Gå til innhold
Hundesonen.no

Chip


Mirai

Recommended Posts

Ja, alle hunder må være chip merket for å stilles...

Kravene for å stille ut hunden din er :

Hunden må være registrert i NKK (eller register som er godkjent av NKK). Hundens registreringsnummer må oppgis på påmeldingsskjemaet.

Hundens eier bør være medlem av NKK eller en samarbeidende klubb (f.eks. NSSK) ellers må det betales dobbelt anmeldelsesavgift.

Hvis hunden er født etter 01.01.1998 må den være ID-merket.

Hundens vaksinasjonsattest må være i orden. Attesten må ikke være eldre enn 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den må være ID-merket etter at den er ferdig i valpeklassene og går over i junior(da må den også være registrert i NKK), så det går faktisk an åstille en valptil den blir 9mndr uten å ha papirer på den(så lenge den er vaksinert). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun er chippet altså :?

Får kanskje ta en telefon før jeg skyter inn enda en :)

hehe.. kan være greit det ja ;) hva betalte du for henne igjen? kjipt hvis de ikke har chippa henne da, for det pleier jo å være med i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun er chippet altså :?

Får kanskje ta en telefon før jeg skyter inn enda en ;)

Haha, det gjorde den ene valpekjøperen min, hun fikkikke med seg at hunden ble levert chippet, så nå går hunden rundt med to chipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun er chippet altså :?

Får kanskje ta en telefon før jeg skyter inn enda en :)

bare til å be vetten omå scanne hunden det vet du, men det burde no stå i papirene om hunden er chippet.

står det ikke i kjøpskontrakten da?

jeg krysser alltid av for at deer chippmerket og skriver ned chipp nummeret til hunden på kjøpskontrakten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...