Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser på blodprøver


Turnip

Recommended Posts

I går skulle Mike til veterinæren og ta en blodprøve med full sjekk og thyroxi nivå. Dette kom på 1864,- Fikk rett og slett sjokk med den prisen der.

For en stund siden så tok vi også blodprøve på Oslo dyreklinikk (dette var i forbindelse med operasjonene der, skulle sjekke blodverdien hans) og dette kom på 485,- Er det virkelig så stor forskjell på priser hos veterinærer eller koster det ekstremt mye å sjekke thyroxin nivået??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for noen dager siden og tok blodprøver av hunden min. Er ikke helt sikker på hva slags prøver de tok. Skal sjekke ut om han har noe problemer med magen og så ville veternæren sjekke noe med bukpyttkjertelen - men det var ikke thyroxin etter hva jeg forsto. Prisen var 1200.-. Synes det var nok jeg. Men det er viktig å få sjekket om alt er i orden, så da betaler man jo det det koster uansett...

(Får muligens svar i dag, så jer kjempespent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva de tester, om det er noe de kan teste selv eller om det er noe de sender til et labratorium - og da kommer det jo an på hva labratoriet tar for slags pris og hvor mye det koster å frakte blodprøven. Da kommer det jo selvsagt an på hva man skal teste - bare det å ta blodprøve koster jo ikke stort :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full blodprøve er som regel ganske dyrt.

Husker første gangen jeg skulle ta full blodprøve på katten min og jeg skulle betale, hele sjekken kom på 1200kr inkl blodprøven, da ble jeg :shocked: men var ung da og ikke erfaring med hvor mye sånt koster.

Tok Thyroxin prøve på Chicka i vår, husker ikke helt hva jeg betalte, men tror det var ca 500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos veterinæren med mine to, tok han blodprøve av Aiko for å sjekke Tyroxin nivå + urinprøve av Ally som slo ut fult på urinveisinfeksjon, så jeg fikk og med meg resept på antibiotika. Dette betalte jeg rett over 900,- for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få vite thyroxin nivået, må disse prøvene sendes til utlandet (tror Tyskland er det vanligste), og dette er jo meget fordyrende. Thyroxin kan også være mye. Du kan bare sjekke Tgaa og fritt T4, men det er også vanlig å sjekke TSH, Total T4, Kolesterol og T3. Jo flere ting du sjekker, jo mer oversiktlig blir "bildet", men samtdig koster hver det mer for hver thyroxin ting som du sjekker. Full Thyroxin test + blodprøve m full sjekk kan mao bli dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...