Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK BJERKE bilder

Mirai

Recommended Posts

Siden jeg har en milliooon bilder så skal jeg legge agilitybildene under trening og lydighet..hehe.. Bare surv dersom dere syns det blir for mye bilder - personlig blir det aldri for mye for meg :D

Mona syntes ALT var spennende og dro så fælt i båndet at at jeg fikk en vannblemme som fikk meg til å halte! Tenk det!

juliemona.jpg

See den pelsen :-o OES.

666.jpg

SÅ SMÅ

CIMG0207.jpg

Her er gjengen, bare Line hadde ikke funnet oss enda på dette tidspunktet!

CIMG0212.jpg

:)

CIMG0213.jpg

FELIX, awww :P Han var også ganske liiiiiten!

CIMG0219.jpg

YEAH!

CIMG0223.jpg

Her så vi på oppvisning med norske redningshunder:

CIMG0230.jpg

Mona var plutselig ikke så tøff lenger:

CIMG0241.jpg

CIMG0240.jpg

CIMG0239.jpg

Felix igjen

CIMG0235.jpg

Line og Felix :P

CIMG0243.jpg

Den her er bare 9 dager eldre enn Mona

CIMG0246.jpg

Awww

CIMG0273.jpg

MEG!!! HERREGUUUD!! f9z å k9z lizm!!

CIMG0265.jpg

Eh... Latterlig bikkje :D Eller skal vi si klump..? :?

CIMG0284.jpg

JEG GIR OPP!

CIMG0296.jpg

Vi fant ikke Tini, men vi fikk se at denne tisset!

CIMG0302.jpg

Til ære for LiLi, her er en dott av hennes rase:

CIMG0303.jpg

Jeg er ikke stor! Men jeg er SABLA TØFF!! GRRRVOFF!!

CIMG0316.jpg

CIMG0314.jpg

Kristina bare BRIFET med de nye tingene sine HELE tiden *syrlig og sarkastisk*

CIMG0318.jpg

De blei slitne gitt..

CIMG0319.jpg

CIMG0324.jpg

CIMG0325.jpg

CIMG0329.jpg

:P

CIMG0330.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KREMT!!

Mona ble faktisk sjekket opp, og ikke av hva som helst. En Shi Tzu om jeg ikke tar helt feil. Han var bråkjekk! Passa fint sammen. Tror han bare ikke innså hvor stor Mona er, fordi hun lå på bakken :)

CIMG0346.jpg

CIMG0348.jpg

CIMG0349.jpg

Vi måtte selvfølgelig kjøre kravstore Kristina til Oslo S :roll: Men det var hyggelig :D

CIMG0381.jpg

Mongo-Mona innbiller seg at dette er en bekvem stilling :-o

CIMG0390.jpg

CIMG0388.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, jeg lurer på hvem som tok meste parten av bildene gitt. :roll: OG hvem var det som hadde bikkja di 96% av tida? :roll: Skulle bare mangle at dere kjørte meg til oslo s. gi med cred for det lizzm.

heldig at det ikke ble regn da :)

Mona passa bra til sela til lunah syns jeg. ble så fin atte,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, jeg lurer på hvem som tok meste parten av bildene gitt. :roll: OG hvem var det som hadde bikkja di 96% av tida? :roll: Skulle bare mangle at dere kjørte meg til oslo s. gi med cred for det lizzm.

heldig at det ikke ble regn da ;)

Hæhæ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, jeg lurer på hvem som tok meste parten av bildene gitt.  :roll: OG hvem var det som hadde bikkja di 96% av tida?  :roll: Skulle bare mangle at dere kjørte meg til oslo s. gi med cred for det lizzm.

heldig at det ikke ble regn da  :)  

SSSSHHH!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...