Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrebutikk med kunnskap om hund i Tr.heim?

camagnu

Recommended Posts

Dyrenes Verden på Lade er vel sannsynligvis den med størst utvalg, men jeg føler at de som jobber på Hund som Hobby i alle fall er mer interessert i hund... I allroundbutikkene er det sjelden man finner ansatte som har peiling på hund, men forhåpentligvis søker man andre steder enn i dyrebutikker når man skal få faglige råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Kan også anbefale Lone Star, dog det er mest fôr og ikke utstyr, men der får du gode råd ogs var aom det er noe du lurer på.

Vet du hvor butikken er nå? Den har tydeligvis skiftet lokaler... Samme med Troll-butikken(mon tro om det er Lone Star?), også er det en til, som er ganske stor, men husker desvrre ikke navn/adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor butikken er nå? Den har tydeligvis skiftet lokaler... Samme med Troll-butikken(mon tro om det er Lone Star?), også er det en til, som er ganske stor, men husker desvrre ikke navn/adresse.

jeg har flytta fra trondheim så vet ikke hvor denne butikken er hava.. kan sjekke det opp med ei venninde..

EDIT:

Sjekka det opp, skal være på samme plass "som før" altså, på sluppen ved postterminalen, og neden for biltilsynet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrenes Verden på Lade er vel sannsynligvis den med størst utvalg, men jeg føler at de som jobber på Hund som Hobby i alle fall er mer interessert i hund... I allroundbutikkene er det sjelden man finner ansatte som har peiling på hund, men forhåpentligvis søker man andre steder enn i dyrebutikker når man skal få faglige råd?

Selvfølgelig søker jeg fagelig råd hos f eks dyrelege, men det er greit å vite at dem som står bak disken vet litt om hundeforetjeg kjøper eller er interessert i dyr, og har litt peiling på utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere forresten at Hund som hobby åpner ny butikk på 400 kvm på Lade? Det blir garantert min favorittbutikk. Her blir det altså BÅDE folk med greie på hund OG stort utvalg! Jeg var på Solsiden i dag for å spørre etter trimmebord, ble fortalt at de skal stille ut mange trimmebord når de åpner på Lade om ca en måned. Det blir fint å studere bordene istedet for å bare velge ut fra bilder på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Dyrenes verden, hvor den ligger vet nok dere.

Hund som hobby, tror den kommer der AGA lå før.

Også kommer det en tropehagen storbutikk! :twitch:

Tropehagen Zoo butikken vil ha trøndelags største akvarieavdeling og en egen helsestasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til det, meg man skulle ha vært milioner. :P Men viss begge skal åpne storbutikk i samme bygg spørs det om begge klarer det. I tilegg er jo dyrenes verden på lade, og marit zoo skal åpne på kbs. Det blir mange dyrebutikker i byn ja men det kan være godt med konkuranse, kanskje blir kompetanse nivåe bedre og utvalge større. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, er det sant mor?

Veldig OT, men jeg lo litt for meg selv nå... Kommuniserer dere kun gjennom sonen, eller? :twitch::Laugh:

Til topic..

hm.. må si at med slike shoppingmuligheter er det kanskje like greit at jeg ikke bor i Trondheim lengere. Man kan bli blakk av sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere forresten at Hund som hobby åpner ny butikk på 400 kvm på Lade?

Hærre mæ, dette lover ikke godt for lommeboka mi med valp på gang og gode greier :shocked:

Innehaveren av Hund som Hobby er jo selv oppdretter av i alle fall silky terrier og holder seg veldig godt oppdatert. De to "hovedansatte" hun har på Solsiden driver også med hund. Håper de klarer å skaffe like godt kvalifisert personale til den nye butikken. Skal de fremdeles ha den på Solsiden forresten?

Edit: har funnet ut at det er avdelingen på Heimdal som skal flyttes og at de åpner i desember på Lade (ref hjemmesiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig OT, men jeg lo litt for meg selv nå... Kommuniserer dere kun gjennom sonen, eller? :P:Laugh:

Vi bor ikke i samme hus :twitch: . (Jeg har opplevd et par på et annet forum for noen år siden som til og med kjeftet på ungene sine i forumet, hele familien satt med hver sin PC... :Laugh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Er det noen som har en favoritt dyrebutikk , der dem har peiling på hund i Trondheim?

Jeg ville anbefalt deg til å gå til Hund som Hobby. (Solsiden)

Der kan de hjelpe deg med det meste, og de har peiling om hva de snakker om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Idag har Sara og jeg sjekket ut de to nye butikkene på Lade. Hund som hobby var fortsatt ikke noen kjempestor butikk, men ryddigere og mer oversiktlig enn før. Omtrent vegg-i-vegg ligger TAM, en større butikk som også selger smådyr. De har innredet et lite rom med vanlige stuemøbler der en gjeng ildere sprang fritt omkring (publikum står utenfor en glassvegg), tipper det blir en publikumsmagnet. Stort vareutvalg i begge butikkene, størst på TAM. Jeg håper Hund som hobby klarer seg i denne konkurransen, det er liksom yndlingsbutikken vår. Blir spennende å se om det er marked for tre store dyrebutikker på Lade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...