Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å identifisere en sele på et bilde!


Aussieglis

Recommended Posts

Skrevet

det er sånn sele jeg har til Milli.. bor du i oslo?

kjøpte den i den dyrebutikken som ligger en gate ved siden av oslocity... husker ikke hva den heter, men kan finne det ut om noe er interreserte :)

Jeg har den minste størrelsen til milli.. Hun er dvergpinscher.. veier 4,5 kg..

Skrevet
det er sånn sele jeg har til Milli.. bor du i oslo?

kjøpte den i den dyrebutikken som ligger en gate ved siden av oslocity... husker ikke hva den heter, men kan finne det ut om noe er interreserte :P

Jeg har den minste størrelsen til milli.. Hun er dvergpinscher.. veier 4,5 kg..

Hvor er egentlig denne butikken?! :) Jeg vet om få dyrebutikker i det området, men unntak av PG Løwenborg, men den ligger jo et lite stykke derfra...

Skrevet

Vet ikke akkurat hva den selen heter, men www.huken.no har noen lignende halvnome-seler med polstring eller fleece (får velge selv). Samme utforminga har de, men er ikke heeelt like tror jeg?

Bestilte akkurat sele derfra til dp-tispa mi på 3 kg, så de har iallefall i små størrelser.

Ser at det ikke står oppgitt at de har halvnome seler på sele-siden, men du ser bilde av den over der det står om selene.

Er ikke så himla dyre heller! Betalte 250 kr for sela til blandingen min, str L.

Veldig fin til å snørekjøre og gå spor med! :)

Skrevet
Hvor er egentlig denne butikken?! :) Jeg vet om få dyrebutikker i det området, men unntak av PG Løwenborg, men den ligger jo et lite stykke derfra...

Hundehuset du tenker på ? Ligger på ene siden av spektrum. De har nettopp åpnet nyoppusset butikk og har fått et veldig stort og fint utvalg av diverse stasj.

Skrevet
Hundehuset du tenker på ? Ligger på ene siden av spektrum. De har nettopp åpnet nyoppusset butikk og har fått et veldig stort og fint utvalg av diverse stasj.

Husker du hvilken side? Er den lett å se? Må vel nesten ta meg en bytur snart og shoppe litt :)

Skrevet
Hundehuset du tenker på ? Ligger på ene siden av spektrum. De har nettopp åpnet nyoppusset butikk og har fått et veldig stort og fint utvalg av diverse stasj.

ja, er den tror jeg.. Men den liggeer vel ikke langt fra oslo city heller?? Eller i alle fall ett kjøpesenter.. Gikk ut fra kjøpesenteret, og rett opp en gate.. Spektrum på høyre side...

*jeg er dååårlig til å forklare *

Husker du hvilken side? Er den lett å se? Må vel nesten ta meg en bytur snart og shoppe litt :P

ikke veldig lett å se nei, jeg trodde vi var gått feil, ser ikke ut som det skal være noen butikker der liksom.. :)

Skrevet

Hundehuset ligger helt borte ved Lilletorget. Hvis man følger Stenersgaten fra Oslo City forbi Spektrum så når man Hundehuset like før Lilletorget. Ikke lett å legge merke til nei, men det pleier iallefall å henge et skilt om V&H utenfor døra..

Skrevet

Hvis man går ned trappa ved galleriet og ned forbi Sas hotellet, så kommer man til en liten park. Følger man veien rundt spektrum da, så kommer man til hundebutikken. Lilletorget tror jeg forresten det heter der.

Evt om man går ut fra Oslo s på "baksida" i nederste etasjen, går over lyskrysset mot spektrum og går rett fram der, så ligger det der.

Litt dårlig på å forklare, men, print ut et kart eller noe :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...