Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen, 3.-5. august 2007

Caroline

Recommended Posts

Symra ble nr tre av fire tispevalper. "Litt mer ringtrening, så blir dette veldig bra", sa dommeren til meg. Hun så nok på meg at jeg hadde vært sikker på BIS og trengte trøst :icon_confused: . Hun skrev ingenting negativt i kritikken, det synes jeg nesten er det viktigste. Frykter alltid at det skal stå om en seriøs feil...

Forøvrig var det en flott tur, strekningen fra Vågå til Fagernes, med Valdresflya som det store høydepunktet, var bare helt herlig. Hyggelig å treffe SusanneL igjen, og en veldig hjelpsom og hyggelig dame som lånte meg utstillingsbåndet sitt (jeg har glemt navnet ditt!), og Archie med følge (dere snakket mest med mannen min, jeg var opptatt med å ta ned teltet uten å drepe de som satt rundt, men jeg så at Archie var kjempefin! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gunn :lol: Det var en fin dag for Grethe & co. altså :)

Ja, hun tok jo det meste, i tillegg ble "Money" (Imaferrari's Beyond The Rainbow) 4 BTK :P Lille Turbo er bare med på turen denne gangen. Han skal jo stilles på Lundamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venter!

Det er ikke noen som har sett lille Ivy (fra kullet mitt) der oppe??

En brun en? Jeg så hvertfall en meget pen brun liten valp..:-)

Ellers så ble småen her BIR med sitt første CERT lørdag,og idag ble han kun slått av en champion hanne. Dermed nr 2 med CERT. Ikke verst for en liten drittunge..hihihih

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en nydelig AK-valp der oppe, det er godt at mulig det var Ivy :)

En brun en? Jeg så hvertfall en meget pen brun liten valp..:-)

Det er nok ikke så mange av dem der oppe så det var nok Ivy. Jeg har bare sett henne på bilde siden jeg leverte henne, og jeg syns hun ser meget pen ut der :lol:

Grattis med resultatene alle sammen :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Forøvrig var det en flott tur, strekningen fra Vågå til Fagernes, med Valdresflya som det store høydepunktet, var bare helt herlig. Hyggelig å treffe SusanneL igjen, og en veldig hjelpsom og hyggelig dame som lånte meg utstillingsbåndet sitt (jeg har glemt navnet ditt!), og Archie med følge (dere snakket mest med mannen min, jeg var opptatt med å ta ned teltet uten å drepe de som satt rundt, men jeg så at Archie var kjempefin! :) )

:P Tusen takk! Våres utsatillingsresultater er ikke mye å skryte av (blått lørdag og 1 kval 2 konk i dag, han var ikke godt likt av dommerne ihvertfall), men jeg debuterte i ringen! Og det gikk egentlig ikke så bra det heller, men nå er det gjort. :P Kan nevne noe om utrolig nervøsitet og en hund som slo seg vrang i ringen. Holdte på å miste han og holdt han litt for hardt, og han reagerte med å knurre til den andre hannhunden. :rolleyes: Bedre lykke nestegang (om det blir noe nestegang!) :lol:

Ellers har vi menget oss litt med Kristine og Line, og jeg så Wulfi og Toya (Therese med colliene) blant alle dyra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer=)

Jeg har ikke mye å skryte av, tispe/hannhund plasseringer begge dager og Cert med CC..

Guro tok BIR og BIG med Pepper lørdag :) og BIM søndag :P Gratulerer :lol::P :P

Grattis Guro! :P:D

Ikke noe BIS plassering altså? Eller sånn dum der hun ikke kunne stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tusen takk! Våres utsatillingsresultater er ikke mye å skryte av (blått lørdag og 1 kval 2 konk i dag, han var ikke godt likt av dommerne ihvertfall), men jeg debuterte i ringen! Og det gikk egentlig ikke så bra det heller, men nå er det gjort. :P Kan nevne noe om utrolig nervøsitet og en hund som slo seg vrang i ringen. Holdte på å miste han og holdt han litt for hardt, og han reagerte med å knurre til den andre hannhunden. :rolleyes: Bedre lykke nestegang (om det blir noe nestegang!) :lol:

