Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange patter har ei tispe?

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Okei, har egentlig ikke tenkt over det før, det er liksom ikke så relevant for meg, men på leiren så sa Benedicte det at Cita hadde ni patter i stedet for åtte. I dag børstet jeg gjennom pelsen til Tinka og telte pattene hennes, og hun har også ni. Mulig det er en labradorgreie, eller så er det bare tilfeldig at begge to har ni i stedet for åtte. :?

Skrevet
Okei, har egentlig ikke tenkt over det før, det er liksom ikke så relevant for meg, men på leiren så sa Benedicte det at Cita hadde ni patter i stedet for åtte. I dag børstet jeg gjennom pelsen til Tinka og telte pattene hennes, og hun har også ni. Mulig det er en labradorgreie, eller så er det bare tilfeldig at begge to har ni i stedet for åtte. :?

Flet'en til tante har 9 den og! Tror det er en ekstra som ikke danner melk!

Nena har 8!

Skrevet

Mine har 8 :) har egentlig ikke tenkt på det før, men det er vel kanskje sånn at store hunder har flere patter, fordi de ofte får flere valper i kullene?

Har bare vært oppdretter på små hunder jeg, og de har hvertfall 8 :D

Skrevet

Litt rart at hunder som ofte ikke får flere enn fire valper i et kull har åtte patter, mens Tinka f.eks. ville hatt en eller to patter for lite om hu skulle ha hatt valper. Der har Darwins evolusjonsteori bomma litt. :roll:

Skrevet

Spurte oppdretteren min om dette, og hun sa at det varierer fra rase til rase. Chessea har 10 patter. :cry: Portisene skal ha det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...