Gå til innhold
Hundesonen.no

Henter lille Bailey på lørdag! :)


Tollertassen

Recommended Posts

Han er fra Kennel Adorea, er kjempespent nå, spesielt fordi han kom litt overraskende for meg når oppdretter fordelte valpene. ;) Men jeg tror nok hun vet absolutt best hvem som passer hjemme hos oss. Blir kjempespennende de første dagene, er min første egen hund.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh! Grattis! ;) Har en toller selv på 4,5 mnd. og de siste måndedene har vært så spennende og morsomme! Så det er bare å glede seg! Ja, Gunn Tove har peiling hun, og hun er en kjempeflink oppdretter har jeg inntrykk av! Gratulerer! Å være en adoreaner er nok noe å være stolt av! =) :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Ser at det er en god del her på forumet som har tollere, det er jo veldig artig da! Ja, er veldig fornøyd med oppdretter, hun er kjempeflink, å det er deilig når man skal ha en førstegangsvalp at man har en oppdretter som ikke synes det gjør noe å bli oppringt med spørsmål når det skulle være. ;)

Nå er det bare godt over to dager igjen så må si jeg er superspent! Er så redd for å gå på noen store blemmer:)

post-2436-1187776093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen i "tollerklubben"! ;) Jeg er overbevist om at det veldig lite som er skjønnere enn tollervalper, og Bailey var jo bare nok et glimrende eksempel på hvor søte de små tassene er :P

Snakket litt med Gunn Tove da jeg skulle ha valp, og hun var kjempegrei å spørre om alt mulig rart, veldig flink dame virker det som! ;)

Lykke til, og la oss få følge dere videre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange hyggelige meldinger om vår lille koseklump! Ser at dere har treninger og møter på Ekeberg Miriam, hadde vært morro å blitt med en gang :icon_fun: ! Er et lite stykke fra Rykkinn, men jeg har ikke sett noen Tollere rundt hos oss...Dessuten er jeg vokst opp på Nordstrand, Ekebergsletta er jo et knallfint tur/lekeområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fra Kennel Adorea, er kjempespent nå, spesielt fordi han kom litt overraskende for meg når oppdretter fordelte valpene. :console: Men jeg tror nok hun vet absolutt best hvem som passer hjemme hos oss. Blir kjempespennende de første dagene, er min første egen hund.......

tihi... Mamma kjenner noen som skjenner oppdretteren i kennel Adorea. Har vert på hjemmesiden noen ganger.. Tollere er jo kjempesøte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag henter vi med oss lille Bailey hjem, så nå bærer det nedover en fire timers tid og så fire timer til tilbake igjen:) Dette blir superspennende!!:console:

Dere kommer garantert til å få en utrolig spennde helg med lite søvn! Man blir fort så fascinert at man bare blir sitte å se på den lille valpen hele døgnet. Kos dere masse og husk å ta mange bilder, de vokser så alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte lille Bailey!

Jeg traff Gunn Tove på dyreklinikken da hun hadde hatt valpene på helsesjekk og fikk hilst på hele kullet, nydelige var de hele gjengen :D

Kjenner henne fra hundeklubben her (og så bor hun rett borti veien), veldig hyggelig og flink er hun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt en begivenhetsrik helg:) Bailey er trygt i hus og kommer nesten allerede overens med katten vår! Han er bare skjønn, men piper litt etter søskene sine enda, og det er jo ikke rart. Bilturen gikk flott uten noen som helst tissing eller bilsyke, flinke gutten...

I natt sov samboer og jeg på gulvet i stuen. Så hva gjør vi nå? Når er det passende å la han pipe litt for seg selv om natten? er mange spørsmål som ny hundeeier ja:)

Innkalling, noen tips til hvordan vi starter treningen med dette nå allerede?

post-2436-1188121745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! vi hadde killja i sengen leeenge. hun er mye tryggere da, og det er langt mere trivelig også, hehe. noen netter ligger hun i buret, men stort sett er hun i sengen vår enda. det er en brå overgang for ham å dra fra alle søsknene og mammaen. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min sov en stund i sengen. før han fikk sin egen seng som sto ved siden av sengen. Når han ble vant til den flyttet jeg den nærmere og nærmere døra og tilslutt rett utenfor døren min. Nå står den inne på hans eget rom. for å få han til å se positivt på sengen er å kanskje gi han et tyggebein eller noe i den slik at han forbinder en med noe godt?

Med innkallig kan du få en person til å holde han og vise han at du har en godbit og så løpe et stykke bortover mens du roper på han så blir han sluppet som regel løper hunden rett til deg:) Tror ihvertfall det burde funke.

han var helt nydelig! De skjønne øynene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med en nydelig gutt! KJempe søt!

Vi brukte navnet på valpen vår hele tiden. For å kose, gi mat, skal ut osv.

Og inkalling kom bare. Han var ikke lett å få kontakt med som bitteliten, men nå er han 8 mnd og har aldri stikki av! Bruker langline når vi er ute. Er han sammen med andre hunder er han løs på jorder etc, for å leke. Trener inkalling med godbiter eller lek eller kos. Alltid positivt.

Vår hun ville ikke sove i senga eller ved senga, han føler seg tryggest i bur. Hadde 12 våkenetter med skikkelig hyling, før vi tok frem bur og vips sov han hele natta, noe han enda gjør.

Nå øver vi på på plass inne. SKal holde seg i sengen sin, slappe av der.

Målet er at han skal vennes av med buret på sikt.

Men han har allerede lært seg hvordan åpne buret utenifra for å få ligge der, en rar hund.

Kos dere masse, slapp av og nyt valpetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...