Gå til innhold
Hundesonen.no

Bikkja tisset på meg!


meg123

Recommended Posts

Følgende skjedde i går: Yaris og jeg var på besøk hos en annen hannbikkje.Eieren og jeg merket fort at disse to hundene ikke gikk så bra overens,flekking av tenner til hverandre osv.

Jeg holdt Yaris borte ved meg, også kommer den andre hannbikkja bort,løfter på beinet og tisser på buksa mi!

Makan!Jeg ble helt sjokkert og eieren sa eller gjorde ingen verdens ting.

Hva ville dere gjort hvis dere var i min situation??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bare ledd..

Hannhunder er hannhunder, uhell skjer, var da vel ikke eieren sin skyld at hunden tisset på deg, men h*n kunne sagt unnskyld ihvertfall for å være høflig.

Jeg ser ikke på det som et uhell, og hadde nok sagt strengt fy/nei til bikkja i det, det ble gjort. Sånt overser jeg ikke. En hannhund skal da ikke få lov til å tisse på hvem den vil selvom det er en hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg også! Hadde hannhund tidligere, og en gang vi traff en rottis på samme alder. de var ca 12 mnd begge to, så tissa den andre på meg. Tror nok det var for å markere, ikke et uhell, men eieren sa at det hadde skjedd tidligere også. Jeg ble ikke sur eller så, mest takknemlig for at bikkja mi ikke hadde samme vanen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg synes ikke dette er greit... Greit nok at hannhunder markerer, men de trenger da absolutt ikke få lov til å gjøre det på hvem som helst eller hva som helst. Om eieren av denne hunden ikke engang beklaget hendelsen, kjenner jeg selv at jeg hadde blitt ganske provosert. Nei, jeg hadde ikke ledd, men heller prøvd å opplyse om at sånt faktisk ikke er akseptabelt. Om min hund hadde funnet på å gjøre noe sånt, hadde han fått beskjed om at sånt gjør man rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo selvfølgelig kjeftet på hunden om det var min hund som tisset på noen, men jeg tar ikke andre sine hunder, det er ikke mitt ansvar og ja, jeg hadde sett det komiske i det. Hadde ikke hisset meg opp for det.

Hadde vel heller hintet til eieren at han kanskje burde si nei til hunden sin istedenfor å bli dritsur.

Situasjonen hørtes jo veldig stressende ut for den hannen som tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette har jeg da opplevd tidligere :wub: Sofus møtte en annen stooor pels som forsåvidt gikk godt i lag med hverandre. Så her var det altså ikke noe "uroligheter" som lå tydeligvis oppe i dage. Men, det forhindret ikke at denne andre hannhunden gikk bort til meg, løftet på bakpoten og startet å tisse. Faktisk fikk jeg avverget det hele ved å ta å dytte til hunden og hoppe bort selv. Slik jeg så det, så var det en klar "hilsen" fra denne stoooore, eldre hunden at han nå også "tok over" meg og min lukt overfor Sofus.

En annen gang var det faktisk Sofus, men da mer i den vimsete, stressete "fuglis" tendensen han pleier å ha... Altså, vi var på miljøtrening og det aulte av hunder rundt ham og han ville ut og leke, men fikk ikke lov. Måtte stå i bånd. Jeg mistet litt fokus på ham (sto og snakket med andre) og Sofus gikk fra "på plass" og på den andre siden. Da jeg skulle til å dra ham tilbake, så oppdaget jeg at han (med blikket festet på de andre løse, lekende hundene) hadde løftet opp bakfoten. Igjen, fikk jeg faktisk hoppet unna samtidig som jeg fikk sagt et "HEY" og pelsen ble plutselig klar i blikket igjen, så på meg og så fryktelig forrvirret ut. Hehe..

Nå vet jeg ikke om jeg klarte å vise at dette var to forskjellige situasjoner.. Men den første var en markering fra den andre hannhunden TIL Sofus... den andre var en fullstendig, idiotisk (Ja, min egen hund...), fjern vims av en fuglis wannabe som måtte tisse, og som hadde nada oversikt over hvor han egentlig tisset hen...

