Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanskelig pels etter kasterering?


Turnip

Recommended Posts

Kan hunden få litt vanskeligere pels etter kasterering? Hørt at tisper kan forandre kvalitet på pelsen etter en sterlisering...

Merket på Mike at pelsen hans er mye mer seig/fett enn vanlig. Nå er det 2 uker siden jeg badet han pga pelsen var så seig og fett... og merker på han igjen nå at den er mer tovete og fettete igjen... Børster han nesten hver dag og han har ikke mer enn 3-4 cm lang pels. Pelsen blir alltid fettete ved bakparten hans først...

Han får kvalitetsfòr fra veterinær pga tykktarmsbetennelse, og kan ikke bytte fòr hvis det kan være grunnen med pelsen hans...

Men stusser litt da jeg merket pelsforandring på han etter han ble kasterert... Noe man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier hannen jeg hadde fikk anderledes pels etter kastrering. Den ble ullen og krøllete, måtte børstes hver dag for å holde den fri for floker. Alt hang seg fast i pelsen, småkvister, barnåler, til og med gress. Jeg løste problemet ved å barbere han..... Da fikk han lettstelt pels igjen og ble så fin atte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Jeg barberte han helt ned når jeg fikk han igjen fra Oslo dyreklinikk pga pelsen var så og si ødelagt da han hadde ligget i blod og avføring i 1,5 uke for han ikke klarte å reise seg... men nå som den er vokst ut, så er den veldig fett og alt, har barbert han ned en gang før også, da ble den ikke fett... men det var før han ble kasterert.

Han får selvfølgelig olje i maten sin... men kan det ha noe med stoffskifte eller noe å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre kastrerte hanhunder fikk mer pels bak på lårene og mistet mye av kragen rundt halsen etter kastrering. Den ene fikk også etter hvert mer fettete og ullen pels, men det tolket jeg som et symptom på smerter (ryggskade).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre kastrerte hanhunder fikk mer pels bak på lårene og mistet mye av kragen rundt halsen etter kastrering. Den ene fikk også etter hvert mer fettete og ullen pels, men det tolket jeg som et symptom på smerter (ryggskade).

Hm, dette var interessant, har jeg aldri hørt om før. Hadde du hørt om noe lignende selv tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...