Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å identifisere en sele på et bilde!


Aussieglis

Recommended Posts

det er sånn sele jeg har til Milli.. bor du i oslo?

kjøpte den i den dyrebutikken som ligger en gate ved siden av oslocity... husker ikke hva den heter, men kan finne det ut om noe er interreserte :P

Jeg har den minste størrelsen til milli.. Hun er dvergpinscher.. veier 4,5 kg..

Hvor er egentlig denne butikken?! :) Jeg vet om få dyrebutikker i det området, men unntak av PG Løwenborg, men den ligger jo et lite stykke derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hva den selen heter, men www.huken.no har noen lignende halvnome-seler med polstring eller fleece (får velge selv). Samme utforminga har de, men er ikke heeelt like tror jeg?

Bestilte akkurat sele derfra til dp-tispa mi på 3 kg, så de har iallefall i små størrelser.

Ser at det ikke står oppgitt at de har halvnome seler på sele-siden, men du ser bilde av den over der det står om selene.

Er ikke så himla dyre heller! Betalte 250 kr for sela til blandingen min, str L.

Veldig fin til å snørekjøre og gå spor med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er egentlig denne butikken?! :) Jeg vet om få dyrebutikker i det området, men unntak av PG Løwenborg, men den ligger jo et lite stykke derfra...

Hundehuset du tenker på ? Ligger på ene siden av spektrum. De har nettopp åpnet nyoppusset butikk og har fått et veldig stort og fint utvalg av diverse stasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundehuset du tenker på ? Ligger på ene siden av spektrum. De har nettopp åpnet nyoppusset butikk og har fått et veldig stort og fint utvalg av diverse stasj.

Husker du hvilken side? Er den lett å se? Må vel nesten ta meg en bytur snart og shoppe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundehuset du tenker på ? Ligger på ene siden av spektrum. De har nettopp åpnet nyoppusset butikk og har fått et veldig stort og fint utvalg av diverse stasj.

ja, er den tror jeg.. Men den liggeer vel ikke langt fra oslo city heller?? Eller i alle fall ett kjøpesenter.. Gikk ut fra kjøpesenteret, og rett opp en gate.. Spektrum på høyre side...

*jeg er dååårlig til å forklare *

Husker du hvilken side? Er den lett å se? Må vel nesten ta meg en bytur snart og shoppe litt :P

ikke veldig lett å se nei, jeg trodde vi var gått feil, ser ikke ut som det skal være noen butikker der liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundehuset ligger helt borte ved Lilletorget. Hvis man følger Stenersgaten fra Oslo City forbi Spektrum så når man Hundehuset like før Lilletorget. Ikke lett å legge merke til nei, men det pleier iallefall å henge et skilt om V&H utenfor døra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går ned trappa ved galleriet og ned forbi Sas hotellet, så kommer man til en liten park. Følger man veien rundt spektrum da, så kommer man til hundebutikken. Lilletorget tror jeg forresten det heter der.

Evt om man går ut fra Oslo s på "baksida" i nederste etasjen, går over lyskrysset mot spektrum og går rett fram der, så ligger det der.

Litt dårlig på å forklare, men, print ut et kart eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...