Gå til innhold
Hundesonen.no

Virus på MSN !

AllStar

Recommended Posts

Skrevet

Hvis dere får en meld som sier :"Finn ut hvem som slettet deg fra MSN uten at du merket det:" pluss en link, ikke trykk på linken! Det er virus på den..

Noen venner av meg gjorde dette, og ja, de har fått virus :lol:

Så vær forsiktig dere som har MSN.. Selv tørte jeg ikke åpne den, og takk gud for det! :)

Skrevet

Man skal vel generelt være påpasselig med å åpne linker fra MSN, det er mye virus ute og går... Jeg åpner sjelden noe uten å spørre hva det er først, men likevel; takk for advarsel!

Skrevet
Takk for tips. ;) Hvis noen vil finne ut om noen har slettet deg fra lista er det jo bare å installere Plus.

Hm, jeg har Plus. Men hvordan kan man bruke det til å finne ut dette da?

Skrevet
Hm, jeg har Plus. Men hvordan kan man bruke det til å finne ut dette da?

Gå på Plus i menyen, deretter Kontaktliste-opprydding. Helt til høyre står det hvem som har deg i listen sin.

Dette kan man også riktignok finne ut uten Plus, ved å gå på Verktøy --> Alternativer --> Personvern, og deretter klikke på "Vis"-knappen der det står "Se hvem som har lagt deg til i kontaktlisten sin". Men det er lettere å bruke Plus til å sjekke dette ;)

Skrevet
Gå på Plus i menyen, deretter Kontaktliste-opprydding. Helt til høyre står det hvem som har deg i listen sin.

Dette kan man også riktignok finne ut uten Plus, ved å gå på Verktøy --> Alternativer --> Personvern, og deretter klikke på "Vis"-knappen der det står "Se hvem som har lagt deg til i kontaktlisten sin". Men det er lettere å bruke Plus til å sjekke dette :console:

Supert! Da fant jeg frem og har konstatert at ingen er sinna på meg *ler*

Skrevet
Supert! Da fant jeg frem og har konstatert at ingen er sinna på meg *ler*

Jeg tittet inn selv, og så at det faktisk ER noen som er sinna på meg :Laugh:

Skrevet
Jeg tittet inn selv, og så at det faktisk ER noen som er sinna på meg :Laugh:

Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Skrevet
Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Hehe, det oppdaget jeg også når jeg sjekket min. Får satse på at ikke alle sjekker de greiene her :D

Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å sjekke om noen har blokkert deg eller ikke, gidder de ikke å snakke med meg, så er det helt greit, da har sannsynligvis ikke jeg lyst til å snakke med de heller - så viktig er det ikke, egentlig :)

Skrevet

Hø? Hvorfor kommer de til å bli sinna på deg? Fordi du har blokkert dem? *litt forvirret her nå*

:)

Skrevet
Hø? Hvorfor kommer de til å bli sinna på deg? Fordi du har blokkert dem? *litt forvirret her nå*

Antakelig fordi hun har slettet folk som fremdeles har henne i kontaktlistene sine :D

Skrevet

Antakelig fordi hun har slettet folk som fremdeles har henne i kontaktlistene sine :D

Hehe, korrekt.

(ikke det at jeg tror de blir sinna, ment som en liten spøk)

Skrevet
Skjønner ikke vitsen med å sjekke om noen har blokkert deg eller ikke, gidder de ikke å snakke med meg, så er det helt greit, da har sannsynligvis ikke jeg lyst til å snakke med de heller - så viktig er det ikke, egentlig :)

Vitsen er at hvis noen har blokkert deg eller slettet deg fra lista kan du og slette dem fra lista sånn at du ikke har masse folk på lista som du aldri snakker med likevel. :D Veldig praktisk for de som har hundrevis av kontakter.

Skrevet

Hjeeelp..!

Neida..

Fikk den linken akkurat nå. Hadde jeg ikke lest om den her for ca en uke siden hadde jeg nok trykket på den.

Takk for hjelpen!

Skrevet

Må jeg installere den nyeste versjonen av msn for å få dette pluss greiene? Jeg likte ikke den nye msnen så jeg lastet ned versjon 7.5 :blink:

Skrevet
Må jeg installere den nyeste versjonen av msn for å få dette pluss greiene? Jeg likte ikke den nye msnen så jeg lastet ned versjon 7.5 :blink:

Da tror jeg du kan benytte denne gamle versjonen av Plus :lol:

• 2 months later...
  • 4 months later...
Skrevet

Fikk en link som jeg var dum nok til å åpne, hva gjør jeg når noen eller noe logger seg av og på med min messengeradresse. Er det bare å slette og ordne seg ny adresse?

Skrevet

Virus går vel på data, ikke på msn.

Tror jeg ihvertfall.

Det er jo et virus ute å går nå som sender deg en tekst der det står noe slikt som "sjekk ut bildene fra helga" + en link.

Dette er virus, og dette viruset begynner deretter å sende nye linker med tilsvarende tekster til kontaktene dine. Dette vet jeg går på data, og da må man installere antivirus.

Virusene blir smartere og smartere så spør alltid før du tar imot en link.

Det er nemlig skikkelig irriterende å motta 6-7 meldinger fra samme mottaker om noen bilder fra diverse, som bare er virus.

Guest Dratini
Skrevet

Eller det bare står en link:

http://www.(brukernavnet til den som sendte "linken").(ettelleranna her også).org

DET er virus... Klikker du på linken får du beskjed om å legge inn ditt msn-brukernavn og msn-passord. Når du da trykker "ok"/"sign in", kommer det opp på DIN msn "Du har logget på fra en annen maskin". Da er ditt brukernavn og ditt passord stjålet og alle i din kontaktliste får tilsendt damme link, men med ditt msn-brukernavn...

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...