Gå til innhold
Hundesonen.no

Harry Potter - SPOILER


Ingvild

Recommended Posts

OBS: Her kan jeg fort begynne å skrive om innholdet i bok nummer sju i tillegg til innholdet i femtefilmen. Nå er du advart! :P

Altså... Er det bare jeg som irriterer meg fryktelig over hvordan femtefilmen er laget? Det vil jo være helt umulig å forstå filmen hvis man ikke har lest bøkene - "hva er den der glasskula - "profetien" - de maser sånn om? Hvordan kom Sirius og de andre seg til magidepartementet?" åååh, i det hele tatt. Jeg blir veldig irritert fordi de har utelatt så mye informasjon om hva som skjer og hvorfor.

Dessuten er filmen klipt sånn at hele greia blir egentlig ganske stressende å se på. Ti minutter uti filmen er det juleferie liksom, sånn føles det i alle fall...

Og hva med alle hintene som er så viktige i forhold til bok nummer seks og sju? Greit, sjuerboka hadde ikke kommet ut da de lagde filmen, men allikevel.... Det kommer til å bli veldig merkelig når Harry plutselig har et speil som han fikk av Sirius (det fikk vi ikke se - men at han fikk bildet derimot), og hele greia med at Kreacher veit hvor medaljongen er for de så at han hadde den da de vaska i huset til Sirius. Og ja, i det hele tatt.

*behov for å irritere seg*

Men Evanna Lynch passet veldig godt i rollen som Luna Lovegood, på samme måte som Helena Bonham Carter var helt perfekt i rollen som Bellatrix. Akkurat sånn som jeg hadde sett for meg! :icon_confused:

Og med det samme jeg er i gang med Harry Potter - hva syns dere om Deathly Hallows, dere som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at det var CHO som var den som sa at de var i "nødvendighetsrommet" (elsker å plage Aya med å skrive de norske ordene :P) !?! hva er DET liksom!?

Ellers er jeg mektig mektig enig med deg Ingvild, jeg syns de hadde utelatt mye nødvendig, så mye at filmen blir rotete.... Og slutten er jo ikke til å kjenne igjen nesten :icon_confused: Hallais, det var ikke Bellatrix som drepte Sirius med en avada kadavra! BAAAAAH!

Men men... nå skal jeg se den en gang til på tirsdag, og prøve å være "open minded" :P

Boka....... åååååh boooooka! Jeg tror jeg grein til jeg ble dehydrert!

SNILLE SNILLE Snape! Hadde aldri en eneste tvil om at han var god, og jaggu hadde jeg rett! (jeg og Albus stolte på han vi :P)

Elsker måten hun skriver på, og elsker boken.... jeg er også en av dem som likte epilogen! men ville veldig gjerne ha hatt enda litt mere... Fikk litt av det dekket i intervjuet med J.K senere.... var liksom en del av personene som manglet!

Ellers, mesterlig.....

og nå er det ganske tomt... hva skal jeg glede meg til nå mon tro!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dette vard en dårligste filmen i forhold til boka. Men min mann som ikke har lest boken synes filmen var helt topp. Selv om jeg måtte forklare en god del etter filmen om hva som sto i boken. Ja jeg synes det som var viktig og de ikke hadde med var vel kreacher er "ond" og hele historien i magidepartementet var jo bare fryktelig forvirrende at de plutselig var der og plutselig døde sirius, kjempe forvirrende og mye bedre skreve i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at det var CHO som var den som sa at de var i "nødvendighetsrommet" (elsker å plage Aya med å skrive de norske ordene :P ) !?! hva er DET liksom!?

Ja, jeg veit! Det var det jeg reagerte mest på, egentlig... Hele den der sekvensen (med åssen de blir tatt og hele greia på Dumbledores kontor) er jo egentlig ganske morsom i boka, men her var det bare Cho som var synderen og vips så forsvant Dumbledore og så ferdig med det liksom.

Ellers er jeg mektig mektig enig med deg Ingvild, jeg syns de hadde utelatt mye nødvendig, så mye at filmen blir rotete.... Og slutten er jo ikke til å kjenne igjen nesten :icon_confused: Hallais, det var ikke Bellatrix som drepte Sirius med en avada kadavra! BAAAAAH!

