vært diskutert før, men det jeg vil vite er deres syns punkt på hennes "gjerrighet" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Enig. En sju år gammel blandingshund syns jeg hadde vært dyr om den hadde kostet 4000, men en seks mnd gammel renraset valp med gode foreldre ville jeg gladelig betalt 4000 for. Som Julie sa, man må se an hunden som omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vell helt ann på hvilken hund det er og hva somfølger med den.

hvis det er snakk om blandingshund så hadde jeg ikke betalt så mye for den, for den kan da ikke være med på noe annet en vanlige lydighets konkuranser og slikt, hvis den skulle vise seg å bli så god i lydighet at den kunne ha vært med på landslaget så får du ikke være med der hvis den ikke har en stamtavle og da nytter det ikke å komme med en blandings hund da nei.

men hvis det er snakk om rasehund på under 5 år så kunne jeg ha vært villig til å betalt 4000,- hvis jeg hadde fått med stamtavlen i mitt navn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har hatt omplaseringshund og den kostet meg 1200,- med stamtavlen i mitt navn(det er faren til Småen) det var 600,- for hunden med papirer og 600,- for å få den sendt til bergen.

han var da 7år gammel og ble 13og1/2 år. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner skulle kjøpe en omplasseringshund på 9 mnd, og den kostet 7500kr(det var en dvergschnauzer, som regel koster en valp 10000kr). Det synes jeg er drøy pris. Alt skulle jo ordnes med stamtavle og reg. i deres navn, men jeg synes fortsatt det er en drøy pris. Atpå til viste det seg at den hadde en feil at den ikke kunne bli avlet på, stilles ut eller trene AG, og da er det for mye å ta 7500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Uff, det er så fælt hva folk kan gjøre med levende dyr. Skal man ha hund så burde man være villig til å betale for den, selv om det er en omplasseringshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Ja, akkurat.. Derfor synes jeg ikke de skal omplassere dem for billig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Enig! Skal man ha råd til å holde dyret og bruke tid og penger på det, så kan man like gjerne bruke noen tusen på selve hunden også. (til en viss grad selvfølgelig)

- Man kan få en hund til 1000 kr, men den skal ha mat, utstyr, vetrinær o.l

- Man kan få en hest til 12 000, men den skal ha for, stallplass, vetrinær og hovslager.

- En bil koster vanligvis ikke så mye, det som er dyrt er å få bilen på veien (registrering) + få den til å gå fremover (bensin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Var bekymret for nattesøvnen med en urolig valp jeg undervurderte aktivitetsbehovet til i dag. Spurte Grok og søkte litt og fant gull. Det ble umiddelbart stille og rolig https://music.youtube.com/channel/UCca2s3VJvOco6ZxbH2-scyA?si=NTXbcE6WR7LSHmB_
    • Edeward trenger en treningsdagbok, fordi det er lettere for muttern hans å forstå hva hun egentlig driver med når hun setter ord på det og leser det som om det var en annen som skrev det, for så å kunne gi seg selv ris og ros og råd.  Jeg veide litt opp og ned ifht offentlig tilgjengelig dagbok vs privat. Landet på at verdien av innspill fra andre veier opp for eventuelle ulemper ved å utlevere seg - for Edewards del - for det er ikke sikkert alt Maskot gjør eller ikke gjør er til hans beste, så han vil antakelig gjerne at sonen blander seg.  Edeward er en 10 uker ung riesenschnauzer og adoptivmor Maskot har fablet seg frem til helt hårreisende planer for ham, derav tittelen på dagboken hans. Det er knapt den ting Edeward ikke skal MESTRE ifølge mutterns spinnville ideer, og tiden er knapp. Med unntak av baklengs salto fra er det ikke mye fantasien setter grenser for, og Maskot har derfor allerede forsøkt å shape lille Edeward igang med en moonwalk.  Her gjør han husarbeid for å effektivisere, så det blir mer tid til å trene. It's a hard knock life.       
    • Lurer på om det er fordi den andre testikkelen er på tur ned. Det var ingen jokking de første dagene, og så ble det plutselig masse. Den første var på plass, og vet mente hun kunne kjenne den på mandag, så jeg antar det er en sammenheng. Ignorerer ham og går unna, og gir ham oppmerksomhet på 1001, 1002, 1003 når han er av, enn så lenge. Har ingen alternativ adferd på kommando ennå, og er litt skeptisk til å gi ham cues som belønning når vi snart har noe vi mestrer godt nok.  Har litt lyst til å sette jukking på cue, fordi jeg hadde en mwuahahaha plan om å ta dr. Ian Dunbar på ordet og sette ALL problematferd på cue, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å ikke skape meg mer problemer enn moro med det. 
    • Jokking er vel ytterst sjelden dominans, og med en så ung valp er det neppe hormoner heller. Det et typisk tegn på "stress" eller uro, som ofte skyldes overstimulering eller understimulering. Hvis han som du selv sier var overtrøtt, så er det en helt normal reaksjon. Hvordan man skal håndtere det og lære inn alternativ adferd er en annen sak. For en valp er det greit å bare avbryte det, til den har lært å gå og legge seg eller noe annet nyttig.
    • Skal man starte ny tråd for året?  Jeg tenkte at jeg hadde et fremtidig problem da valpen begynte jukke på leggen min i går. Bare noen få super forsiktige jukkebevegelser, ikke faktisk jukking, men så stor hund som han her blir etterhvert, så var det ikke så bagatell som det kunne vært. Så begynte han igjen nå mens jeg drev med noe på benken. Mer manisk. Slo meg som en potensiell humorvideo: Effekten av manipulative love bombing, they fall madly in love with you ^^ ..men på alvor, så tror jeg han bare ville ha kos. Klengete baby som søkte nærhet. Løftet ham opp fordi han er ikke noen dominant macho som prøver ta over alpha posisjonen eller tilfredsstille seg selv seksuelt på leggen min, han er bare en rådvill og forvirret liten baby som er skikkelig overtrøtt, og som med menneskebabyer, så tror jeg "skrikerkur" ved negativ straff eller en "positiv" korrigering skader han og relasjonen mer enn det oppdrar han på det stadiet her.  Han smeltet fullstendig i armene mine. Roet seg og slappet av med hele seg i det øyeblikket han følte seg trygg og ivaretatt. Alt han trengte var bekreftelse på at han har et safe sted å sove, hvilket altså et under min beskyttelse, for jeg er stor og sterk og hamler opp med hva enn som måtte dukke opp av trusler Point being: Det var ikke dominans, det var ikke seksualitet, det var bare en refleks bevegelse fra å hoppe opp (vil mot ansiktet og armene) og ende med noe plassert mellom fremlabbene mot brystet. Problematferd jeg heller får finne løsninger på siden.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...