Gå til innhold
Hundesonen.no

omplaseringshund og pris

MarieR

er 4000 mye for en omplaseringshund?  

16 stemmer

1. 1.

• ja
      7
    • næi
      9

Recommended Posts

er litt iritert nå, vennina mi skal ha omplaseringshund, og sliter livet av seg for og finne en som ikke koster mer en MAKS 3500!! ærlig talt, jeg synns at visst hun ikke er villi til og betale 4000, så burde hun ikka skaffe hund. 4000 er ingenting, ask kosta 7000, og jeg synns det er en rimelig pris for ren rase. hva synns dere? vet at dette med prsi har vært diskutert før, men det jeg vil vite er deres syns punkt på hennes "gjerrighet" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se an hunden..

F.eks en whippet jeg veit om som skal omplasseres, den er snart ni mnd gammel, og eierne kan ikke ha den pga. de må selge huset. De kjøpte den for åtte tusen eller noe, er ikke helt sikker. Den skal omplasseres for 4-5000, prisen kan diskuteres dersom den får skikkelig gode eiere. Hehe.. Det syns jeg er helt greit! Faren er champion og mora er godt premiert.

Enig. En sju år gammel blandingshund syns jeg hadde vært dyr om den hadde kostet 4000, men en seks mnd gammel renraset valp med gode foreldre ville jeg gladelig betalt 4000 for. Som Julie sa, man må se an hunden som omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vell helt ann på hvilken hund det er og hva somfølger med den.

hvis det er snakk om blandingshund så hadde jeg ikke betalt så mye for den, for den kan da ikke være med på noe annet en vanlige lydighets konkuranser og slikt, hvis den skulle vise seg å bli så god i lydighet at den kunne ha vært med på landslaget så får du ikke være med der hvis den ikke har en stamtavle og da nytter det ikke å komme med en blandings hund da nei.

men hvis det er snakk om rasehund på under 5 år så kunne jeg ha vært villig til å betalt 4000,- hvis jeg hadde fått med stamtavlen i mitt navn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har hatt omplaseringshund og den kostet meg 1200,- med stamtavlen i mitt navn(det er faren til Småen) det var 600,- for hunden med papirer og 600,- for å få den sendt til bergen.

han var da 7år gammel og ble 13og1/2 år. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner skulle kjøpe en omplasseringshund på 9 mnd, og den kostet 7500kr(det var en dvergschnauzer, som regel koster en valp 10000kr). Det synes jeg er drøy pris. Alt skulle jo ordnes med stamtavle og reg. i deres navn, men jeg synes fortsatt det er en drøy pris. Atpå til viste det seg at den hadde en feil at den ikke kunne bli avlet på, stilles ut eller trene AG, og da er det for mye å ta 7500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, også har du vel hørt om folk som forer slanger med hunder??? hadde aldri gitt bort en hund gratis... husker en venninne gav bort kattunger, også senere fikk hun vite at to av kattungene hadde blitt slangemiddag :cry:

Uff, det er så fælt hva folk kan gjøre med levende dyr. Skal man ha hund så burde man være villig til å betale for den, selv om det er en omplasseringshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Ja, akkurat.. Derfor synes jeg ikke de skal omplassere dem for billig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund koster mye å HA, selv om innkjøpsprisen er lav. Så folk burde ikke tenke at, åja, omplassering gjør det mye billigere for oss!

Enig! Skal man ha råd til å holde dyret og bruke tid og penger på det, så kan man like gjerne bruke noen tusen på selve hunden også. (til en viss grad selvfølgelig)

- Man kan få en hund til 1000 kr, men den skal ha mat, utstyr, vetrinær o.l

- Man kan få en hest til 12 000, men den skal ha for, stallplass, vetrinær og hovslager.

- En bil koster vanligvis ikke så mye, det som er dyrt er å få bilen på veien (registrering) + få den til å gå fremover (bensin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...