Men men... nå skal jeg se den en gang til på tirsdag, og prøve å være "open minded" :P

Jeg skjønner ikke hvorfor de for eksempel ikke kunne ha kortet ned litt på flygescenene (TJUE minutter med flyging over Themsen! (okei, overdrivelse)) og tatt med mer av samtalen til Dumbledore og Harry på slutten... Eller mer fra Grimauld's Place før skoleåret begynner. Eller i det minste tatt med alt det strevet de hadde med å komme seg til rommet med alle spådomskulene! Men neida, vi bare springer gjennom et tomt magidepartement, ned en korridor og rett bort til hylle nummer 97 liksom... Jeg hadde gleda meg skikkelig til den sekvensen med å finne riktig dør, jeg!

Lykke til med å se den en gang til forresten - søstra mi har sett den to ganger og hun ble ikke mer imponert andre gangen dessverre.

Boka....... åååååh boooooka! Jeg tror jeg grein til jeg ble dehydrert!

SNILLE SNILLE Snape! Hadde aldri en eneste tvil om at han var god, og jaggu hadde jeg rett! (jeg og Albus stolte på han vi :P )

Elsker måten hun skriver på, og elsker boken.... jeg er også en av dem som likte epilogen! men ville veldig gjerne ha hatt enda litt mere... Fikk litt av det dekket i intervjuet med J.K senere.... var liksom en del av personene som manglet!

Ellers, mesterlig.....

og nå er det ganske tomt... hva skal jeg glede meg til nå mon tro!?

Snape hadde jeg faktisk ikke gjort meg opp noen mening om før jeg leste boka, men jeg må innrømme at jeg var nokså skeptisk til at han kunne være god, sånn egentlig. Men jo, J.K. skreiv det fint og troverdig. Og det var jo egentlig best at han var god.

Epilogen kunne godt ha vært litt fyldigere, ja. Jeg syns den var vel klisje da jeg hadde lest den ferdig, men etter å ha skumlest den et par ganger til så ble den ikke så aller verst.

Nå skal vi glede oss til "oppsummeringsboka" som kommer om noen år visstnok (om hva som skjer med de forskjellige personene tror jeg), også skal vi glede oss til film nummer seks og sju og håpe på at de blir bedre enn nummer fem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SILJE! SLUTT! Jeg blir GAL av de norske ordene.

Ingvild: Jeg grein etter filmen fordi de ødela så mye. Tåpelig å forandre viktige hendelser som er helt unødvendige å forandre på! *Grøss* Bellatrix og Luna var HELT perfekte, det er jeg enig i, jevnt over er jeg veldig fornøyd med skuespillerne. Synd de har så dårlig script å forholde seg til. Jeg ser ikke hvordan de skal klare å lage et anstendig resultat av sekseren og syveren med femmeren sånn som den er. MEN. Dersom man ser flmen kun som film, og ikke tenker i forhold til boka er den jo grei, synes jeg. Jeg hang meg opp i en del ting da. Harrys hår: det skal være BUSTETE. han-hvis-navn-skal-være-unevnt i muggle dress på stasjonen, helt idiotisk, og Draco i muggle dress også (selv om det var et fint syn, for all del:D). Ellers rushet de veldig, ting er ikke bra nok forklart, hintene er ødelagte, Dumbledore skal fortelle Harry om prophesy'en (alle skal jo ikke høre den), Neville skal ikke fortelle Harry om foreldrene sine (og han sa jo bare at de var blitt torturert med Crucio, ikke torturert til madness). Osv, osv, jeg har tusen ting. Neville skal heller ikke finne Room of Requirement, OG de skal trene med Boggart når de jobber med patronuser. Pluss, selv om den scnenen er en utrolig fin scene, han-hvis-navn-skal-være-unevnt skal ikke posesse Harry på DEN måten i Ministry, det ødelegger jo HELE poenget at han ikke får sagt til Dumbledore at dersom døden ikke er det verste som kan skje, så kan han drepe Harry. Poenget med femmeren er jo blant annet at vi skal få re-informert og bekreftet IGJEN at han-hvis-navn-skal-være-unevnt ikke kan elske, og at dette er hans svakhet. Og, og, og:p

Når det gjelder boken elsker jeg den, jeg synes den er den beste av alle egentlig, men jeg er ikke såå happy over epilogen. Den måtte være med, men synes den kunne vært gjrt på en annen måte, sånn som den var nå ble den litt platt synes jeg.. Ulik resten av bøkene, mer kioskroman. Selvsagt ikke så mye at det GJORDE noe, men.

