Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka


Ingvild

Recommended Posts

Er jo en grunn til at Ask vokter tinka som gull :D Hun er herlig, og med en sjarm som slår alt nermest :) selv om det blir i meste laget når hun kommer frivillig inn fri ved fot, og holder seg der til hun er 100%sikker på at frolicen i lommen ikke kommer hennes vei :D men hallo, det er jo det som gir henne sjarm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

Tinka på 17. mai, pynta med bånd rundt halsen. Flagg holdt hun i ei stund også, men hun har ikke helt lært seg å ikke tygge på apportgjenstander - i alle fall ikke når de er så tynne som et flagg er. Batteriene på kameraet døde rimelig fort, men jeg fikk tatt noen bilder av Tinka da vi gikk opp på skolen for å se på det lokale barnetoget. Venninna mi tok en del bilder av Tinka, jeg kan legge ut dem når hun har fått lastet dem opp.

IMG_4975.jpg

IMG_4976.jpg

IMG_4979.jpg

Tinka og meg:

IMG_4982.jpg

IMG_4985.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over et par gamle valpebilder...

Tinka sju uker, hos oppdretter:

104181345SYUBEz_ph.jpg

Tinka tre uker, hos oppdretter:

104181562UwQaBE_ph.jpg

Fra da vi hentet Tinka (oppdretteren med ungene sine, jeg med Tinka på fanget, og schæferen Kira som også vil være med på bildet):

108324871jhqnlR_ph.jpg

Tinka, jula 2003 (to og en halv måned gammel):

108325336JrddQW_ph.jpg

To bilder av noen av valpene i kullet, tatt av og hos oppdretter. Er ikke helt sikker på alderen her:

104181172EzSDEW_ph.jpg

104181846EgBdNW_ph.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Tinka og jeg ute og tok en del bilder til fotokonkurransen NKK har (ja jeg veit det er frist i morra). Hun var ikke særlig samarbeidsvillig, hadde forbausende lite lyst til å leke. Og jeg var litt nervøs siden hun gikk helt løs uten halsbånd og det var litt uoversiktlig der (fryktet at det skulle komme hunder og Tinka skulle fyke avgårde mens jeg fortvilet stod igjen og lurte på hva som egentlig skjedde). Jeg lånte søstra mi sitt speilreflekskamera, og selv om det var veldig moro å ta bilder av Tinka med det, tror jeg ikke at jeg skal kjøpe meg speilrefleks. Det var så mye å holde orden på - hund og bånd og vann som lukta kloakk og kameraveske og kamera og godbiter og tennisball (den rota vi forresten bort) og mennesker og i det hele tatt.

Også gikk vi ut litt senere på ettermiddagen og tok noen bilder da også, men da var hun bare sliten og molefonken. Hadde egentlig tenkt til å ta bilde av Tinka som jager vannslangen, men siden hun mye heller ville smake på vafflene til naboen ble ikke det noe av.

Det ble ikke så veldig mange fine bilder som passer til fotokonkurransen sitt tema (moro med sport og lek) men det ble da i det minste en del andre bilder.

Ut på tur og Tinka gjør det hun er flinkest til - rusle rundt og være daff og se pen ut.

_IGP0821.jpg

_IGP0823.jpg

_IGP0826.jpg

_IGP0828.jpg

_IGP0829.jpg

Tinka fanger ball (og roter den bort siden hun ikke fikk tak i den, gudene veit hvor den ble av).

_IGP0830.jpg

Pinner er alltid moro.

_IGP0834.jpg

_IGP0836.jpg

_IGP0837.jpg

Også begynner hun på det hun er flinkest til igjen - være rolig og pen og se flott og arrogant ut.

_IGP0840.jpg

Dele opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og nydelig hun har blitt, Ingvild! :D Synes ikke det er lenge siden du fikk henne, jeg ;) Flotte bilder.

Tusen takk!

Syns det har gått fort selv jeg (i alle fall på en del områder). Skremmende å tenke på at hun er nærmere tre år enn to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da har vi vært på ferie, og Tinka har selvsagt vært med. Vi har vært på hytta til besteforeldrene mine på Hvaler utenfor Fredrikstad i et par uker, også var vi i Sverige et par dager midt inni der. Tok ingen bilder av henne på Hvaler, men i Sverige var vi og besøkte oppdretteren til Tinka, og da tok jeg selvsagt en del bilder. Tinka og kullsøstra Ebba lekte og koste seg, de var nokså like selv om vi så enkelt forskjell på dem også. Ebba var høyere, Tinka hadde lengre snute (pga overbitt) og mer halsskinn og mens Tinka har hvit flekk på innsida av venstre framlabb har Ebba flekk på høyre framlabb. I alle fall, her er bildene jeg tok av dem:

Tinka til venstre og Ebba til høyre

IMG_5487.jpg

IMG_5488.jpg

IMG_5493.jpg

Lorca's Dropmore Scarlet - Ebba

IMG_5497.jpg

IMG_5499.jpg

IMG_5500.jpg

Labradorlek på høyt nivå

IMG_5508.jpg

IMG_5509.jpg

IMG_5511.jpg

Ebba sitter pent og vil ha mat, mens Tinka har glemt alt av kommandoer og kunnskaper

IMG_5516.jpg

Kommer mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...