Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening


Guest Vicky

Recommended Posts

Informasjon om neste trening:

Vi tenker på Tveten Barne/U. skole til neste trening. Her er det mulighet for trening på grus, asfalt og gress dersom det ikke er kamp der. Innimellom er det litt folk som skal i hallen/ på gressbanen der også. Tenkte det var fint med noe litt landlig nå som båndtvangen er over med mulighet for litt lek smile.gif

Veibeskrivelse; Kjør mot Eidanger (evnt E18) da vil det være skilt like før dere kommer dit. Kjør av mot Eidanger kirke, rett ved kirken tar dere av i rundkjøringen mot skolen evnt grenland folkehøgskole. (dere ser barne/u. skolen fra rundkjøringen. Man kan også ta buss fra togstasjonen. Ta da M2 Brattås over/ eidanger og gå av ved eidanger kirke. Bussen bruker ca 5min dit.

Alle som vil se på, trene, miljøtrene ovs er selvfølgelig velkommen.

Datoen for neste trening er: Onsdag, 29. August 2007.

Klokken: 17.00

Alle som vil være med kan melde seg på i tråden eller sende en melding til Femidotten eller Vicky.

Ta gjerne med en stol du kan sitte på når du ikke trener, godbiter/leker og det treningsutstyret du trenger. Vi har også en del som kan lånes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Skien sentrum regner jeg med :)

ja, det er sant. Ok om jeg tenker ut sted til imorgen? Stevneplassen blir kanskje litt langt, så da får vi finne noe som er rett i nærheten av sentrum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er sant. Ok om jeg tenker ut sted til imorgen? Stevneplassen blir kanskje litt langt, så da får vi finne noe som er rett i nærheten av sentrum :)

Jeg veit heller ikke hvor noen ting i Skien er, og jeg kommer med toget, så må være mulig å finne veien derfra. :) Hvis det er på lørdag, så kan jeg ikke før på ettermiddagen heller, men ellers kan jeg når som helst tror jeg. :)

Noe begrensninger for hvilke bikkjer jeg kan ta med? Joy er jo ikke den som er flinkest med andre hunder, men ho trenger det mest. Men hvis det blir teit å ta med Joy, så tar jeg bare med Baghera. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit heller ikke hvor noen ting i Skien er, og jeg kommer med toget, så må være mulig å finne veien derfra. :) Hvis det er på lørdag, så kan jeg ikke før på ettermiddagen heller, men ellers kan jeg når som helst tror jeg. :)

Noe begrensninger for hvilke bikkjer jeg kan ta med? Joy er jo ikke den som er flinkest med andre hunder, men ho trenger det mest. Men hvis det blir teit å ta med Joy, så tar jeg bare med Baghera. :)

Jeg kan stort sett hele tiden selv :) Jeg skal tenke ut et sted nærme sentrum til imorgen, så slipper dere å gå så langt fra bussholdeplassen. Så følg med i tråden imorgen!

Ingen begrensinger på antall hunder. :P

jeg fikk å lyst til å bli med.. skal tenke på dt :P

Det hadde vært flott! Så må du ta med Loppa :P

Gi meg tid & sted så dukke rjeg kanskje opp.

Astrid; bare send mld litt i forkant du :P

Du må dukke opp. Skal ringe deg med en gang vi har planene klare. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundedalen må da være fint til sånt, Astrid? Ikke så langt å gå fra jernbanen heller.. Jeg kan ikke, dessverre..

Ja det var lurt Helene! Tusen hjertelig takk for innspillet. :) Synd du ikke kan være med, men vi får prøve å få til noe neste gang du er i byen.

Hva synes dere andre om lundedalen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pyrren min Ravel vil gjerne være med. :icon_confused:

Så flott! :P Gleder oss til å ha dere med.

Bare ikke høyt grass! I sarpsborg nå var grasset x antall cm for høyt! Dævsliten etter en runde...

Ja, der er jeg enig... ikke lett for en liten Papillon å løpe i grass som kanskje er 3 ganger så høyt :P vet ikke hvordan det er i lundedalen nå.

Jeg kan ikke denne helga forresten :P reiser om ikke så lenge til hallingdalen.

Aha, daså.

Hvilken dag passer for alle dere andre? Meg og Kathrine tenkte lørdag, men hva er best for dere? Jeg kan også til uka hvis det skulle være bedre for dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag passer for alle dere andre? Meg og Kathrine tenkte lørdag, men hva er best for dere? Jeg kan også til uka hvis det skulle være bedre for dere andre.

Vet egentlig ikke når det passer best for meg. :icon_confused: I morgen skal vi på tur i fjellet, så vet ikke når vi er hjemme, og på søndag skal jeg teknisk sett hjemover en gang på ettermiddagen. :P Men bare planlegg dere, hvis jeg kan, kommer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke når det passer best for meg. :icon_confused: I morgen skal vi på tur i fjellet, så vet ikke når vi er hjemme, og på søndag skal jeg teknisk sett hjemover en gang på ettermiddagen. :P Men bare planlegg dere, hvis jeg kan, kommer jeg!

Den er grei :P Hva med til uka?

Helst en dag i neste uke passer best for oss.

Neste uke passer fint for meg. Noen det ikke passer for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får beskjed dagen i forveien så er det flotters, for da må jeg ta toget fra Sandefjord! Og da tar jeg bare med Baghera. Men jeg kan ikke på onsdag veit jeg.

Det skal vi få til :icon_confused: Jeg er også avhengig av å vite det i forveien.

--

Så da er vi over på dilemmaet: hvilken dag til uka?

Passer mandag for dere?

*dobbelpost, mod.Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...