Jeg elsker scenen i skogen hvor han går med foreldrene og Sirius rundt seg (skriiik og hylgrin), og The Prince's Tale er sammen med skogs-kapittelet det beste J.K.R har skrevet noen gang. Jeg elsker de virkelig, de var helt fantastiske. Jeg likte kjempegodt perioden hvor de var i skogen og, med telt, selv om mange syntes den var for lang så var den viktig for å understreke krigs-følelsen i boka. Det er jo WAR, ikke playtime. Jeg ELSKET den hemmelige radiotjenesten og, det var en flott detalj. Alt i alt kunne jeg ikke fått en bedre og mer verdig avslutning på en serie jeg vokste opp med (var 11 da jeg fikk første boka, like gammel som Harry).

EDIT: Silje, hva du skal glede deg til? Du har jo HELE His Dark Materials-serien foran deg. Og enda to Potter-filmer som vi kan elske å hate. Stem på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Evanna Lynch passet veldig godt i rollen som Luna Lovegood, på samme måte som Helena Bonham Carter var helt perfekt i rollen som Bellatrix. Akkurat sånn som jeg hadde sett for meg!

Helt enig! :lol: Syns Helena Bonham Carter er vanvittig god skuespiller! Begge passet godt i rollene sine :)

Og er enig i at de har utelatt sinnsykt mye nyttig informasjon i filmen. Noen samtaler som kanskje er "kjedelige", men utrolig viktige for resten av historien. Når det gjelder måten Sirius ble drept på syns jeg det var en grei vri for så spare tid, men da kunen de brukt tiden på å forklare hva den profecy-saken var for noe!

-----

Jeg har nå lest ferdig Deathly Hollows. Ble SUPER glad for at Harry overlever :P Han er så fliiiink :iloveu: Er blitt så glad i karakterene i boka nå jeg altså! Favorittene er Harry og Dumbledore (ja, ble bedre når jeg leste ferdig boka. Da var han ikke slem likevel :P Og fikk tilbake sin plass som favoritt).

Hvertfall.. Når Snape angår, ble jeg overasket. Jeg er av de som alltid har ment han har vært dum :P Syns fortsatt han litt dust jeg da :P Veldig flott at han har ofret seg så sinnsykt for Dumbledore osv osv.. MEN å være så motbydelig mot et barn fordi FAREN hans var idiot syns jeg er ganske utilgivelig. Han var jo dust mot Harry fra begynnelsen av. Men, koselig med Harrys sønn som ble hetende Albus Severus :P

Likte veldig godt måten han-hvis-navn-skal-være-unevnt døde på jeg. At Harry ikke døde fordi han ofret seg, at Harry hadde greid å tenke seg fordi Voldemorts tanker og at han brukte en så enkel formel.

Syns det var forferdelig trist at Fred måtte dø!! Hva gjør George da!? De har jo levd oppå hverandre fra dagen de ble født :P Uff.. Men verst var da Dobbey døde :P Gråt ikke like mye som jeg gjorde da Dumbledore døde, men det var fryktelig trist! Den snille snille husnissen!

Alt i alt veldig fornøyd med boka! Syns den gikk over all forventning (og forventingene var i himmelen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med litt blandete følelser etter å ha sett Harry Potter og føniksordenen. Det var noe med filmen som var veldig bra, men allikevel ble jeg litt skuffet. Filmen var altfor kort, man ble dratt raskt gjennom handlingen, sånn for å få en smakebit av alle hendelsene i bøkene, men noen av hendelsene burde det vært lagt mer vekt på. F.eks da de var i Mysteriekammeret. Den scenen er såå lang og spennende i boka, men er så kortet ned i filmen.Plutselig var de der, og så var det over..De burde ha fått med det uforutsigbare rommet med de mange dørene som førte til ulike rom. Det ble jeg litt skuffet av at ikke var med. Dessuten savnet jeg litt mer refleksjoner rundt forholdet til Harry og Cho, besøket på sykeshuset der de treffer Nilus og hans foreldre, og tankene Harry har rundt det å komme inn i Slur`s tanker(da han ble mobbet av Jakob). Og som flere av dere sier, det var teit at Cho var den som avslørte at de var i Nødvendighetsrommet, og Harry`s samtale med Dumbledore burde vært lengre.. Men allikevel så skjønner jeg jo at det er vanskelig å lage film av en så lang bok, og få med seg alt.

