Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka

Ingvild

Recommended Posts

Er jo en grunn til at Ask vokter tinka som gull :D Hun er herlig, og med en sjarm som slår alt nermest :) selv om det blir i meste laget når hun kommer frivillig inn fri ved fot, og holder seg der til hun er 100%sikker på at frolicen i lommen ikke kommer hennes vei :D men hallo, det er jo det som gir henne sjarm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

Tinka på 17. mai, pynta med bånd rundt halsen. Flagg holdt hun i ei stund også, men hun har ikke helt lært seg å ikke tygge på apportgjenstander - i alle fall ikke når de er så tynne som et flagg er. Batteriene på kameraet døde rimelig fort, men jeg fikk tatt noen bilder av Tinka da vi gikk opp på skolen for å se på det lokale barnetoget. Venninna mi tok en del bilder av Tinka, jeg kan legge ut dem når hun har fått lastet dem opp.

IMG_4975.jpg

IMG_4976.jpg

IMG_4979.jpg

Tinka og meg:

IMG_4982.jpg

IMG_4985.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over et par gamle valpebilder...

Tinka sju uker, hos oppdretter:

104181345SYUBEz_ph.jpg

Tinka tre uker, hos oppdretter:

104181562UwQaBE_ph.jpg

Fra da vi hentet Tinka (oppdretteren med ungene sine, jeg med Tinka på fanget, og schæferen Kira som også vil være med på bildet):

108324871jhqnlR_ph.jpg

Tinka, jula 2003 (to og en halv måned gammel):

108325336JrddQW_ph.jpg

To bilder av noen av valpene i kullet, tatt av og hos oppdretter. Er ikke helt sikker på alderen her:

104181172EzSDEW_ph.jpg

104181846EgBdNW_ph.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Tinka og jeg ute og tok en del bilder til fotokonkurransen NKK har (ja jeg veit det er frist i morra). Hun var ikke særlig samarbeidsvillig, hadde forbausende lite lyst til å leke. Og jeg var litt nervøs siden hun gikk helt løs uten halsbånd og det var litt uoversiktlig der (fryktet at det skulle komme hunder og Tinka skulle fyke avgårde mens jeg fortvilet stod igjen og lurte på hva som egentlig skjedde). Jeg lånte søstra mi sitt speilreflekskamera, og selv om det var veldig moro å ta bilder av Tinka med det, tror jeg ikke at jeg skal kjøpe meg speilrefleks. Det var så mye å holde orden på - hund og bånd og vann som lukta kloakk og kameraveske og kamera og godbiter og tennisball (den rota vi forresten bort) og mennesker og i det hele tatt.

Også gikk vi ut litt senere på ettermiddagen og tok noen bilder da også, men da var hun bare sliten og molefonken. Hadde egentlig tenkt til å ta bilde av Tinka som jager vannslangen, men siden hun mye heller ville smake på vafflene til naboen ble ikke det noe av.

Det ble ikke så veldig mange fine bilder som passer til fotokonkurransen sitt tema (moro med sport og lek) men det ble da i det minste en del andre bilder.

Ut på tur og Tinka gjør det hun er flinkest til - rusle rundt og være daff og se pen ut.

_IGP0821.jpg

_IGP0823.jpg

_IGP0826.jpg

_IGP0828.jpg

_IGP0829.jpg

Tinka fanger ball (og roter den bort siden hun ikke fikk tak i den, gudene veit hvor den ble av).

_IGP0830.jpg

Pinner er alltid moro.

_IGP0834.jpg

_IGP0836.jpg

_IGP0837.jpg

Også begynner hun på det hun er flinkest til igjen - være rolig og pen og se flott og arrogant ut.

_IGP0840.jpg

Dele opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og nydelig hun har blitt, Ingvild! :D Synes ikke det er lenge siden du fikk henne, jeg ;) Flotte bilder.

Tusen takk!

Syns det har gått fort selv jeg (i alle fall på en del områder). Skremmende å tenke på at hun er nærmere tre år enn to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da har vi vært på ferie, og Tinka har selvsagt vært med. Vi har vært på hytta til besteforeldrene mine på Hvaler utenfor Fredrikstad i et par uker, også var vi i Sverige et par dager midt inni der. Tok ingen bilder av henne på Hvaler, men i Sverige var vi og besøkte oppdretteren til Tinka, og da tok jeg selvsagt en del bilder. Tinka og kullsøstra Ebba lekte og koste seg, de var nokså like selv om vi så enkelt forskjell på dem også. Ebba var høyere, Tinka hadde lengre snute (pga overbitt) og mer halsskinn og mens Tinka har hvit flekk på innsida av venstre framlabb har Ebba flekk på høyre framlabb. I alle fall, her er bildene jeg tok av dem:

Tinka til venstre og Ebba til høyre

IMG_5487.jpg

IMG_5488.jpg

IMG_5493.jpg

Lorca's Dropmore Scarlet - Ebba

IMG_5497.jpg

IMG_5499.jpg

IMG_5500.jpg

Labradorlek på høyt nivå

IMG_5508.jpg

IMG_5509.jpg

IMG_5511.jpg

Ebba sitter pent og vil ha mat, mens Tinka har glemt alt av kommandoer og kunnskaper

IMG_5516.jpg

Kommer mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...