Gå til innhold
Hundesonen.no

Virus på MSN !


AllStar

Recommended Posts

Hvis dere får en meld som sier :"Finn ut hvem som slettet deg fra MSN uten at du merket det:" pluss en link, ikke trykk på linken! Det er virus på den..

Noen venner av meg gjorde dette, og ja, de har fått virus :lol:

Så vær forsiktig dere som har MSN.. Selv tørte jeg ikke åpne den, og takk gud for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har Plus. Men hvordan kan man bruke det til å finne ut dette da?

Gå på Plus i menyen, deretter Kontaktliste-opprydding. Helt til høyre står det hvem som har deg i listen sin.

Dette kan man også riktignok finne ut uten Plus, ved å gå på Verktøy --> Alternativer --> Personvern, og deretter klikke på "Vis"-knappen der det står "Se hvem som har lagt deg til i kontaktlisten sin". Men det er lettere å bruke Plus til å sjekke dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Plus i menyen, deretter Kontaktliste-opprydding. Helt til høyre står det hvem som har deg i listen sin.

Dette kan man også riktignok finne ut uten Plus, ved å gå på Verktøy --> Alternativer --> Personvern, og deretter klikke på "Vis"-knappen der det står "Se hvem som har lagt deg til i kontaktlisten sin". Men det er lettere å bruke Plus til å sjekke dette :console:

Supert! Da fant jeg frem og har konstatert at ingen er sinna på meg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet inn selv, og så at det faktisk ER noen som er sinna på meg :Laugh:

Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Hehe, det oppdaget jeg også når jeg sjekket min. Får satse på at ikke alle sjekker de greiene her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å sjekke om noen har blokkert deg eller ikke, gidder de ikke å snakke med meg, så er det helt greit, da har sannsynligvis ikke jeg lyst til å snakke med de heller - så viktig er det ikke, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her også. MEn så sjekket jeg på den andre måten man også kan gjøre med "vanlig" msn, og der ser jeg at det er mange som kommer til å bli sinna på meg ;P

Hø? Hvorfor kommer de til å bli sinna på deg? Fordi du har blokkert dem? *litt forvirret her nå*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø? Hvorfor kommer de til å bli sinna på deg? Fordi du har blokkert dem? *litt forvirret her nå*

:)

Antakelig fordi hun har slettet folk som fremdeles har henne i kontaktlistene sine :D

Hehe, korrekt.

(ikke det at jeg tror de blir sinna, ment som en liten spøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å sjekke om noen har blokkert deg eller ikke, gidder de ikke å snakke med meg, så er det helt greit, da har sannsynligvis ikke jeg lyst til å snakke med de heller - så viktig er det ikke, egentlig :)

Vitsen er at hvis noen har blokkert deg eller slettet deg fra lista kan du og slette dem fra lista sånn at du ikke har masse folk på lista som du aldri snakker med likevel. :D Veldig praktisk for de som har hundrevis av kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Virus går vel på data, ikke på msn.

Tror jeg ihvertfall.

Det er jo et virus ute å går nå som sender deg en tekst der det står noe slikt som "sjekk ut bildene fra helga" + en link.

Dette er virus, og dette viruset begynner deretter å sende nye linker med tilsvarende tekster til kontaktene dine. Dette vet jeg går på data, og da må man installere antivirus.

Virusene blir smartere og smartere så spør alltid før du tar imot en link.

Det er nemlig skikkelig irriterende å motta 6-7 meldinger fra samme mottaker om noen bilder fra diverse, som bare er virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Eller det bare står en link:

http://www.(brukernavnet til den som sendte "linken").(ettelleranna her også).org

DET er virus... Klikker du på linken får du beskjed om å legge inn ditt msn-brukernavn og msn-passord. Når du da trykker "ok"/"sign in", kommer det opp på DIN msn "Du har logget på fra en annen maskin". Da er ditt brukernavn og ditt passord stjålet og alle i din kontaktliste får tilsendt damme link, men med ditt msn-brukernavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...