Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerte hundene deres på "lampeskjermen"?


Miriam

Recommended Posts

Første dagene Mike hadde på sin så bare titten han opp og datt bakover, turte ikke å gå en meter og skulle værtfall ikke ha kos eller noe å spise. Han ble vant til skjermen da han måtte gå med den i 3 uker, men han kræsjet i alt mulig, og ble småredd den rett og slett, jeg puttet skjermen i skapet tilfelle vi skulle få brukt for den senere, men da var skapet skummelt.. så det var ikke populært her i gården nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada har aldri hatt lampeskjerm på seg, men tidlig i sommer så møtte hun en hund som hadde det på. Resultatet var at Prada HYLTE og HYLTE og gjemte seg under en bil.

Da eieren tok av lampeskjermen så kom Prada frem ogl ekte fint med hunden. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Kanskje hun bare må ha den på leeenge? Men jeg synes det er litt "fælt" at hun sikler og stresser så innmari når hun har den på... Selvfølgelig har hun den på allikevel, men jeg får jo litt vondt av henne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det kanskje litt verre ja... da er det vel bare å holde ut, men hun trenger kanskje ikke å ha den på hele tiden? når hun er sammen dere og sånt tenkte jeg på... hvis hun ikke er veldig intens med lappene sine da. hehe, lille tollerskrulle :rolleyes:

Ja, det er ikke helt enkelt med denne allergien... Nå som jeg har en hund til i pass, må jeg støvsuge to ganger hver dag (hunden jeg passer er midt i røytinga :rolleyes: ) og vaske gulvet hver dag.. Tørke støv +++ Og allikevel renner øynene hennes som de var Niagara falls :P Blir lenge til jeg passer bikkjer igjen, ja :)

Hun er veldig intens med labbene sine, hun klarer ikke å la være å klø/tørke... Det er godt hun er stabil mentalt, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, sant. men det er jo ulike stoff de er laget av, og hvis du kun bruker dem på henne inne....? skifte ofte med en gang det blir støv. vet at det er billigere å kjøpe sokker der hundekjørere gjør, da de har et enormt forbruk :P men ser helt klart problemet :P

du kan jo klippe skjermen så kort at hun akkurat ikke kan nå øynene sine. da slipper hun i hvertfall å dunke borti alt..... :P:)

*dobbelpost, endret av mod. Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kunn hatt skjermen på flatne og han syns den var litt rar i 5 min så var det en vorsteh som syns den var morro å dra i ja den skjermen som flaten gikk med. Og da den første dagen var over så var det om å gjøre å kræsje inn i alt og spesielt min rompe. Det ente med at skjærmen ble ødelagt etter ca 6 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en mulighet :) Hun tør jo ikke å gå så mye med den på, men da er i hvertfall øynene hennes nogenlunde beskyttet mot de møkkete labbene :P Prøver det etter at husarbeidet er unnagjort, og bikkjene er badet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Nå har jeg klipt av en del av skjermen (akkurat så mye at hun ikke kommer til med labbene), og hun er like mye i "koma" :) Nei, det er vel bare mengdetrening som hjelper, og det blir det jo nok av så lenge hun har denne allergien :rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun hatt på skjermen, da?

Tinka var totalt apatisk og syntes veldig synd på seg selv den første tida med skjermen på, men etterhvert løp hun opp og ned trappene uten problemer, og hun klarte til å med å lage seg en teknikk for å snuse og legge seg ned uten å se totalt dust ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun hatt på skjermen, da?

Tinka var totalt apatisk og syntes veldig synd på seg selv den første tida med skjermen på, men etterhvert løp hun opp og ned trappene uten problemer, og hun klarte til å med å lage seg en teknikk for å snuse og legge seg ned uten å se totalt dust ut.

Nå har hun hatt den på i ca 2 timer, og akkurat nå er hun så sliten av all pesing, stressing og sikling at hun faktisk har sovnet (!) med skjermen på :P

huffda, ikke noe gøy. men kan denne alergien gå over? :closedeyes: :)

Allergien vil nok aldri gå over, men den kan bli bedre med immunoterapi - som jeg nå ser at vi må igang med, selv om jeg skulle ønske at det var nok å kontrollere omgivelsene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det forundrer meg faktisk at dette med lampeskjerm liksom skal være ett så stort problem.

1. Hvorfor har man skjermen på når hunden er under tilsyn?

2. Jeg ser stadig tullinger på tur med hund som går MED lampeskjermen på - WHY???

Lampeskjerm eller også krage er noe man setter på når hunden er UTEN tilsyn slik at man ikke kan forhindre at de klør seg, river opp sting osv. - de MÅ ikke gå med den hele tiden..... det er bare å følge med litt liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... Spike har måttet ha lampeskjerm 2 ganger etter operasjoner for å fikse et kneledd som ikke ville samarbeide. Vi kom først hjem med for liten (for kort) lampeskjerm som han klarte å gnage på operasjonssåret. Han puttet faktisk hele foten inn i lampeskjermen. Etter en lang kveld og natt under oppsyn kom vi oss til vetten og fikk en ny lampeskjerm, det gikk egentlig helt ok. Han var rimelig fornærmet når han måtte ha den på, likte den ikke noe særlig, men fikk noen rare teknikker på å plukke opp tyggeben fra gulvet (han sto nesten med begge bakbena i været før han vippet tilbake). Dessuten gikk han mye på veggen og slikt de første dagene, pluss at leggene mine var kronisk oppskrapet i flere uker etter siste operasjonsomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...