Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings 29.12 og 30.12

tm100021

Recommended Posts

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Men stusser på at ikke jagende spisshunder er unntatt i annonsen, for denne utstillingen kommer ikke opp på terminliste for elghund...

Dette lurte jeg på også. For så vidt jeg vet stilles kun elghund rasene på Nkk, Elghund utstillinger eller jaktutstillinger. ?

Guest Christine
Skrevet

Hvor i landet ligger letohallen, og er det noen trøndere som skal nedover?

Skrevet

Såvidt jeg husker ligger det ved Eidsvoll (?)

Guest Christine
Skrevet
Såvidt jeg husker ligger det ved Eidsvoll (?)

Er det nord eller sør fra Hamar? Langt fra Oslo?

Skrevet

Jepp, jeg skal.

Du kan jo ta fly nedover, letohallen er rett ved Gardermoen.

• 3 weeks later...
Skrevet

Denne tråden døde jo helt. Hvem har meldt på hva?

Jeg kommer med Albin på søndag og ei skye tispe begge dager.

Skrevet

Da skal PM være på vei om jeg ikke tar helt feil :D

Det er REKORDMANGE hunder påmeldt. Over 1300!

Det gir et lite plassproblem, men intet større enn at det skal kunne løses.

Skrevet
Da skal PM være på vei om jeg ikke tar helt feil :)

Det er REKORDMANGE hunder påmeldt. Over 1300!

Det gir et lite plassproblem, men intet større enn at det skal kunne løses.

Sukk, synes de skulle legge PM på nettsidene aller først, deretter poste det med frimerke... Utålmodig? Nei da...

Skrevet

Nå skal jeg være en litt sånn sur, gretten tante og si at jeg synes det er en uting å arrangere utstilling i jula. Skal man ALDRI ta fri liksom ?

Og hvor blir det av stasen med Hamar og Vikingskipet når diverse årskonkurranser ikke kan avsluttes der ?

Guest Gråtass
Skrevet
Nå skal jeg være en litt sånn sur, gretten tante og si at jeg synes det er en uting å arrangere utstilling i jula. Skal man ALDRI ta fri liksom ?

Og hvor blir det av stasen med Hamar og Vikingskipet når diverse årskonkurranser ikke kan avsluttes der ?

Tydligvis mener eiere av over 1300 hunder at du tar feil :). Nå skulle i utgangspunktet denne utstillingen vært i oktober, men var ved en feil blitt en dobbelt booking, derfor ble det ett "prøve-prosjekt" i år, som tydeligvis er kjempevellykket..

Lykke til både deltagere og arrangører!

Skrevet
Tydligvis mener eiere av over 1300 hunder at du tar feil :). Nå skulle i utgangspunktet denne utstillingen vært i oktober, men var ved en feil blitt en dobbelt booking, derfor ble det ett "prøve-prosjekt" i år, som tydeligvis er kjempevellykket..

Lykke til både deltagere og arrangører!

Jepp - jeg registrerer at utstillingsfolk er litt ...ehhhh... spesielle ? Hehehehhehe...

Jeg tror jeg skal gå på styret i vår klubb og be om at de ikke tillater min rase på utstillinger etter Hamar jeg *mumler surt og gretten om tull og tøys og sånt...*

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med deg - det blir fryktelig rart at ikke Hamar er årets siste (i Norge). Det blir litt antiklimaks - på den annen side, det har jo blitt skrevet her om nisseluer og andre julete planer, så kanskje blir det kos?

Jeg vurderte ikke å melde på av prinsipp, men så har man jo en ung, lovende det klør i utstillingslenka etter å komme i gang med... Og da passer Letohallen bedre enn Nordisk vinner...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...