Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12

tm100021

Recommended Posts

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Nå fikk jeg bare så veldig lyst til å dra og stille Symra der. Jeg kjører da gjerne nesten femti mil på vinterføre i jula for å vise fram pjuskefjompen min. Det blir i såfall første gang som junior. DA kommer iallefall hele familien til å erklære meg for sinnsyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bare så veldig lyst til å dra og stille Symra der. Jeg kjører da gjerne nesten femti mil på vinterføre i jula for å vise fram pjuskefjompen min. Det blir i såfall første gang som junior. DA kommer iallefall hele familien til å erklære meg for sinnsyk!

Det er jo fra før rene galskapen å stille ut gang på gang, stå opp grytidlig på en fridag, kjøre i evigheter, børste, styre og stresse, for et par silkebånd :rolleyes: Hvor langt man kjører er vel egentlig uvesentlig? :frantics:

Kom nedover, så kanskje jeg ser dere. Håper å kunne dra og se på :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hsr blitt erklært det av min familie alt jeg...

så om du blit det, så velkommen i klubben.. er som carro sa, kjøre langt og stresse for noen silkebånd, vi er en gal rase vi :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen feil.

Samboer'n er innleid av begge klubber som plassjef. Synes det skal bli koselig, jeg da... Med en romjuls- utstilling! De fleste har jo fri uansett- og kan faktisk ikke tenke meg noe mer soialt eller hyggelig enn å tilbringe en dag eller to på utstilling i ferien :frantics: De som skal ha stands snakket visst om å jule-pynte litt osv :whistle:

AHA! Da spør jeg hvor lp'n skal gå. Ute? Er litt avhengig av å vite det før jeg melder. Det er grenser hva jeg skal utsette hunden for på en måte. Ute kan det var speilblank is, isholker, tusser og troll i form av raketter osv. Snø hadde vært ideelt, kan han fikse det til oss? Kunstsnø som er pakket sammen og sånn ca -2 grader og varmelamper i taket (hvilket tak?)

Du skulle ha sagt noe om at du kjente noen som skulle være med på arrangementet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA! Da spør jeg hvor lp'n skal gå. Ute? Er litt avhengig av å vite det før jeg melder. Det er grenser hva jeg skal utsette hunden for på en måte. Ute kan det var speilblank is, isholker, tusser og troll i form av raketter osv. Snø hadde vært ideelt, kan han fikse det til oss? Kunstsnø som er pakket sammen og sånn ca -2 grader og varmelamper i taket (hvilket tak?)

Du skulle ha sagt noe om at du kjente noen som skulle være med på arrangementet :whistle:

He he..

Han skal i et møte med dem om ikke så lenge der de skal planlegge. Før den tid vet han ikke. OM det blir ute lover han at det iallefall skal bli strødd etter behov :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utendørs, ja... HUFF - høres kaldt ut!

Men jeg håper og tror at det er et stykke bort til nærmeste tulling som skyter opp raketter i alle fall. Letohallen ligger jo godt vekk fra "folkeskikken" - så forhåpentligvis kan de av oss med rakett-redde hunder faktisk stille der ganske trygt også.

Blir spennende å se dommerlistene - Yodel, du kan kanskje minne samboer'n på å purre dem på denne?

Gleder meg også til å se hvor mange påmeldte de får (jeg tror det kan bli mange..).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
. Letohallen ligger jo godt vekk fra "folkeskikken" - så forhåpentligvis kan de av oss med rakett-redde hunder faktisk stille der ganske trygt også.
Fysj. Det gjør den ikke det så. Hadde det ikke vært for at jeg har sluttet å dra på slike evenementer skulle jeg tatt med en rakett eller ti.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, trodde jeg hadde svart her jeg!

Selvfølgelig skal jeg hit! :P Alle dobbeltutstillinger i leto er obligatorisk for min del, da det bare er en 5-timers kjøretur unna. Ekstra koselig er det jo at det er i mellomjula :P

Men det er tydelig at det kommer en del iallefall for hotellet over hallen er, ikke overraskende, fullbooket både denne helga og den som er 2 uker etter.

Vet ikke hvem vi tar med enda, men Bella skal iallefall stilles(om pelsen holder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal jeg hit! :P Alle dobbeltutstillinger i leto er obligatorisk for min del, da det bare er en 5-timers kjøretur unna.

Hihi, sånn er det når man er trønder! For oss folk på østlandet er 5 timer en halv evighet å kjøre til utstilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare 5 timer" liksom... (ha ha ha)

For oss her på østlandet er det jo nærmest langtvekkistan med 5 timers kjøring. Men ytterst beundringsverdig å høre at noen ser SÅNN på det, da!

Susanne

(som bare skal kjøre 140-150 mil til helgen på utstilling...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 mil til Tromsø er langt.

95 mil til Harstad er langt.

85 mil til Stavanger er langt.

70 mil til Bergen er litt langt.

60 mil til Bø er litt langt.

osv.

40 mil til leto er bare en liten svipptur :poke:

Det er sånn at vi ikke trenger overnatting en gang når det er enkeltutstilling. Da kjører vi nedover natt til lørdag/søndag, stiller og drar hjem igjen samme dag.

Så ei dobbeltutstilling så "nerme" er nermest obligatorisk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...