Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs i Haugesund?


Karoline KM

Recommended Posts

Valpekurs går fra 8. uker (Da de fleste får valpen) Og til 6. måneder. Har hørt om 8 måneder gamle valper som er med også, men det er nok et sjeldent tilfelle.. Lykke til! Thussi

Er nok ikke "normalen" å begynne på valpekurs når valpen er 8 uker... (ikke her i værtfall) Begynner vanligvis ved 3 mnd`s alder.

Det er vel ikke det første man gjer når man får valpen i hus å begynne på kurs... Her har vi valpesosialisering 1 gang pr. uke fra valpen er 8 uker til 4 mnd.

Kurset som holder på nå i Haugesund og Omegn Hundeklubb er nok fullt, men ring og spør om når dei skal ha neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på valpekurs, men vet ikke hvir gammel den bær være før jeg begynner.. Noen her som har et forslag?

Ps. Noen som vet når de starter på nytt igjen med valpekurs i Haugesund? :)

det er nok fult på det kurset som begynte 6. september. nedre aldersgrense på dette kurset var 11 uker. Vet at Martha Hamre skal ha valpekurs i oktober, (men det er skjelden nok påmeldete) det er litt kjipt, men om vi er et par stykker så kan du jo være med der :o

karmøy klubben har ikke valpekurs i høst, kun hverdagslydighet men som er for hunder i alle aldre.

er usikker på de klubbene lengere innover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
det er nok fult på det kurset som begynte 6. september. nedre aldersgrense på dette kurset var 11 uker. Vet at Martha Hamre skal ha valpekurs i oktober, (men det er skjelden nok påmeldete) det er litt kjipt, men om vi er et par stykker så kan du jo være med der :no:

karmøy klubben har ikke valpekurs i høst, kun hverdagslydighet men som er for hunder i alle aldre.

er usikker på de klubbene lengere innover...

Mamma snakka me Martha Hamre, for litt siå! Å hu sko ikke ha valpa kurs før i Mars :)

Hei Elvis (sukkerklumpen "min") og alle dere andre! Det blir valpekurs i Haugesund og Omegn Hundeklubb i slutten av januar. :no: I mellomtiden så møtes vi vel på valpesosialiseringen om lørdagene?

Hvor er det om lørdagene ? Var på et om Mandagen, men da er jeg på trening så har ikke tid da !

Unskjuld for jeg bytter tema altså, men har lurt son på det :)

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma snakka me Martha Hamre, for litt siå! Å hu sko ikke ha valpa kurs før i Mars :(

Hvor er det om lørdagene ? Var på et om Mandagen, men da er jeg på trening så har ikke tid da !

Unskjuld for jeg bytter tema altså, men har lurt son på det ;)

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

På Årabrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekurs går fra 8. uker (Da de fleste får valpen) Og til 6. måneder. Har hørt om 8 måneder gamle valper som er med også, men det er nok et sjeldent tilfelle.. Lykke til! Thussi

Det er ikke låv å begynne på kurs åtte uker gammel. Den må være 3 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...