Gå til innhold
Hundesonen.no

Virus på MSN !

AllStar

Recommended Posts

Skrevet

Hvis dere får en meld som sier :"Finn ut hvem som slettet deg fra MSN uten at du merket det:" pluss en link, ikke trykk på linken! Det er virus på den..

Noen venner av meg gjorde dette, og ja, de har fått virus :lol:

Så vær forsiktig dere som har MSN.. Selv tørte jeg ikke åpne den, og takk gud for det! :)

Skrevet

Man skal vel generelt være påpasselig med å åpne linker fra MSN, det er mye virus ute og går... Jeg åpner sjelden noe uten å spørre hva det er først, men likevel; takk for advarsel!

Skrevet
Takk for tips. ;) Hvis noen vil finne ut om noen har slettet deg fra lista er det jo bare å installere Plus.

Hm, jeg har Plus. Men hvordan kan man bruke det til å finne ut dette da?

Skrevet
Hm, jeg har Plus. Men hvordan kan man bruke det til å finne ut dette da?

Gå på Plus i menyen, deretter Kontaktliste-opprydding. Helt til høyre står det hvem som har deg i listen sin.

Dette kan man også riktignok finne ut uten Plus, ved å gå på Verktøy --> Alternativer --> Personvern, og deretter klikke på "Vis"-knappen der det står "Se hvem som har lagt deg til i kontaktlisten sin". Men det er lettere å bruke Plus til å sjekke dette ;)

Skrevet
Gå på Plus i menyen, deretter Kontaktliste-opprydding. Helt til høyre står det hvem som har deg i listen sin.

Dette kan man også riktignok finne ut uten Plus, ved å gå på Verktøy --> Alternativer --> Personvern, og deretter klikke på "Vis"-knappen der det står "Se hvem som har lagt deg til i kontaktlisten sin". Men det er lettere å bruke Plus til å sjekke dette :console:

Supert! Da fant jeg frem og har konstatert at ingen er sinna på meg *ler*

Skrevet
Supert! Da fant jeg frem og har konstatert at ingen er sinna på meg *ler*

Jeg tittet inn selv, og så at det faktisk ER noen som er sinna på meg :Laugh:

Skrevet
Jeg tittet inn selv, og så at det faktisk ER noen som er sinna på meg :Laugh:

Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Skrevet
Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Hehe, det oppdaget jeg også når jeg sjekket min. Får satse på at ikke alle sjekker de greiene her :D

Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å sjekke om noen har blokkert deg eller ikke, gidder de ikke å snakke med meg, så er det helt greit, da har sannsynligvis ikke jeg lyst til å snakke med de heller - så viktig er det ikke, egentlig :)

Skrevet

Hø? Hvorfor kommer de til å bli sinna på deg? Fordi du har blokkert dem? *litt forvirret her nå*

:)

Skrevet
Hø? Hvorfor kommer de til å bli sinna på deg? Fordi du har blokkert dem? *litt forvirret her nå*

Antakelig fordi hun har slettet folk som fremdeles har henne i kontaktlistene sine :D

Skrevet

Antakelig fordi hun har slettet folk som fremdeles har henne i kontaktlistene sine :D

Hehe, korrekt.

(ikke det at jeg tror de blir sinna, ment som en liten spøk)

Skrevet
Skjønner ikke vitsen med å sjekke om noen har blokkert deg eller ikke, gidder de ikke å snakke med meg, så er det helt greit, da har sannsynligvis ikke jeg lyst til å snakke med de heller - så viktig er det ikke, egentlig :)

Vitsen er at hvis noen har blokkert deg eller slettet deg fra lista kan du og slette dem fra lista sånn at du ikke har masse folk på lista som du aldri snakker med likevel. :D Veldig praktisk for de som har hundrevis av kontakter.

Skrevet

Hjeeelp..!

Neida..

Fikk den linken akkurat nå. Hadde jeg ikke lest om den her for ca en uke siden hadde jeg nok trykket på den.

Takk for hjelpen!

Skrevet

Må jeg installere den nyeste versjonen av msn for å få dette pluss greiene? Jeg likte ikke den nye msnen så jeg lastet ned versjon 7.5 :blink:

Skrevet
Må jeg installere den nyeste versjonen av msn for å få dette pluss greiene? Jeg likte ikke den nye msnen så jeg lastet ned versjon 7.5 :blink:

Da tror jeg du kan benytte denne gamle versjonen av Plus :lol:

• 2 months later...
  • 4 months later...
Skrevet

Fikk en link som jeg var dum nok til å åpne, hva gjør jeg når noen eller noe logger seg av og på med min messengeradresse. Er det bare å slette og ordne seg ny adresse?

Skrevet

Virus går vel på data, ikke på msn.

Tror jeg ihvertfall.

Det er jo et virus ute å går nå som sender deg en tekst der det står noe slikt som "sjekk ut bildene fra helga" + en link.

Dette er virus, og dette viruset begynner deretter å sende nye linker med tilsvarende tekster til kontaktene dine. Dette vet jeg går på data, og da må man installere antivirus.

Virusene blir smartere og smartere så spør alltid før du tar imot en link.

Det er nemlig skikkelig irriterende å motta 6-7 meldinger fra samme mottaker om noen bilder fra diverse, som bare er virus.

Guest Dratini
Skrevet

Eller det bare står en link:

http://www.(brukernavnet til den som sendte "linken").(ettelleranna her også).org

DET er virus... Klikker du på linken får du beskjed om å legge inn ditt msn-brukernavn og msn-passord. Når du da trykker "ok"/"sign in", kommer det opp på DIN msn "Du har logget på fra en annen maskin". Da er ditt brukernavn og ditt passord stjålet og alle i din kontaktliste får tilsendt damme link, men med ditt msn-brukernavn...

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...