Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i orklahallen

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som vet om det er valpeshow begge dager? Det er ikke lagt ut noe stoff om denne utstillingen ennå (som jeg har funnet iallefall), men er det noen som vet hvordan det bruker å være?

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

og et annet spørsmål, er dette en utstilling retrieverene har fått stille på? Irriterer meg litt at det ikke har kommet informasjon enda, jeg vil vite om vi kan stille Decoy der. Vil vite det i litt god tid så jeg kan planlegge ifh til skole og hjemreise :)

Skrevet
og et annet spørsmål, er dette en utstilling retrieverene har fått stille på? Irriterer meg litt at det ikke har kommet informasjon enda, jeg vil vite om vi kan stille Decoy der. Vil vite det i litt god tid så jeg kan planlegge ifh til skole og hjemreise :)

Retrieverne pleier å få stille på Orkanger, ja.

Men om jeg ikke husker helt feil så er vel ikke dette en dobbelutstilling, så Heidi - Symra kan bare stille en av dagene fordi det bare er en av dagene beardisene stilles. Tror jeg. hehe

Guest Christine
Skrevet

Men om jeg ikke husker helt feil så er vel ikke dette en dobbelutstilling, så Heidi - Symra kan bare stille en av dagene fordi det bare er en av dagene beardisene stilles. Tror jeg. hehe

Riktig.

Guest Christine
Skrevet

Stiller Vegas såfremt gruppe 7 går på Søndag. Har sendt de mail og informert de om det, så er lov å håpe :)

Skrevet

Æsj. Jeg vil ha mangemangemange valpeshow! :)

Skrevet

Retriever får stille ja, Jeg har stilte Kira der i fjor og på valpeshow i 05 :) Når det er sagt så skal vi stille der i år også, blir kanskje vår siste utstilling..

Skrevet
Retriever får stille ja, Jeg har stilte Kira der i fjor og på valpeshow i 05 :) Når det er sagt så skal vi stille der i år også, blir kanskje vår siste utstilling..

Hvorfor det?

Skrevet

Fordi det koster sine penger og hun kommer aldri til å gjøre det noe særlig bra som utstillingshund. Men hvis vi får oss en kjempe overraskelse på Steinkjer og Orkanger, så får vi se om vi melder på flere ustillinger neste år :)

Skrevet

Rasene som får stille står listet opp på utstillingsoversikten hos NKK: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/t...D=1093436943389

Skrevet

På utstillingsoversikten er ikke retrieverene med på listen til den utstillingen, så da får de vel ikke stille der i år...

Skrevet
Hva betyr spaniels R.U.R.?

Raser uten raseklubb. Tror jeg, hvis ikke har jeg misforstått fullstendig...

Skrevet
På utstillingsoversikten er ikke retrieverene med på listen til den utstillingen, så da får de vel ikke stille der i år...

Er kjempe teit hvis de skal komme med en sånn regel bare sånn plutselig i år <_<

Skrevet
Er kjempe teit hvis de skal komme med en sånn regel bare sånn plutselig i år <_<

Det er vel ikke en regel, det handler vel bare om hvilke dommere de har fått tak i...? :)

Skrevet
Det er vel ikke en regel, det handler vel bare om hvilke dommere de har fått tak i...? :)

Joda, det er sant. Men det er så ofte at retrievere ikke får stille på utstillinge her i trøndelag. og nå får vi plutselig ikke stille på denne heller..

Skrevet

Ofte er det raseklubbene som stopper deltagelse på utstillingene. Så det kan jo være at det er retrieverklubben som har sagt nei...

Skrevet
Ofte er det raseklubbene som stopper deltagelse på utstillingene. Så det kan jo være at det er retrieverklubben som har sagt nei...

Det har de har gjort på Trondheim Hundefestival. Håper ikke det er tilfelle med Orkdal HK

Skrevet
Det har de har gjort på Trondheim Hundefestival. Håper ikke det er tilfelle med Orkdal HK

Sannsynligvis er det nok det - retrieverklubben sier stort sett nei til alle utstillinger, så det er nesten bare deres egne og NKK sine hvor retrieverne kan stilles... Bortsett fra på valpeshow, da, men det er jo uoffisielt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...