Så til det positive:

I og med at det er så mange detaljer og scener i bok 5, vil det være vanskelig å få med seg alle tingene i filmen, men jeg synes allikevel at de har fått med mange hendelser og detaljer, og jeg kunne kjenne meg igjen i handlingen utifra det jeg hadde lest. Jeg synes filmen egentlig er ganske lik boka, og jeg liker litt måten de har satt det opp på, med det unntak av at noen av scenene burde vært mye lengre.

Denne filmen har humor. Det skjer stadig små ting som man bare må le av, og hele situasjonen med Uffert er bare helt komisk. De har forresten funnet en perfekt skuespiller til denne rollen, og det samme med Skrulla.

Effektene var verdt å se i seg selv, og hvordan de har fått til drømmene og tankene til Harry var ganske bra.

Det at filmen fort var ferdig(det føltes sånn), så betydde vel det at filmen var spennende:)

The Deathly Hallows:

Jeg elsket denne boka - akkurat som jeg elsker de andre Harry Potter bøkene også, men jeg tror faktisk Deathly Hallows er favoritten. Rowling skriver så fantastisk godt, og boka er spennende, morsom, rørende, trist, fantastisk og alt på en gang. Jeg gråt flere ganger - Dobby`s begravelse, da Harry dro for å dø, og da Fred døde. Hun er så flink til å dra med leseren inn i historien, og ta en med på bølger av overraskelser, følelser og spenning.

Dette var noe av det positive med boka:

- Ron og Harry`s konflikt

- Ron og Hermione`s forelskelse - den var en tråd gjennom hele boka, og da de endelig kysset, var det en herlig og morsom scene, spesielt med Harry`s kommentar; "Oi! There `s a war going on"

- Scenen der Harry, Ron og Hermione ble tatt med til Malfoy`s hus

- At vi får vite mer om Dumbledore

- Snape`s minne, og at det faktisk viser seg at han var god

- Slutten, da Harry får vite at han må dø fo at han-hvis-navn-skal-være-unevnt skal dø, at han ofrer seg. Det var en utrolig rørende scene,og at det gjorde at han fikk komme tilbake til livet igjen, var veldig bra - og måten han overrasket han-hvis-navn-skal-være-unevnt på da han kom tilbake.

- Nilus rolle, han har blitt så sterk. Det har forresten Ron også blitt, og det var kult.

- At han-hvis-navn-skal-være-unevnt`s feil førte til hans egen død

Synes også det var bra at "the deathly hallows" - steinen, staven og kåpa kom inn i bildet.

Minuset med boka var det siste kapitellet. Veldig morsomt at Harry og Ginny fikk tre barn og at de ble kalt etter James, Lily, Albus og Severus(Albus Severus), og at Hermione og Ron også ble et par - og at Nilus ble lærer. Men jeg skulle gjerne ha visst hva slags jobber hovedfigurene fikk, for det var jo så mye snakk om det i en av de tidligere bøkene. Ble Harry svartsapner? Skulle også gjerne ha visst hvordan det gikk med Luna, Hygrid, George og resten av Weasley`s. Men jeg tror det var bra at Rowling avsluttet boken med "19 years later", for da kan ingen skrive videre på historien om Harry - og hun kan, om hun vil det senere, skrive om barna hans og deres venner.

Jeg synes forresten også at det var svært trist at Lupin døde, og at det var altfor lite detaljer rundt hans død. Han har jo hatt en stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest den siste boka, den var helt fantastisk - MEN hvem er Luna? Heter hun noe annet på norsk?

Lulla Lunekjær heter hun vel på norsk :lol:

Jeg har ikke lest siste boka enda (jada, jeg veit det er spoilere her, det gjør ingenting, jeg hadde kjøpt og lest boka når den kommer på norsk uansett, akkurat som jeg har lest de andre bøkene flere ganger - jeg bare gidder ikke å kjøpe siste boka på engelsk når alle de andre er på norsk), så jeg kommenterer bare siste filmen, og den syns jeg var dårlig, for å være helt ærlig. Den er sikkert ikke det for de som ikke leser bøkene, men det er så mye som ikke er med eller bare så vidt blir tatt med at jeg skjønner ikke helt hvordan de skal kunne forklare og fortelle historien i bok nr 6 ordentlig, og jeg ble rett og slett skuffa av filmen..

