Gå til innhold
Hundesonen.no

Klubben for større selskapshundraser.

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå er det min tur til å starte en tråd. Det var til sammen 3 gårdshunder, 2 i 4-6 mnd og 1 i 6-9. Bocca var i den 4-6. Her vant henne, noe som var veldig morsomt.

Så konkurrerte vi mot tispen i 6-9 mnd og VANT :console: (ingen hannhunder) og vi ble BIR. Kjempe morsomt.

Men syns det var veldig synd at de ikke hadde gruppefinaler, og gikk rett til Bis.

Kritikken var vanskelig å tolke, men kan legge ut deler av den:

5 month, good and correct (noe jeg ikke skjønner hva er desverre), good color?! young movement, very good.

Og selvfølgelig et skrytebilde

IMG_1365.jpg

Ikke så lett å se hvordan ho står når det ikke er jeg som tar bilde, og den som ta bilde kun tar de og gir f.. i hvordan ho står :)

Guest Just me!!
Skrevet

Det ble CK og junior-BIR på oss! :console: Uutrolig gøy å endelig få det til! Ble nesten med i BIS-finalen og, men selvfølgelig måtte gutten nyse og nekte å stå akkurat da dommeren skulle titte.

Siste utstilling på en stund, skal la han vokse og utvikle seg mer i løpet av vinteren. Så blir det comeback på våren! Dommeren påstod han ville være en prima hund om ett år, det er GØY å høre. :)

*bilde kommer*

Skrevet

Gratulerer så mye alle sammen! Speilielt grattis til Marianne med CK på Archie!

Jeg stilte kinesere for kennel Rimabra (Kristine Mali som egentlig stiller for henne var i Tr. Heim) og vi tok BIR og BIM junior og 2BTK og 2BHK (rett bak certet på begge to. Litt surt, men de er jo junior begge to, og har ingen hast)!

Gratulerer også til kennel Kellika (papillon) med cert på tispen deres :console:

Skrevet

Echo: 1, 1 UK, CK 1 BHK, Cert, BIR, BIG-3- (Bim: Matabichi Chocolatte Almasi)

Dennis: 1, 1 Jkk, CK, 4 BHK BIR Junior

:D

Skrevet

Snakk om grand slam! Gratulerer :D

Skrevet

Gratulerer :D

Noen som vet hvilken rase som ble BIS-junior? :D

Skrevet

Vi fikk Ck og cert og 2bhk på Hugos første utstilling!Italiensk dommer,som selv oppdretter rasen.

Obelix ble stilt for samme dommer,og ble BIR med cert,og ck..

Dommer lurte på om Obelix var import fra Italia..hehehe..bra det!

Ellers var Hugo litt skeptisk til dommer,så jeg hadde på forhånd bestemt meg for å "forlate" dommer,og snu vekk fra ham et par meter,for så å snu tilbake å ta det på ny..Dette tenkte jeg ville være en fin avbrekker for hunden og også en mulighet til å stille hunden opp på ny.

Dette funket greit..og jeg gjorde det vel 3-4 ganger for å "løsne"på situasjonen...

Jeg hadde også meldt på i siste laget,og ble bareå trene på "stå" i 1 1/2 uke før den store dagen!

Hugo var flink syns jeg..og det sykeste er at jeg var HELT avslappet...tross min "folkemengdeangst" og "redsel" for at Hugo skulle skape seg max på sin debut og at jeg dro ham ut i det store for tidlig.

Den roen jeg hadde med ham fatter jeg IKKE at jeg ikke har med Obelix som er såpass grei..

Så det var en stooor dag for oss!

BIS JUNIOR var Napolitansk Mastiff!!

Skrevet
Uff, Linda som bor rett ved meg, ble bitt og mistet en halv finger :D

I alle dager?! Hva skjedde? :D

Gratulerer også til alle med gode resultater!

Skrevet

Jeg posta i feil tråd :D Var på Støren, og det var vel ikke denne utstillingen?

Hun var uheldig og hadde hånda imellom da en hund skulle ta en annen..

Skrevet
Jeg posta i feil tråd :D Var på Støren, og det var vel ikke denne utstillingen?

Hun var uheldig og hadde hånda imellom da en hund skulle ta en annen..

Feil tråd eller ei, det er uansett fryktelig synd på henne... De fikk ikke reddet fingeren altså?

Skrevet
Det ble CK og junior-BIR på oss! :D Uutrolig gøy å endelig få det til! Ble nesten med i BIS-finalen og, men selvfølgelig måtte gutten nyse og nekte å stå akkurat da dommeren skulle titte.

Siste utstilling på en stund, skal la han vokse og utvikle seg mer i løpet av vinteren. Så blir det comeback på våren! Dommeren påstod han ville være en prima hund om ett år, det er GØY å høre. :D

*bilde kommer*

IGJEN GRATULERER :D

Stilte du han?

Gratulerer så mye alle sammen! Speilielt grattis til Marianne med CK på Archie!

Jeg stilte kinesere for kennel Rimabra (Kristine Mali som egentlig stiller for henne var i Tr. Heim) og vi tok BIR og BIM junior og 2BTK og 2BHK (rett bak certet på begge to. Litt surt, men de er jo junior begge to, og har ingen hast)!

Gratulerer også til kennel Kellika (papillon) med cert på tispen deres :D

Og de har forøvrig certene de trenger anyways så ingen krise :D

Du var flink og Rita var fornøyd med deg, flinke Line ;)

Pappan til Cola koste seg i tr.heim ;)

Guest Just me!!
Skrevet
IGJEN GRATULERER :D

Stilte du han?

Nei, mamma tok det. De var veldig flinke! :D En viss oppdretter ble litt misfornøyd med mamma i ringen, men shit au. Han kom heller ikke videre med tispa si i valpeshowt så. :D

Skrevet

Resultater Kaukasisk Ovcharka KSS utstillingen 2007

Dommer: Franco Ferrari, Italia

BIR: Nuch A-Varg (Kennel Rauland-Sandstøyl)

2BHK med CERT og junior bim vinner: Rauland-Sandstøyl C-Balto

3BHK: Little Merlin's Goliat

Junior klasse 2: Little Merlin's Petrus

BIM: Nuch Tachetee Baroness (Kennel Tachetee, Finland)

2BTK med CERT og junior BIR vinner: Rauland Sandstøyl C-Frigg

3BTK: Little Merlin's M-Monster

Junior klasse 2: Tachetee Dama

Junior klasse 3: Little Merlin's Petra

VALPER

BIR VALP: Buju (Kennel Cevan)

2bhk: Little Merlin's Ramling Rasuptin

BIM VALP: Birma (Kennel Cevan)

2btk: Little Merlin's Ramling Rose

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...