Gå til innhold
Hundesonen.no

Når går dere over til 2 fôringer om dagen?


Recommended Posts

Enkelt spørsmål.

Fôrer nå 3 ganger pr dag. Når er det hensiktsmessig å gå over til f.eks 2? Han spiser ikke alltid maten jeg setter fram (bruker Eukanuba valpefôr for store raser etter anbefaling fra veterinær), og da tar jeg det bort og venter til neste måltid. Dette akter jeg å fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ned på måltidene når valpen tydelig har visst at den ikke har "bruk" for 3 måltider lengre. Hvis hun sjeldent spiser det siste, så ville jeg nok gått ned til to.

Det er helt vilkårlig hvilket måltid han hopper over. Noen dager hopper han over "frokosten", andre dager måltidet midt på dagen og andre dager igjen hopper han over kveldsmåltidet. Det skjer også at han enten spiser alle 3 måltidene eller at han ikke spiser i det hele tatt. Uff, dette er da ikke lett!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv å gå ned til to måltider nå. Og valpen min er nesten 4 1/2 mnd gammel.

Men et lite spm når man trapper ned til to. Når på døgnet bør disse gis? Og hvor mange timer mellom? (ene gis jo om morgenen, så blir kanskje det siste spm som er tellende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv å gå ned til to måltider nå. Og valpen min er nesten 4 1/2 mnd gammel.

Men et lite spm når man trapper ned til to. Når på døgnet bør disse gis? Og hvor mange timer mellom? (ene gis jo om morgenen, så blir kanskje det siste spm som er tellende)

Når på dagen forer du nå da?

Det jeg synns er viktig er at det ikke blir to måltider med kort mellomrom (feks morgen og middag) for da kommer ikke neste måltid før neste morgen igjenn. Så det bør være ca like lenge mellom måltidene. Husl å øk mengden på hvert måltid da, valpen skal ha like mye mat, bare to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner dette å bli en del år siden, men jeg tror Orry trappet ned til 2 måltider når han var 4-5 måneder. Da gikk vi over til å gå han mat morgen og kveld. Som buhund-jenta sier, tror jeg det er lurt at det er omtrent like langt tidsrom mellom hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på dagen forer du nå da?

Det jeg synns er viktig er at det ikke blir to måltider med kort mellomrom (feks morgen og middag) for da kommer ikke neste måltid før neste morgen igjenn. Så det bør være ca like lenge mellom måltidene. Husl å øk mengden på hvert måltid da, valpen skal ha like mye mat, bare to ganger om dagen.

Nå gir jeg vel når vi står opp, så litt før middagstider her hjemme, og på kvelden (ikke for sent, for da MÅ ho ut om natta).

Men si at jeg gir når vi står opp, og så rundt 7? Eller hva mener dere? Blir jo også litt godbiter utover dagen (når vi trener litt smått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...