Jeg trodde filmen kom til å være skummel jeg, det var 11 års grense fordi det ifølge SFkino:

I denne femte filmen om Harry Potters magiske eventyrverden er hovedkarakteren tydelig plaget gjennom marerittlignende drømmesekvenser hvor han blir truet av onde skikkelser og farer. Filmen får derfor 11- års grense. Enkelte opprivende scener og truende skikkelser gjør at Medietilsynet fraråder barn under 11 år å se denne filmen.

Vel, jeg hadde med meg min noe pysete datter på 10 år, og hun syns ikke den var spesielt skummel.. Den burde vært skummel!

Man skjønner vel aldri helt hvorfor spådommen er så viktig i filmen, enda det er den spådommen som gjør at han-hvis-navn-skal-være-unevnt velger Harry til å være sin nemesis, liksom - spådommen er superviktig i boka, og den er så vidt nevnt i en bisetning i filmen nesten. Man får vel nesten aldri med seg at det like gjerne kunne vært Nilus Langballe istedetfor Harry.. Dette med Nilus er omtrent ikke med i det hele tatt, han har vel i alle 5 filmene blitt fremstilt som en kløne, mens i Føniskordenen så kommer det jo frem at stakkaren mer eller mindre lider av prestasjonsangst fordi at bestemoren hans stadig syns han burde ligne mer på foreldrene sine som var "ordentlige trollmenn", liksom. Hele scenen med Nilus og foreldrene på sykehuset er jo borte i filmen.. Blir helt oppgitt jeg..

Boka er skummel og mørk, mens filmen er travel og rotete. Psykoblokkinga med Slur (jeg leser bøkene på norsk, så dere får bare leve med at jeg bruker de norske navnene) er knapt med i filmen, enda det er vel førstes i den boka at man skjønner hvorfor Slur er et sånt rasshøl mot Harry (og jeg gir blanke i hvor "snill" han plutselig blir i siste boka, en mann som misliker sønnen til mannen som plaga han på skolen, har dårlig mentalitet og avreagering - bare for å snakke litt "hundsk" - særlig med tanke på at Harry mista faren sin som ettåring og derfor ikke kan ha visst at forholdet mellom Slur og faren var som det var). Man kan nesten forstå Slur nå, liksom (vel, for å være ærlig, så kan jeg ikke det jeg.. Ble mobba på skolen jeg og, jeg misliker ikke alle barna til de jeg ble mobbet av helt automatisk av den grunn, det er ikke deres feil at de har de foreldra de har), og Harry ser vel faren sin i et litt mindre "heltelys" etter den boka..

Synene Harry har om han-hvis-navn-skal-være-unevnt er heller ikke viet rare oppmerksomheten i filmen, man må nesten ha lest boka for å vite hvorfor han ser det han ser, og hvordan han-hvis-navn-skal-være-unevnt brukte det til å lure Harry i en felle når han (han-hvis-navn-skal-være-unevnt) fant ut at de hadde en forbindelse. Alle drømmene han (Harry) har om døra og at han-hvis-navn-skal-være-unevnt leiter etter noe der, er knapt nok med.

Fortvilelsen Harry føler når Humlesnurr unngår han hele skoleåret, ser man heller ikke stort til, før på slutten der Humlesnurr forklarer hvorfor han har unngått han - jeg tror at om jeg ikke hadde lest bøkene, så hadde jeg vel blitt litt overraska der..? At det er Cho som avslørte "Humlesnurrlegionen" ble helt feil, jeg som gleda meg til å se det stå "sviker" eller hva det var i panna på venninna, liksom. Avskjeden til Fred og George var ikke i nærheten så morsom som jeg hadde sett for meg.. Filmen var i det store og hele en skuffelse syns jeg, det er den dårligste til nå, og jeg er veldig spent på hvordan de skal klare å samle opp alle de nå løse trådene i film 6 for at historien videre skal bli nogenlunde logisk og forståelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at det var CHO som var den som sa at de var i "nødvendighetsrommet" (elsker å plage Aya med å skrive de norske ordene :)) !?! hva er DET liksom!?

