Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bil

LiLi

Hvor i bilen sitter hunden?  

17 stemmer

1. 1.

• Løs, hvor den vil
      3
    • På fanget
      1
    • I sikkerhetssele
      1
    • I bur
      12

Recommended Posts

Skrevet

Hvor i bilen sitter hunden din?

LiLi sitter i bur i baksetet. Noen ganger får hun også sitte på fanget, særlig hvis vi kjører langt. Da sitter hun på fanget til den som er passasjer, og bare der.

Skrevet

Odin har i min bil (volvo 240), ikke plass til bur som passer til ham, så han ligger i baksetet på et trekk,som går fra nakkestøtten på setene foran,til nakkestøttene på setene bak. Da ligger han komfortabelt og trygt,i sikkerhetsselen sin.

:)

(som pga hans str og vekt er ekstra sterk)

Skrevet

enten i transportburet, i bagasjerommet(nesten aldri..) eller i baksete uten sele. har vært litt slarkete med buret i det siste og hanar vært en del i baksete, men nå skal vi sjerpe oss! nå skal han pent få sitte i buretigjenn :)

Skrevet

Eso ligger på pleddet i baksetet, da vi ikke har stor nok bil (les: stasjonsvogn) til et bilbur! Når han var mindre så fikk han sitte på fanget til den han ville, men det er han alt for stor til nå :D

Edit: Driver å undersøker priser for reisebur (atlas, kennel o.l) Noen som vet hvilken størrelse jeg må satse på der? Pris? :)

Skrevet

Jeg bruker alltid bur på mine hunder... Jeg har stasjonsvogn (hipp hurra for volvo :)) og har dobbelt Trønderbur bak :D

Skal noen invistere i bur med det første anbefaler jeg det buret på det varmeste!! Stødig og robust, sikkert og luftig :D

www.tronderburet.no

Trond (samboeren) har hoppet på "taket" til buret utenat det kom en eneste bulk eller skramme i det :D åsså er det veldig greit med et bur som ikke klirrer :D

Det var dagens reklame hehe:D

Skrevet

Hera ligger i buret i baksetet. Ho liker godt å være løs og få sitte i baksetet som ho vil (de gangene vi har hatt buret på et annet sted) men vi foretrekker bur selv, da hunden er på en plass uten å være rastøs og forstyrre sjåføen og passasjeren. Sikkert vært moro med sele, men vi forlater ofte hunden i bilen, så da kan ikke ho bare sitte der heller. hehe :) Da får ho sove i buret sitt. Så bur er veldig kjekt.

Skrevet

Felix ligger ved beina mine, der er det ganske liten plass sånn at han ikke detter frem og tilbake, der roer han seg veldig og det blir nesten som et bur.. :)

Skrevet
Felix ligger ved beina mine, der er det ganske liten plass sånn at han ikke detter frem og tilbake, der roer han seg veldig og det blir nesten som et bur.. :)

Men kommer dere i front mot front eller kjedekollisjon da, så er bikkja den første som garantert blir klemt ihjel..

Skrevet

Til de som har løse hunder i bilen:

Dere er klar over at i en kollisjon kan dere faktisk blir drept av deres egne hunder...?? Ja, også dere med hund på 5 kg.

Ikke nok med det, men hunden er jo ikke sikret på en forsvarlig måte for deres eget ve og vel.

Skrevet

Synes også det er så mye greiere å ha dem i bur når man går fra dem. Slipper å passe på om de hopper ut og sånn. Og mye tryggere og bedre for hundene.

Skrevet
Synes også det er så mye greiere å ha dem i bur når man går fra dem. Slipper å passe på om de hopper ut og sånn. Og mye tryggere og bedre for hundene.

hopper ut? Når man åpner døra da eller? Lunah hopper aldri ut av bilen før jeg har sagt 'værsegod'. :)

Ja, også kan de jo tygge på seter...

Skrevet

hopper ut? Når man åpner døra da eller? Lunah hopper aldri ut av bilen før jeg har sagt 'værsegod'. :)

Ja, også kan de jo tygge på seter...

Ja, men hun er jo litt større og da. Har sett mange miniatyrer som går under bilsetene og plutselig er under pedaler o.l. Da må man liksom alltid passe på hvor de er hen før man åpner døra. Men selvsagt, hvis de bare sitter i baksetet så er det jo greit. Tygge kan de også gjøre ja. Huff, jeg ville aldri hatt hunden løs i bil. Men min er veldig enkel å ha på fanget og da :D Hvis jeg f.eks. sitter på til noen som ikke har bur.

Skrevet
Ja, det er greit med dere med små hunder. Får ikke akuratt ett stk lunah på fanget.

Hehe, nei, syns jeg ser for meg det... :)

Skrevet
Hihi :) Hadde vært et syn..

Ser det for meg! *lol* En diiiger ullklump som setter seg riktig så godt til rette i fanget til Kristina, så fornøyd med situasjonen. Bak dyret så skimter du et par armer som febrilsk vifter etter hjelp.

Skrevet

Ser det for meg! *lol* En diiiger ullklump som setter seg riktig så godt til rette i fanget til Kristina, så fornøyd med situasjonen. Bak dyret så skimter du et par armer som febrilsk vifter etter hjelp.

hahaha! :D Faren din kan jo prøve å ha Lunah på fanget mens han kjører bil :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...