Ellers har vi menget oss litt med Kristine og Line, og jeg så Wulfi og Toya (Therese med colliene) blant alle dyra. :P

hmm.. hvorfor kom du ikke bort å hilsa? jeg så ikke deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Tusen takk! Våres utsatillingsresultater er ikke mye å skryte av (blått lørdag og 1 kval 2 konk i dag, han var ikke godt likt av dommerne ihvertfall), men jeg debuterte i ringen! Og det gikk egentlig ikke så bra det heller, men nå er det gjort. :) Kan nevne noe om utrolig nervøsitet og en hund som slo seg vrang i ringen. Holdte på å miste han og holdt han litt for hardt, og han reagerte med å knurre til den andre hannhunden. :rolleyes: Bedre lykke nestegang (om det blir noe nestegang!) :P

Neste gang går det kjempebra skal du se! :P

Jeg må nevne at Symra gikk ganske bra i ringen. Men etterpå, da vi satt og så på, sto dommeren plutselig med en beardisvalp i bånd og ropte: "Hvem eier denne hunden? Halooo?" Jøss, hun var lik Symra, tenkte jeg. Plutselig så jeg at Symra ikke lå på plassen sin.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang går det kjempebra skal du se! :lol:

Jeg må nevne at Symra gikk ganske bra i ringen. Men etterpå, da vi satt og så på, sto dommeren plutselig med en beardisvalp i bånd og ropte: "Hvem eier denne hunden? Halooo?" Jøss, hun var lik Symra, tenkte jeg. Plutselig så jeg at Symra ikke lå på plassen sin.... :)

HAHA, utrolig festlig :Laugh:

Lurer forresten på om du var der i går? Jeg så i hvert fall en med en liten beardis, hvorav hunden lignet på Symra og damen på deg ut i fra bilder jeg har sett :P På parkeringsplassen rundt kl 10? Eventuelt har dere dobbeltgjengere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det ikke noe å skryte av, jeg stillte søsteren til twiggy som stillte i valpeklasse for siste gang. Vi var der tidlig og tenkte at nå har vi god tid til å børste opp. Jeg gikk bort til oppdretter for å få henne til å ta en siste finish på henne for meg før vi skulle i ringen, plutselig ser jeg at hannvalpene er inne og de har byttet ring OG tidspunkt (!), jeg blir DRIT stressa, hiver henne på stellebordet,børster fort igjennom og kommer akkurat tidsnok inn i ringen. Hunden er slik at hun må varmes opp før vi kan entre ringen ellers går hun som en schæfer *snuuuuuse,snuse,snuse* dette rakk jeg ikke og hun gikk som en halvkvalt gris. Jeg var så opptatt med å få oppmerksomheten hennes at jeg kræsjer i bordet som dommeren har hundene på og mister båndet hennes. Jeg får fatt i henne og rødmer meg igjennom bedømmingen. Hun ble 2.beste tispe med en kommentar fra dommer om at hun skulle gått bedre.

Men jeg fikk "velvist" på kritikken da, ikke spør hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle med gode resultater :).

Babs ble 2. btk på lørdag, og BIM på søndag. Jeg er veldig fornøyd siden dronningen viste seg veldig bra i helga. Hun gikk akkurat sånn som jeg vil at hun skal gå - dra på litt og "gjøre" det selv :).

BIR begge dager - og BIG3 lørdag - ble en urlekker junior: Li-Brie's Boss Number One. Det er liksom ikke ille å bli slått av en slik lekkerbisken :).

2007-08-05-Li-BriesBossNumberOne07.jpg

Også "unge" Babs:

2007-08-05-Babs09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, utrolig festlig :Laugh:

Lurer forresten på om du var der i går? Jeg så i hvert fall en med en liten beardis, hvorav hunden lignet på Symra og damen på deg ut i fra bilder jeg har sett :) På parkeringsplassen rundt kl 10? Eventuelt har dere dobbeltgjengere!

Vi dro hjem på lørdag så det var nok bare dobbelgjengerne våre :)

Siri, jeg tror jeg så deg. Tror det var på fredag, rett ved inngangen rundt kl 1700. Var ikke helt sikker siden du var uten hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro hjem på lørdag så det var nok bare dobbelgjengerne våre :)

Siri, jeg tror jeg så deg. Tror det var på fredag, rett ved inngangen rundt kl 1700. Var ikke helt sikker siden du var uten hund...

Dette var lørdag morgen, men da har dere nok bare dobbeltgjengere ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...