Gå til innhold
Hundesonen.no

Skogstrollet sitt 10ende kull

PsychoLynx

Recommended Posts

I går fikk jeg og ei venninne sneket oss til et besøk hos Trine ved skogstrollet kennel, for å hilse på de nydelige to små valpene fra Skogstrollets 10ende kull. Og av slike besøk blir det jo fort ikke mindre enn ca 800 bilder...

Her er et lite utvalg av mine minner ;)

Lille søte BEL AIR

skogstrollet2.jpg

Og Camaro

skogstrollet3.jpg

skogstrollet4.jpg

skogstrollet5.jpg

Sjekk de øya da!

skogstrollet6.jpg

skogstrollet7.jpg

skogstrollet8.jpg

skogstrollet9.jpg

skogstrollet10.jpg

skogstrollet11.jpg

skogstrollet12.jpg

skogstrollet13.jpg

skogstrollet14.jpg

skogstrollet15.jpg

skogstrollet16.jpg

skogstrollet17.jpg

skogstrollet18.jpg

Mamma Sofie

skogstrollet19.jpg

skogstrollet20.jpg

"orker ikke stå jeg, jeg er så trøtt!"

skogstrollet21.jpg

Søskenkjærlighet

skogstrollet22.jpg

skogstrollet23.jpg

skogstrollet24.jpg

*glis*

skogstrollet25.jpg

Så kom "tante" guri bort for å hilse

skogstrollet26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guri, jeg trodde du skulle ha deg en til aussie nå jeg! Jeg tenkte: "Ja det skal bli liv i stua til Marit og Bridie NÅ ja!"

De er så nydelige de to der. ;) Den lille jenta kan jo stjele hvem som helst sitt hjerte på 2 sek.. Makan til uttrykk, og hun kommer garantert til å bli en liten virvelvind ;) Herlige små grønne øyne på henne også.. Gutten er jo vakker han også med sine blå og sin lille stump!

Kan du ikke ta deg en tur til Trondheim og ta litt bilder av valpene til Blacktorn også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guri, jeg trodde du skulle ha deg en til aussie nå jeg! Jeg tenkte: "Ja det skal bli liv i stua til Marit og Bridie NÅ ja!"

De er så nydelige de to der. ;) Den lille jenta kan jo stjele hvem som helst sitt hjerte på 2 sek.. Makan til uttrykk, og hun kommer garantert til å bli en liten virvelvind :wub: Herlige små grønne øyne på henne også.. Gutten er jo vakker han også med sine blå og sin lille stump!

Kan du ikke ta deg en tur til Trondheim og ta litt bilder av valpene til Blacktorn også? ;)

hehe, neida, Ingen fler hunder på meg. Det holder med en gitt! Så hvis ikke gubben finner ut at han vil ha hund, så blir det kun Bridie ;) Me var NOGET fristende å ta med seg en av disse ja :P

Men, tispa er solgt og skal til Trondheim, og gutten mistenker jeg at blir hos Trine :P

Og yapp da, kan gjerne stikke til Trondhjem å ta bilder jeg, bare noe sponser diesel på meg :P

Marit! ;) Lyst til å ta meg med på en introduseringsrunde? :rolleyes: *sjalu*

hehe, du får slenge deg med. SKal leie en minibuss om vi skal opp dit igjen jeg. Er noen fler som vil være med :P hehe

BTW, heter schæferen hennes GURI? :P

hehe yapp, det heter hu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussievalper må være noe av det søteste som finnes... :lol:

Husker da vi hentet vår første aussie, Brimi. Han så ut som en liten dunklump... det var jo umulig å få gå i fred på gaten med ham. Folk stoppet oss, plystret og stormet til for å få hilse ;) Miljøtrening midt i Trondheim sentrum var absolutt ikke usosialt :Laugh: En smule overgang fra å ha husky det, ja! Da gikk folk over på andre siden av gaten. "Overfall" på gaten sluttet ikke når Brimi ble voksen. Neida, han var jo sååå søøøøt :P Bumping med sølete labber midt i magen gjorde ikke noe, han var jo så søt, må vite!

Her er et valpebilde av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...