Ellers er jeg mektig mektig enig med deg Ingvild, jeg syns de hadde utelatt mye nødvendig, så mye at filmen blir rotete.... Og slutten er jo ikke til å kjenne igjen nesten :P Hallais, det var ikke Bellatrix som drepte Sirius med en avada kadavra! BAAAAAH!

Men men... nå skal jeg se den en gang til på tirsdag, og prøve å være "open minded" :)

Boka....... åååååh boooooka! Jeg tror jeg grein til jeg ble dehydrert!

SNILLE SNILLE Snape! Hadde aldri en eneste tvil om at han var god, og jaggu hadde jeg rett! (jeg og Albus stolte på han vi :P)

Elsker måten hun skriver på, og elsker boken.... jeg er også en av dem som likte epilogen! men ville veldig gjerne ha hatt enda litt mere... Fikk litt av det dekket i intervjuet med J.K senere.... var liksom en del av personene som manglet!

Ellers, mesterlig.....

og nå er det ganske tomt... hva skal jeg glede meg til nå mon tro!?

HAHAHA! Heter det det på norsk?! :) Har ikke lest den boka på norsk jeg, så her har jeg visst gått glipp av noe (eller ikke)

Edit: Ellers kan jeg vel signere det du skriver om boka ;) Filmen har jeg fremdeles ikke sett. Møkkakino som ikke har babykino om sommeren :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns forresten dere om skuespillerne på Harry Potter settet? Syns dere castinga er god nok?

Jeg liker den godt :) Noe varierende, men stort sett fornøyd.

Harry - Daniel Radcliffe: Syns han er veldig dyktig. Ser at han jobber mye, og har et godt uttrykk. Han spiller så man tror på han, noe som jeg syns er utrolig viktig spesiellt når man har hovedrollen. Det jeg syns han er best på er action scenene hvor det skjer mye, det han er dårligst på er å gråte :) Er blitt han jeg ser for meg når jeg leser nå, som er positivt.

Hermione - Emma Watson: Hun ble veldig flink etter den første filmen. Hun overdriver ikke så mye lenger, og går godt med karakteren sin.

Ron - Rupert Grint: Varierende performance. Syns han overspiller litt mye til tider, og at han ikke er så god til så spille nede (deppa/lei seg). På mange områder er han fantastisk like Ron i boka likevel! Den samme tonen jeg ville forestillt meg at Ron snakket i hvertfall.

Snape - Alan Rickman: Han bare ER Snape, i mine øyne! :)

Dumbledore - Michael Gambon: Uff, må innrømme at jeg overhode ikke liker han her. Likte mye bedre han som spilte Dumbledore i de to første filmene, men skjønner jo at de måtte finne en erstatter siden han døde. Grunnen til at jeg ikke liker Gambon er at jeg syns han er for hissig i forhold til det Dumbledore skal være. Finner så og si ikke noe ved fyren som kan minne om karakteren.

Hmm... Var de jeg hadde noen formening om for øyeblikket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde btw at snape var sikkelig slem!! Liker han fremdeles ikke, fordi han ikke likte Harry og var direkte slem mot han, bare fordi Harry's avdøde far ertet han. Umoden og slem drittsekk er han, men han gjorde det rette fordi han måtte. Han klarte å holde seg i skinnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de fleste skuespillerne veldig godt, likte Dumdledore nr. 1 mye bedre enn nr to, men jeg synes de har vært knallflinke med castingen! Lucius, Draco, Bellatrix, han-hvis-navn-skal-være-unevnt, Harry, Hermione, Ron, tvillingene, Luna (!), Remus og Tonks er alle fantastiske synes jeg.. Gary Oldman var jeg skeptisk til som Sirius fordi han ikke var kjekk nok i mine øyne, men det blir bedre og bedre for hver film. Umbridge var litt FOR sukkersøt-slem synes jeg, hun skulle vært hakket ondere, det skal (i mine øyne) ikke se ut som hun holder på å begynne å grine i DADAtimene.. Trelawney og McGonnegal er perfekte, og Snape er.. ;) ;) ;) ;) Så castingene synes jeg er knallbra, effektene er gode, men jeg er ikke veldig happy med director og manus, dessverre. De driter seg ut gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...