Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel med demping

Recommended Posts

Lurer litt på om noen har erfaringer med dette kobbelet: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=TT033_var

Hvor elastisk er det? Jeg tenker spesiellt på hvis vi møter en annen hund og Chicka finner ut at hun skal hoppe litt fremover, vil da kobbelet bli mye lenger i utfallet, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Er litt skeptisk til om det vil være ideelt kobbel for oss pga denne "forlengelsen" siden hun noen ganger kan være litt sær i møte med andre.

Noen som vet om kobbel som er 3-4meter uten demper? Hvor får jeg tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster zoo har lange bånd... Jeg fant det ikke i nettbutikken deres, men jeg vet de har det på Haugenstua i hvert fall... Dette er type bomull (?), ikke så altfor brede og selges i flere lengder (4, 7 og 10 m eller noe) og med håndtak. De er rullet sammen, og er pakket i poser. Veldig greie bånd da de ikke blir så "massive" selv om de er lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster zoo har lange bånd... Jeg fant det ikke i nettbutikken deres, men jeg vet de har det på Haugenstua i hvert fall... Dette er type bomull (?), ikke så altfor brede og selges i flere lengder (4, 7 og 10 m eller noe) og med håndtak. De er rullet sammen, og er pakket i poser. Veldig greie bånd da de ikke blir så "massive" selv om de er lange.

Ah, hvor ligger Buster? Mener å huske at det er i Oslo?

Veldig greit om de ikke blir for tunge å ha med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode kobbel i flettet silke. Velg lengde fra 30 cm til 5 m. Jeg fikk kobbelet mitt i posten dagen etter jeg bestilte, så leveringstiden er det heller ikke noe å si på.

http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...D=10&VID=37

Da har jeg bestilt 3,5m langt kobbel fra norsk hundeutstyr, gleder meg til det kommer :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode kobbel i flettet silke. Velg lengde fra 30 cm til 5 m. Jeg fikk kobbelet mitt i posten dagen etter jeg bestilte, så leveringstiden er det heller ikke noe å si på.

http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/defa...D=10&VID=37

Dette tror jeg jaggu jeg skal bestille også, kunne tenkt meg et langt kobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg jaggu jeg skal bestille også, kunne tenkt meg et langt kobbel.

Fant ut det jeg også, noen ganger MÅ jeg ha Chicka i kobbel for å regulere hun så hun ikke kompangserer i gangen sin og da er det greit å ha såpass langt som hun får litt frihet i også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Da har jeg bestilt 3,5m langt kobbel fra norsk hundeutstyr, gleder meg til det kommer :P:)

De er drit vonde å holde i bare så det er sagt... i alle fall om man har en hund som drar litt.... fysj...

Jeg kjøpte sånne til mine hunder når de kom på markedet - brukte de to ganger og kasta de langt pokker i vold - nylon er IKKE egnet som hundebånd - det er langt bedre å spare seg opp en par/trehundre kroner og investere i ett langt lærkobbel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, husker en gang vi var på hyttetur med mange hunder, inklusive et par stykker som ikke var helt begeistret for hverandre. Men alt gikk greit, og var oversiktlig - helt til vi skulle utpå ski, og strikklinene kom på! Da rakk to av kamphanene AKKURAT bort til hverandre - så akkurat at de klarte å gi hverandre hvert sitt hakk på nesa, mens eierne - spent fast på skiene som de allerede var - febrilsk forsøkte å rygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale M-R kobbel. Det bruker jeg til min store weimaraner hanne og det fungerer som bare det!

Er veldig glad i dette kobbelet jeg også.

Hvor får man kjøpt det? ;)

De har det i butikken til "Din beste venn" på ljabru. Det finnes i forskjellige størrelser, så pass på å få en størrelse som passer deg. På den måten kan du hekte båndet rundt hoften uten at det blir for stort/stramt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er MRkobbelet å holde i over litt lang tid med en sterk hund? Lærbåndet mitt har gått i stykker etter lang bruk, og jeg er på utkikk etter noe bra:) Har jo et drøss med andre bånd, men liker de ikke noe særlig. Spesielt ikke siden jeg har en hund som godt kan finne på å trekke litt (en goood del);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er MRkobbelet å holde i over litt lang tid med en sterk hund? Lærbåndet mitt har gått i stykker etter lang bruk, og jeg er på utkikk etter noe bra:) Har jo et drøss med andre bånd, men liker de ikke noe særlig. Spesielt ikke siden jeg har en hund som godt kan finne på å trekke litt (en goood del);)

Det er fleece på innsiden av "håndtaket". Jeg synes det er godt å holde i. Strikken gjør jo at man slipper de verste rykkene fra hunden når den drar. Om strikken skulle bli utslitt så får man kjøpt strikken løst og man kan erstatte bare den i stedet for å kjøpe et helt nytt kobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Jeg er også veldig glad i mr kobelet og mr sine produkter generellt. Veldig holdbart. Har to store sterke hunder selv som trekker mye om de får lov, både når vi går og når de skal jobbe. Jeg bruker dette båndet hele tiden og det holder lenge! Dog koster det jo litt.. Jeg anbefaler og bestille fra nettsiden deres da det blir mye billigere enn og kjøpe her i norge( www.mrkoppel.se ).. Koster vell rundt 300 kr der, i motsetning til 500kr her i norge. Det kan jo også festes rund midja, noe jeg synes er mer behagelig til tider om de trekker mye selv om det beste er et magebelte (båndene er jo smalere så de fordeler trykket dårligere) men veldig praktisk når man ikke har magebelte tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...