Gå til innhold
Hundesonen.no

Henter lille Bailey på lørdag! :)

Tollertassen

Recommended Posts

Han er fra Kennel Adorea, er kjempespent nå, spesielt fordi han kom litt overraskende for meg når oppdretter fordelte valpene. ;) Men jeg tror nok hun vet absolutt best hvem som passer hjemme hos oss. Blir kjempespennende de første dagene, er min første egen hund.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh! Grattis! ;) Har en toller selv på 4,5 mnd. og de siste måndedene har vært så spennende og morsomme! Så det er bare å glede seg! Ja, Gunn Tove har peiling hun, og hun er en kjempeflink oppdretter har jeg inntrykk av! Gratulerer! Å være en adoreaner er nok noe å være stolt av! =) :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Ser at det er en god del her på forumet som har tollere, det er jo veldig artig da! Ja, er veldig fornøyd med oppdretter, hun er kjempeflink, å det er deilig når man skal ha en førstegangsvalp at man har en oppdretter som ikke synes det gjør noe å bli oppringt med spørsmål når det skulle være. ;)

Nå er det bare godt over to dager igjen så må si jeg er superspent! Er så redd for å gå på noen store blemmer:)

post-2436-1187776093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen i "tollerklubben"! ;) Jeg er overbevist om at det veldig lite som er skjønnere enn tollervalper, og Bailey var jo bare nok et glimrende eksempel på hvor søte de små tassene er :P

Snakket litt med Gunn Tove da jeg skulle ha valp, og hun var kjempegrei å spørre om alt mulig rart, veldig flink dame virker det som! ;)

Lykke til, og la oss få følge dere videre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange hyggelige meldinger om vår lille koseklump! Ser at dere har treninger og møter på Ekeberg Miriam, hadde vært morro å blitt med en gang :icon_fun: ! Er et lite stykke fra Rykkinn, men jeg har ikke sett noen Tollere rundt hos oss...Dessuten er jeg vokst opp på Nordstrand, Ekebergsletta er jo et knallfint tur/lekeområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fra Kennel Adorea, er kjempespent nå, spesielt fordi han kom litt overraskende for meg når oppdretter fordelte valpene. :console: Men jeg tror nok hun vet absolutt best hvem som passer hjemme hos oss. Blir kjempespennende de første dagene, er min første egen hund.......

tihi... Mamma kjenner noen som skjenner oppdretteren i kennel Adorea. Har vert på hjemmesiden noen ganger.. Tollere er jo kjempesøte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag henter vi med oss lille Bailey hjem, så nå bærer det nedover en fire timers tid og så fire timer til tilbake igjen:) Dette blir superspennende!!:console:

Dere kommer garantert til å få en utrolig spennde helg med lite søvn! Man blir fort så fascinert at man bare blir sitte å se på den lille valpen hele døgnet. Kos dere masse og husk å ta mange bilder, de vokser så alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte lille Bailey!

Jeg traff Gunn Tove på dyreklinikken da hun hadde hatt valpene på helsesjekk og fikk hilst på hele kullet, nydelige var de hele gjengen :D

Kjenner henne fra hundeklubben her (og så bor hun rett borti veien), veldig hyggelig og flink er hun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt en begivenhetsrik helg:) Bailey er trygt i hus og kommer nesten allerede overens med katten vår! Han er bare skjønn, men piper litt etter søskene sine enda, og det er jo ikke rart. Bilturen gikk flott uten noen som helst tissing eller bilsyke, flinke gutten...

I natt sov samboer og jeg på gulvet i stuen. Så hva gjør vi nå? Når er det passende å la han pipe litt for seg selv om natten? er mange spørsmål som ny hundeeier ja:)

Innkalling, noen tips til hvordan vi starter treningen med dette nå allerede?

post-2436-1188121745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! vi hadde killja i sengen leeenge. hun er mye tryggere da, og det er langt mere trivelig også, hehe. noen netter ligger hun i buret, men stort sett er hun i sengen vår enda. det er en brå overgang for ham å dra fra alle søsknene og mammaen. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min sov en stund i sengen. før han fikk sin egen seng som sto ved siden av sengen. Når han ble vant til den flyttet jeg den nærmere og nærmere døra og tilslutt rett utenfor døren min. Nå står den inne på hans eget rom. for å få han til å se positivt på sengen er å kanskje gi han et tyggebein eller noe i den slik at han forbinder en med noe godt?

Med innkallig kan du få en person til å holde han og vise han at du har en godbit og så løpe et stykke bortover mens du roper på han så blir han sluppet som regel løper hunden rett til deg:) Tror ihvertfall det burde funke.

han var helt nydelig! De skjønne øynene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med en nydelig gutt! KJempe søt!

Vi brukte navnet på valpen vår hele tiden. For å kose, gi mat, skal ut osv.

Og inkalling kom bare. Han var ikke lett å få kontakt med som bitteliten, men nå er han 8 mnd og har aldri stikki av! Bruker langline når vi er ute. Er han sammen med andre hunder er han løs på jorder etc, for å leke. Trener inkalling med godbiter eller lek eller kos. Alltid positivt.

Vår hun ville ikke sove i senga eller ved senga, han føler seg tryggest i bur. Hadde 12 våkenetter med skikkelig hyling, før vi tok frem bur og vips sov han hele natta, noe han enda gjør.

Nå øver vi på på plass inne. SKal holde seg i sengen sin, slappe av der.

Målet er at han skal vennes av med buret på sikt.

Men han har allerede lært seg hvordan åpne buret utenifra for å få ligge der, en rar hund.

Kos dere masse, slapp av og nyt valpetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...