Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannstein

Recommended Posts

Pippin har hatt så fine tenner helt til for to-tre måneder siden. Nå er det mye tannstein og han har ganske dårlig ånde. Jeg prøver å skrape med negler og tannsteinskrape, men har ikke helt taket på det. Idag så jeg at tannkjøttet var litt hovent også. Det ser ut til at jeg blir nødt til å få det slipt bort, men jeg er ikke så glad for at han må dopes ned, (hadde en katt en gang som aldri våknet etter neddoping :lol: ). For mennesker finnes det en lettere anestesimetode der man ikke er helt i "koma", bare veldig sløv. Brukes noe slikt på dyr også?

Hva slags erfaringer har dere andre med tannsteinsliping, går det fort og greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet to år på en dyreklinikk, der stelte vi tannstein og andre tannplager.

Hunden kan være litt sår i munnen et par dager, men det går fort og greit.

De blir lagt på narkose og får renset tenner via ultralyd.

Trekker om nødvendig, hvis det er dårlige tenner.

HUnden ligger på klinikken til de våkner opp

Jeg bruker PLaque of animal på mine dyr og det er kjempe kjekt! Løsner tannstein lett, og jeg pusser med elektrisk tannbørste hjemme!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka gammlemor var til vetten forrige tirsdag for å fjerne noen plagsomme analkjertler.

Hun fikk først en likegladsprøyte(som vi kaller det) og ble slapp av det og når de oppererte så brukte de gass.

Spurte om de kunne fjerne tannsten på henne når hun alikavell var dopet (var ikke så mye) og det kunne de hvis ikke hun våknet så veldig fort opp etter gassen.

Når vi hentet henne så var tenne hvite og fine og ikke betalte vi for det heller, bare for operasjonen som var avtalt på forrhånd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...