Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12


tm100021

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Nå fikk jeg bare så veldig lyst til å dra og stille Symra der. Jeg kjører da gjerne nesten femti mil på vinterføre i jula for å vise fram pjuskefjompen min. Det blir i såfall første gang som junior. DA kommer iallefall hele familien til å erklære meg for sinnsyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bare så veldig lyst til å dra og stille Symra der. Jeg kjører da gjerne nesten femti mil på vinterføre i jula for å vise fram pjuskefjompen min. Det blir i såfall første gang som junior. DA kommer iallefall hele familien til å erklære meg for sinnsyk!

Det er jo fra før rene galskapen å stille ut gang på gang, stå opp grytidlig på en fridag, kjøre i evigheter, børste, styre og stresse, for et par silkebånd :rolleyes: Hvor langt man kjører er vel egentlig uvesentlig? :frantics:

Kom nedover, så kanskje jeg ser dere. Håper å kunne dra og se på :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bare så veldig lyst til å dra og stille Symra der. Jeg kjører da gjerne nesten femti mil på vinterføre i jula for å vise fram pjuskefjompen min. Det blir i såfall første gang som junior. DA kommer iallefall hele familien til å erklære meg for sinnsyk!

hsr blitt erklært det av min familie alt jeg...

så om du blit det, så velkommen i klubben.. er som carro sa, kjøre langt og stresse for noen silkebånd, vi er en gal rase vi :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen feil.

Samboer'n er innleid av begge klubber som plassjef. Synes det skal bli koselig, jeg da... Med en romjuls- utstilling! De fleste har jo fri uansett- og kan faktisk ikke tenke meg noe mer soialt eller hyggelig enn å tilbringe en dag eller to på utstilling i ferien :frantics: De som skal ha stands snakket visst om å jule-pynte litt osv :whistle:

AHA! Da spør jeg hvor lp'n skal gå. Ute? Er litt avhengig av å vite det før jeg melder. Det er grenser hva jeg skal utsette hunden for på en måte. Ute kan det var speilblank is, isholker, tusser og troll i form av raketter osv. Snø hadde vært ideelt, kan han fikse det til oss? Kunstsnø som er pakket sammen og sånn ca -2 grader og varmelamper i taket (hvilket tak?)

Du skulle ha sagt noe om at du kjente noen som skulle være med på arrangementet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA! Da spør jeg hvor lp'n skal gå. Ute? Er litt avhengig av å vite det før jeg melder. Det er grenser hva jeg skal utsette hunden for på en måte. Ute kan det var speilblank is, isholker, tusser og troll i form av raketter osv. Snø hadde vært ideelt, kan han fikse det til oss? Kunstsnø som er pakket sammen og sånn ca -2 grader og varmelamper i taket (hvilket tak?)

Du skulle ha sagt noe om at du kjente noen som skulle være med på arrangementet :whistle:

He he..

Han skal i et møte med dem om ikke så lenge der de skal planlegge. Før den tid vet han ikke. OM det blir ute lover han at det iallefall skal bli strødd etter behov :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utendørs, ja... HUFF - høres kaldt ut!

Men jeg håper og tror at det er et stykke bort til nærmeste tulling som skyter opp raketter i alle fall. Letohallen ligger jo godt vekk fra "folkeskikken" - så forhåpentligvis kan de av oss med rakett-redde hunder faktisk stille der ganske trygt også.

Blir spennende å se dommerlistene - Yodel, du kan kanskje minne samboer'n på å purre dem på denne?

Gleder meg også til å se hvor mange påmeldte de får (jeg tror det kan bli mange..).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
. Letohallen ligger jo godt vekk fra "folkeskikken" - så forhåpentligvis kan de av oss med rakett-redde hunder faktisk stille der ganske trygt også.
Fysj. Det gjør den ikke det så. Hadde det ikke vært for at jeg har sluttet å dra på slike evenementer skulle jeg tatt med en rakett eller ti.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, trodde jeg hadde svart her jeg!

Selvfølgelig skal jeg hit! :P Alle dobbeltutstillinger i leto er obligatorisk for min del, da det bare er en 5-timers kjøretur unna. Ekstra koselig er det jo at det er i mellomjula :P

Men det er tydelig at det kommer en del iallefall for hotellet over hallen er, ikke overraskende, fullbooket både denne helga og den som er 2 uker etter.

Vet ikke hvem vi tar med enda, men Bella skal iallefall stilles(om pelsen holder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal jeg hit! :P Alle dobbeltutstillinger i leto er obligatorisk for min del, da det bare er en 5-timers kjøretur unna.

Hihi, sånn er det når man er trønder! For oss folk på østlandet er 5 timer en halv evighet å kjøre til utstilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare 5 timer" liksom... (ha ha ha)

For oss her på østlandet er det jo nærmest langtvekkistan med 5 timers kjøring. Men ytterst beundringsverdig å høre at noen ser SÅNN på det, da!

Susanne

(som bare skal kjøre 140-150 mil til helgen på utstilling...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 mil til Tromsø er langt.

95 mil til Harstad er langt.

85 mil til Stavanger er langt.

70 mil til Bergen er litt langt.

60 mil til Bø er litt langt.

osv.

40 mil til leto er bare en liten svipptur :poke:

Det er sånn at vi ikke trenger overnatting en gang når det er enkeltutstilling. Da kjører vi nedover natt til lørdag/søndag, stiller og drar hjem igjen samme dag.

Så ei dobbeltutstilling så "nerme" er nermest obligatorisk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...