Gå til innhold
Hundesonen.no

Ofte på tur?

Wheaten terrier

Ofte ute på tur?  

20 stemmer

1. 1.

• Ja, flere ganger i uka
      16
    • Ja, iblandt (en gang i uka eller sjeldnere)
      3
    • Nei, ikke så ofte, noen ganger i måneden kanskje?
      1
    • Nei, sjelden
      0

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Nå har ikke jeg verdens beste mulighet til å dra ut i skogen og slippe løs Tinka så ofte siden jeg er avhengig av bil for å gjøre det egentlig, men hver helg blir det minst en ordentlig tur enten i skog eller å gå langs sjøen i et par timer med hunden løs.

Ellers i uka er jeg nødt til å gå på asfalt et stykke for å komme til utmark, men jeg prøver å få til tre-fire dager i uka utenom helgene hvor Tinka får løpe løs ved sjøen eller noe sånt også. Så har vi et par dager hvor vi tar det litt med ro og heller trener lydighet en stund. Litt vanskelig å si egentlig, for vi har ikke noe fast mønster på hva vi gjør. Jeg må ha en del variasjon, ellers så blir jeg pisslei av å gå tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2-3 ganger i uka i skogen med Ero. Har veldig kort vei til fine skogområder. Turene blir ikke så lange siden Ero ennå er så liten. I skogen får Ero springe løs og kose seg til han blir sliten, eller at jeg synes han har fått springe lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flere ganger til dagen jeg... men så her jeg flotte turområder rett i nærheten også da :)

Ogminst engang i uka, helst to, går jeg lengre fjell eller strand turer (vi på sør-vestlandet har jo laaange laange strender vi kan gå på :D)

De turene pleier å ta rundt 4-5 timer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, litt forskjellig, men svarte flere ganger i uken. Pleier ikke å gå så fryktelig mange timer at det gjør noe da, hun er jo både liten og ung, men hun får gå løs og sånn. Jeg har heller ikke førerkort, og da er det vanskelig å komme seg til fine tursteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stakkar dem ;) Hunder har rett til en god tur iblandt! :)

Jeg må nesten svare en gang i uka og sjeldnere, selv om det blir mer enn det av og til, dessuten er jeg ute med henne på en eng her i nærheten flere ganger i uka, hvor hun får løpe løs.. tar vel rundt en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sinnsykt flotte turmuliugheter her i Bergen da, og vi bor helt oppi skogen og fjellet!

Cita får ca 4-5 timers tur i skogen og fjellet hver eneste dag, og litt lengre i helger og ferier osv...

Mange på leiren ble overrasket da jeg sa at jeg fôret Cita med extra aktive fôr, siden de nesten kun kjente labradorer som gikk på light-fôr :cry::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sinnsykt flotte turmuliugheter her i Bergen da, og vi bor helt oppi skogen og fjellet!

Cita får ca 4-5 timers tur i skogen og fjellet hver eneste dag, og litt lengre i helger og ferier osv...

Mange på leiren ble overrasket da jeg sa at jeg fôret Cita med extra aktive fôr, siden de nesten kun kjente labradorer som gikk på light-fôr :cry::lol:

wooow!! 4-5 timer og lengre i helgene? ikke fortell det til bikkja mi! da kommer han til og forlange turer som går over hele norge:P

men vi går tur i skogen/fjæran annenvær dag ca, i fjæra går han løs og jager fugler, men ikke i skogen...der må han gå med bånd eller langline. ellers så går vi en del dagsturer med overnatting på fjellet(oppdal) om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det bare skog her! Nå er det så mange som vil flytte hit at skogene blir hogd ned i bytte mot masse hus :cry:

Den eneste skogen vi har er en liten myr bak skogen :lol:

Huff, samme her :D Det er skikkelig kjipt.. Den skogen jeg lekte i som barn er nesten borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke så langt ifra stranda vi heller, men det er en liten strand som er 5 meter bred :cry:

Jeg vil i hvert fall ikke bo I Saltnes når jeg flytter ut :evil:

Bor du i Saltnes? Onkel og tanta mi og søskenbarnet mitt bor der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...