Gå til innhold
Hundesonen.no

Komme seg til Drøbak hundehotel

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og ei venninne skal utplasseres på drøbak hundehotell nå i to uker, og jeg lurer veldig på hvordan jeg skal komme meg dit. Ingen av oss kjører bil, så går det buss rett dit?

Må vel ta buss fra Oslo hvertfall. Men er vel noen som har hvert der og har peiling? hehe.

Skrevet

Det er liksom opp en smal ekkel vei, så dere må nok gå siste biten. Vet ikke hva nærmeste bussholdeplass heter, eller hvor den er. Du kan sikkert få et bra svar om du runger til drøbak hundehotell

Skrevet
Det er liksom opp en smal ekkel vei, så dere må nok gå siste biten. Vet ikke hva nærmeste bussholdeplass heter, eller hvor den er. Du kan sikkert få et bra svar om du runger til drøbak hundehotell

Vet du om det er gåavstand til butikk der?

Skrevet

Jeg et hvor bussen fra Oslo til Drøbak går! Bortsett fra det anbefaler jeg dere å ta med niste. Det er så bortkastet å bruke halve lunsjen på å gå i butikken. Husk at når du er i en jobbsituasjon, betyr en halvtimes lunsj en halvtime fra du forlater oppgavene dine til du er tilbake på plass. Dobesøk og butikkturer inkludert! :P

Skrevet
Jeg et hvor bussen fra Oslo til Drøbak går! Bortsett fra det anbefaler jeg dere å ta med niste. Det er så bortkastet å bruke halve lunsjen på å gå i butikken. Husk at når du er i en jobbsituasjon, betyr en halvtimes lunsj en halvtime fra du forlater oppgavene dine til du er tilbake på plass. Dobesøk og butikkturer inkludert! :P

Vi skal bo der da :P så er avhengig av å komme meg i butikken en dag eller to. Men det er en grei gå avstand, eller blir det langt?

Skrevet
Vi skal bo der da :P så er avhengig av å komme meg i butikken en dag eller to. Men det er en grei gå avstand, eller blir det langt?

Åååå ja. :P Aner ikke hor det er, jeg. Men jeg vet altså hvor Drøbakbussen går... :P

Skrevet

Det er ok gangavstand til butikk i Drøbak sentrum, tipper det er ca. en halvtime en vei. Det er en fin tur det meste av veien også.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...