Gå til innhold
Hundesonen.no

forhudskatar på utstilling?


MarieR

Recommended Posts

ask har fått forhudskatar, han er på behandling ,men den vil fremdeles pågå om tre uker da vi skal på storutstilling i oslo, så jeg lurte på om han på grunn av det, vil bli nektet og starte? vet veldig lite om forhudskatar, og finner liksom ike mye info om det heller :? heldigvis fikk vi en del info hos dyrlegen da!

uff, nesten så jeg håper han ikke får delta..har aldri gjort noe så dumt som og melde han på der.. #-o d kommeikke til og gå bra i det hele tatt..tannvisning nekter han, og det og stå oppstilt..vell, vi trenger mer tid enn bare tre uker og trene på!! :)

noen som sa jeg tar sorgene på forskudd?? næææh...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke nektet å stille pga forhudskatarr - det er jo ikke smittsomt.

tre uker er vel grei tid å bli kvitt det på? Husk bare at du begynner å rense forhuden forebyggende etter behandling er ferdig, nå da... :wink:

tannvisning burde han og klare å bli bedre på,på 3 uker...ta med deg masse godis og be alle du vet har vett på hund,om å se ham i munnen,om det er på tur,hjemme - uansett hvor og hva, så skal han måtte opp med gapet littegranne! :wink:

Utstilling skal være gøyt og sosialt...-det går nok så bra så!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det MORSOMT! hihi :) Først ser du på tennene, så klapper du hendene sammen i begeistring å skryyyyyter av henne med lyyys stemme og roter litt i lomma for å finne en godbit, og gi den til henne. 'Åååå såå flink hund, åååja så fliiiink hund!' Hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. tannvisning hvordan er beste metoden å trene på det?  :?  Jeg sitter også med en hund jeg dessverre ikke har klart å gjøre begeistret for det :)

få det inn i den vanlige hilserutinen. Jeg holder kun hodet til Odin helt lett,og løfter f.eks overleppen litt,skryter og gjør det samme på andre siden - det går så fort at han ikke rekker å snu hodet vekk,eller noe.

Det man ikke må gjøre,er å be hunden stå stille fra første stund,og så ha nøye undersøkelse inni der,om hunden ikke er komfortabel med det - da blir det bare verre.

Be alle i familien plukke litt på henne i ansiktet til vanlig - når de ligger i sofaen og koser,på teppet og koser - uansett!

Og gi henne litt godis for å være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare kom på besøk her, guttungen har vist tennder på hundene våres siden han var 4 år(nå er han 6 år) og folk ser rart på han og ikke minst meg når han viser tender på samojeden vår he he he

han har til og med vist tender på Kine sine små nurk, ike noe problem det nei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...