Men uansett, hadde Sofus gjort noe slikt mot en annen så hadde han helt klart og tydelig fått beskjed om at dette IKKE er lov. Det fikk han forsåvidt denne gangen selv (når det var meg som var offeret)- den "HEY'en" gikk rett inn :D

I din situasjon, tja... si det. Spørs hvordan denne fremmede hunden takler hva liksom. Men strengt tatt, jeg hadde hoppet unna og nok kommet med en "NEI" eller "HEY" eller noe. Dette går instinktivt! Som eier til denne hunden, så burde han (tror jeg det var du sa) ha sagt ifra til hunden sin selv om at dette ikke er tillatt, så unnskyldt til deg. Strengt tatt, egentlig burde han vel ha vasket buksen din :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kurs med en haug med folk som jeg i det hele tatt ikke trivdes med,og som var temmelig frekke.

Hunden til han ene kom rett bort til meg og pisset på meg...Og alle bare lo og laget et stort nummer utav hva jeg trodde om at hunden gjorde det med akkurat MEG av alle 5 som stod på rekke ved terassekanten og røykte

.Der skulle jeg være en hel dag med PISS på hele buksa,og med vemmelige folk som flirte av det.

Så jeg ble sint og lei pga deres oppførsel inni meg,men tok det med humor utad.Hunden sa jeg skarpt NEI til,og snudde fort om den nærmet seg meg senere.Obelix har pisset på meg to ganger på Åsen lufteplass,og det virket som om han var helt fjern og ikke tenkte over det da det skjedde så spontant.Jeg trorhan var stressa.Det var maaange hunder der,så kanskje han bare skulle fortelle alle de andre hundene jeg tilhørte..hahaha.Tosken!Tissing på folk er NEEEEEI!Obelix tissa på sambo og,og da var sambo momentant med å dytte han vekk å si "HVA ****!"som sikkert betydde nei..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm.... på ringtrening med lill og camilla i går så løftet Willy på beinet og pissa på MEG! Hallo... jeg er jo hans... :wub:

Tror han skulle markere meg ovenfor Baghera (camillas... ) :D dumme hannbikkjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Skjedd to ganger på utstilling med meg, Archie rett og slett markerer en liten skvett bakom ryggen min. Snillingen. Aner ikke hvorfor han gjør det,men nå er jeg hans ihvertfall. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akseptert at min hund hadde tisset på meg - hvis det ikke var av vanvare da. Jeg har blitt forsøkt tisset på av hannhunder da min forrige hund var unghund - og har tolket det som dominerende atferd. Jeg har da klart sagt fra til hunden at dette aksepterer jeg ikke (dvs. dratt i gang kjeftamentet) - uten å be eier om lov. Såpass mener jeg eier må tåle når hunden h*ns gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg var. Men det var i alle fall lenge siden. Da var det to menn som snakket. Han ene hadde hund. De hadde sikkert snakt lenge. Plutselig såg jeg at hundne pisste på han andre mannen :lol: Han hadde kjeledress og merket det ikke engang ;) Ikke eieren heller for dens saks skyld. Hihi! Det var ganske morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen har aldri tisset på noen med vilje, men da han var liten ble han så begeistret når han møtte folk at det av og til kom en skvett... :rolleyes: tihi

Dessuten, hannhunder er hannhunder! Vet ikke hva jeg ville gjort om en hund tisset på meg, man skal jo egentlig ikke kjefte på hunder som tisser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen har aldri tisset på noen med vilje, men da han var liten ble han så begeistret når han møtte folk at det av og til kom en skvett... :rolleyes: tihi

Dessuten, hannhunder er hannhunder! Vet ikke hva jeg ville gjort om en hund tisset på meg, man skal jo egentlig ikke kjefte på hunder som tisser...

Joda, men det er forskjell på tissing og markering. At en hund tisser på meg av uhell fordi den MÅ er greit, men markering på mennesker godtar jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Man kan jo ikke tillate det om hunden markerer på folk.

Måtte bare skrive det der fordi det var litt komisk av og til, tenk å tisse av ren glede! :console: hehe.

Men det er jo noe helt annet enn markering, som ikke er noe serlig komisk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...