Gå til innhold
Hundesonen.no

Ayla!

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Fikk så lyst til å vise fram pusen min. :)

Ayla er en blanding mellom Maine Coon og Norsk Skogkatt (har Maine Coon utsende) på ca 8 mnd gammel.

Hun er en kjempehærlig liten frøken... eller liten og liten, hun er en fin slank jente på 4 kg. :D

Noen bilder:

15Mai001.jpg

14Mai041.jpg

14August015.jpg

793be590.jpg

hmm001.jpg

28Juni035.jpg

Skrevet
Næmmen så nydelig :) Men liten til å være maine coon blanding da. Kjempefin var hun! Katta mi er 7 kg :D

Liten nei... :roll:

Hunnkattene veier som regel litt over 4 kg, dessuten er hun ikke utvokst enda. Er jo bare 8 mnd enda og en Maine Coon vokser i 3-5 år. :wink:

Skrevet

Liten nei... :roll:

Hunnkattene veier som regel litt over 4 kg, dessuten er hun ikke utvokst enda. Er jo bare 8 mnd enda og en Maine Coon vokser i 3-5 år. :wink:

Er de ikke større? HOHO :D Bare jeg som er har en forvokst skapning her da :P

Skrevet

Er de ikke større? HOHO :P Bare jeg som er har en forvokst skapning her da :P

Jentepusene blir ofte ikke større nei, eller det heter seg vel at de er mellom 4 og 6 kg da, men tror flesteparten er nermere 4. :wink:

Men uansett hun er jo bare kattungen enda da. :D Vokser lenge enda...

Dessuten er hun litt tynn i tilegg pusen min da så hun er stor.. Koseklompen min.. :P:P

Hannkattene derimot blir ofte 10 kg, og da er de slanke og fine. :wink:

Skrevet

åååå... så nydelig!!

Hadde norsk skogkatt før jeg! En Multi champion! :)

Mister Snoopie av Årolilje, het han ;)

Skrevet
åååå... så nydelig!!  

Hadde norsk skogkatt før jeg! En Multi champion! :)  

Mister Snoopie av Årolilje, het han ;)

Så morsomt ;) Mamma hadde to Siam før som var ch. Eller i hevrtfall hannkatta :wink: Mange akkom etter dem rundt i Norge veit jeg ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...